סוכן הדוגמניות שי אביטל , נעצר בהולנד במטרה להסגירו לישראל

$(function(){setImageBanner('122509e6-6fdf-4799-9016-35c5226ae7fb','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

משנת 2021 הוא נעלם מהארץ ולא חזר עקב תלונות רבות על הטרדות מיניות ואף אונס - קצינת משטרה ישראלית, בליווי משטרת הולנד ביצעו מארב מחוץ למסעדה באמסטרדם שבה ישב שי אביטל , הוא נעצר במקום ועתה צפוי לו הליך הסגרה לישראל שאמור להיות ארוך ומורכב.

שי אביטל

כמעט שנה לאחר שנדרש לחקירה בגין עבירות מין, שי אביטל, סוכן הדוגמניות מאשדוד נעצר אמש (חמישי) בהולנד ונמצא בדרך להסגרה לישראל. הליך ההסגרה המשפטי מורכב, וההסגרה שלו לישראל עשויה לקחת זמן בהתאם להליכים המשפטיים. צפוי להתנהל קרב משפטי לא פשוט להסגרתו.

אביטל עזב את הארץ לאחר עדויות מחרידות שהובאו בתוכנית הטלוויזיה - "חשיפה" על הטרדות מיניות מצדו, הפיכת נשים שחלמו להיות דוגמניות לשפחות מין וגם תלונה על אונס ותקיפות מיניות.

בכל התקופה הזו שהה אביטל בחו"ל, וסירב לחזור לישראל להתעמת עם החשדות. אביטל שהה תקופה ארוכה בטורקיה, ביוון, בפורטוגל ובמדינות נוספות שלישראל אין הסכם הסגרה עמן, עד שאתמול, לאחר שנחת בהולנד, הוא נעצר על ידי משטרת אמסטרדם, שפעלה בשיתוף פעולה עם ימ"ר תל אביב.

רגע המעצר של שי אביטל בהולנד

המחלקה לתפקידים מיוחדים בחטיבת המודיעין במשטרה, שהיא אחראית על הקשרים עם נציגי משטרת ישראל בעולם, הוציאה "התראה אדומה" - הודעה של המדינה שיש בשטחה אדם שחשוד בפלילים, ויש בכוונת המדינה המבקשת לבקש את הסגרתו בהמשך.

נציגת משטרת ישראל בהולנד יעל רייכד הוזעקה למקום יחד עם צוות שיטור הולנדי. היא הבחינה באביטל כאשר יצא ממסעדה, ולאחר שווידאה כי אכן מדובר בו - הפעילה את צוות המעצר.

עו"ד ששי גז, המייצג את אביטל יחד עם עו"ד שרון נהרי, אמר כי מרשו מכחיש את החשדות נגדו והדברים יתבררו בעתיד.

המלאכיות של אביטל

תזכורת:

בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים. בסך הכל הוגשו נגדו 26 תלונות, כאשר עוד ועוד מתלוננות נחשפו בפנים ובשם וקראו לנשים רבות להגיע ולהתלונן גם כן.

רבות מהמיוצגות שלו, גם אלו שלא הוטרדו לכאורה על ידו, בהן נטע אלחמיסטר, אסתי גינזבורג, קורל סימנוביץ' וטיילור מלכוב יצאו נגדו ואף עזבו את הסוכנות שלו כשהפרשה נחשפה.

אביטל זומן לחקירה במשטרת ישראל ומאז אותו זימון, הוא נעלם.

שי אביטל ואייל גולן

דיווחים על הטרדות מיניות מצדו של אביטל פורסמו בתקשורת כבר ב-2008, אולם החקירה נגדו אז לא הבשילה לכתב אישום פלילי. עם זאת, באותה השנה פסק בית משפט השלום בתל אביב כי על אביטל לשלם פיצוי בסך 100 אלף שקל לדוגמנית שהגישה נגדו תביעה אזרחית בגין הטרדה מינית.

על מה התלונות נגדו ?

הפרשה התפוצצה לאחר ששורת נשים ודוגמניות שעבדו תחתיו מסרו עדויות לתכניות "הצינור" ו"חשיפה", בהן האשימו כי אביטל תקף והטריד אותן מינית. בעדות אחת אף נטען לאונס. אחת הנפגעות העידה כי אביטל נכנס איתה לחדר, טרק את הדלת, התקרב אליה, "הכניס ידיים, דחף אצבעות", ולמרות שאמרה לו "תעוף ממני", הוא המשיך לגעת בה בכוח. עוד סיפרה הנפגעת כי הוא הוריד את מכנסיו ותפס את מותניה בכוח.

בהמשך, הדוגמנית יוצאת האח הגדול גל גברעם הצטרפה למתלוננות בפוסט שצבר תאוצה ברשתות. בסרטון שפרסמה גוללה את היחס המשפיל שקיבלה מהמשטרה כשניגשה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות בטענה כי הטריד אותה מינית, ואף סיפרה שכשהגיעה לתחנת המשטרה והסבירה לשוטר שהמעשה אירע לפני כשנתיים, נשאלה מדוע הגיעה להתלונן רק עכשיו.

בין העדויות הרבות נגד אביטל עלו עדותה של לין פאר, אם חד הורית, שחלמה להיות דוגמנית. והיא תארה כיצד הוא הפך אותה לשפחת המין שלו - 'את מבינה שאם בחרתי בך את צריכה להוכיח את עצמך?' ושאם אני רוצה להצליח, עלי לציית לדרישותיו. "הוא הפך אותי לשפחה שלו, הייתי עושה כל מה שהוא אומר. לא הייתה לי דעה, אסור היה לי להרגיש, להפסיק או לנוח. הייתי צריכה להתעורר מתי שהוא יגיד ולבוא מתי שהוא אומר. זה הגיע לסטירות שהוא היה מביא לי לפנים, לחניקות ויריקות".

עדות נוספת מתוך העדויות הרבות הייתה של צעירה בת 23, שהכירה את אביטל כשהייתה תלמידת תיכון, בת 16 וחצי בלבד ועשה בה כרצונו.

על סיפור עלייתו ונפילתו של שי אביטל עפי שפרסמנו באשדוד נט - כנסו כאן 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה