סגנית רה"ע סמדר אהרוני מכריזה: עשינו היסטוריה במועצה הדתית !

$(function(){setImageBanner('3c5f0855-992a-488f-89ed-2779983e37a2','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

מקדמת את שלוש הנבחרות החדשות למועצה הדתית ואומרת
" הגיע הזמן ל herstory במקום history"....

חשבתם פעם על מקור המילה "היסטוריה"?

 תרגומה מלועזית -  . history כלומר his story . (הסיפור שלו! ) כך הרגילו אותנו לחשוב שאנשים שעושים שינוי וראוי לציין אותם לדורות, הם בהכרח בני המין הזכרי...

השבוע אושרה פה אחד רשימת המומלצים למועצה הדתית נס ציונה. ישנם שיטענו כי עצם העובדה שהישיבה עברה בלי ויכוחים, צעקות ודרמות מיותרות - כמו בשנים עברו וההצבעה עברה פה אחד הוא ההישג של העת הזו. אולם אני רואה את ההישג החשוב ביותר בכך, ששלוש נשים מדהימות הצטרפו להובלת המועצה הדתית בעיר.

שלוש הנשים שנבחרו הן: שרונה אלדד, טלי כוכבי ורחל גדסי.  כל אחת מהן בעלת רקורד מרשים של עשייה ציבורית לצד עבודה מקצועית. כיום, הווייתנו הנשית, פירושה היכולת לחבוש כמה כובעים בעת ובעונה אחת. כובע כאם, כבת משפחה, כבת זוג, כאשת מקצוע, אשת קהילה,  או כחברת  מועצה. השילוב הזה הוא כבר ערובה לעשייה מוצלחת. על כן אין לי ספק שהנבחרות יתרמו מכישוריהן המקצועיים והאישיים להצלחת המועצה הדתית בעיר.

אוסיף ואומר שישנה חשיבות רבה לנוכחות של נשים במועצה הדתית.  אחד השירותים החשובים שמעניקה המועצה הדתית, הוא המקווה העירוני שרוב המשתמשות בו הן נשים ועל כן הן אלה שיפעלו למען הקמת מקווה חדש בטירת שלום, שנמצא למעלה מ 6 שנים בתכנון ועדין לא קרם עור וגידים.

 

בעבר נשים לא נבחרו למועצות הדתית והיה צורך בעתירה לבג"צ על מנת לשלב נשים במועצה הדתית ,אך כיום אנו רואים יותר ויותר נשים משתלבות במועצות הדתית שהיה פעם נחלתם של גברים בלבד והשפעתן בהחלט מורגשת.

במהלך שנה וחצי בתפקידי כסגנית ממלאת מקום ראש העיר, אני רואה יותר ויותר נשים מצטרפות למעגלי העשייה וההשפעה. כיום 59% מהמשרות בהנהלת העיר מאוישות על ידי נשים, והיד עוד נטויה .

אין גאה ממני בהישג זה. "נשים תחילה" – זו תפיסה שחרטנו  על דגלנו במהלך קמפיין הבחירות ואף מיושמת על ידי ראש העיר  שמואל בוקסר, שמאמין מאד ביכולתן של נשים ואף מצהיר על כך בכל במה אפשרית.

מאחר ואני רואה חשיבות רבה בהצטרפותן של נשים להובלת גופים ציבוריים בעיר – ברצוני לקרוא לנשים נוספות ,לחבור אלינו לעשייה הציבורית בעיר. כתושבות  נס ציונה, אנו מכירות מקרוב  את הנעשה בגני הילדים, בבתי הספר, בחינוך הבלתי פורמלי, בגינות הציבוריות ולמעשה בכל שלוחה עירונית שהיא. משכך, לא רק שאנו מכירות את הנעשה בשטח, אלא שלעיתים יש לנו הצעות לשיפור שירותי העיר.

מי יודע, אולי באחד הימים במבט לעבר יכנו את מה שהיה – herstory(הסיפור שלה)

מלמעלה למטה: טלי כוכבי, שרונה אלדד וטלי כוכבי

 פרטי

.

 פרטיפרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה