סגן הרמטכ״ל בטקס סיום קורס קצינים קרביים : "האחריות לפקודים לא מתחילה בשדה הקרב, עליכם לעסוק בה כל העת, מהרגע הראשון לקבלת הפיקוד".

$(function(){})

במהלך הטקס הוענקו דרגות הקצונה ל-446 הקצינות והקצינים החדשים. דרגותיהם של הקצינים המצטיינים נחשפו על-ידי סגן הרמטכ״ל, אלוף הרצי הלוי ומפקד בה״ד 1, אלוף-משנה יהודה ואך.

דו"צ



קורס הקצינים הקרביים ביבשה הסתיים היום (ה׳) בטקס שנערך בבית הספר לקצינים (בה"ד 1) במחנה "לסקוב", במצפה רמון. הטקס התקיים בראשות סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי ובהשתתפות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, ומשפחות בוגרי הקורס.

בימים הקרובים ישתלבו הבוגרים בתפקידי הקצונה בכל היחידות הלוחמות.
לראשונה הסתיימה השלמת הקצונה של קציני אוויר סופה וקציני סופה יבשתיים. קצינים אלו אמונים על הסיוע לתמרון היבשתי והכוונת האש בלחימה.

מדברי סגן הרמטכ״ל, אלוף הרצי הלוי: "על האחריות שאתם עומדים לקבל בימים הקרובים ברצוני לדבר איתכם. האחריות לפקודים אינה יכולה להתחיל בשדה הקרב, עליכם לעסוק בה כל העת, מהרגע הראשון לקבלת הפיקוד. הכירו את פקודיכם, למדו אותם, חינכו אותם, היפכו את הטובים לטובים יותר ואת החלשים לטובים מספיק – זהו תהליך אינסופי. תקבלו תחת פיקודכם את מיטב הנוער שיש למדינת ישראל להציע, מכאן זה בידכם. דעו לזהות חייל מתקשה – הוא ירצה רק שתראו אותו, תנו לו תשומת לב, תשאלו שאלה, מצאו את הדרך לחזק בין אם זה קושי מקצועי או בעיה אישית. מי שתהיו שם בשבילו ברגע חשוב עבורו, יהיה עבורכם שם במלוא כוחו במבחן המשימה. המחלקות שלכם תהיינה מיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית, הוכיחו מדי יום שהשונות בין חלקי החברה היא יתרון, הראו כיצד אנשים שונים עומדים ביחד באתגרים קשים ואף נהנים מכך. קצינים וקצינות יקרים. הדרגות המעטרות את כתפיכם, מביאות עימן כבוד והוקרה. הניחו את אלה בצד וזכרו את האחריות. אם תהיו תבנית ראויה, יהיו פקודיכם החומר המושלם להתמלא בתבנית זו ולחשלה".

מדברי מפקד בה״ד 1, אלוף-משנה יהודה ואך: "מאז הקמתו, צבא ההגנה לישראל מבסס ומממש את ייעודו בזכות מפקדים אמיצים אשר מעזים לפרוץ קדימה, ליזום ולהוביל. היו כאלה. מ״מים יקרים - בחרתם להוביל, ובחירתכם תלווה אתכם לכל חייכם. אליכם יינשאו העיניים בשעות קושי ומשבר, בכם תקוותנו ועליכם גאוותנו. חובתכם להוסיף ללמוד, להתפתח, לצמוח למעלה ולהעמיק את השורשים כלפי מטה, מי שיודע על מה הוא נלחם, אין שום כח בעולם שיוכל לעצור בעדו. קצינים וקצינות, הנחילו במסגרותיכם תרבות של יוזמה, שליחות ואחריות. כך תנצחו את קרבות השגרה וכך תנצחו את המלחמה הבאה. זכרו, נצחונו של צה״ל הינו ניצחונה של האומה כולה. הריני מסמיך אתכם כבוגרי קורס הקצינים הזכאים לענוד את דרגות הקצונה, עלו והצליחו".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה