סוף עונת השטפונות?... בעירייה מדווחים על היערכות שיא.

$(function(){setImageBanner('dfaf598d-a55e-4bc2-815b-9710154adb3c','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

זוכרים את השטפונות בחורף שעבר? ובכן, בעירייה מצהירים כי נערכו לקראת החורף בשיתוף עיריות ראשל"צ ובאר יעקב. הבה נחזיק אצבעות.
ראש העיר שמואל בוקסר:  לאורך כל השנה ראיתי לנגד עיניי את התושבים שנפגעו בחורף שעבר והמחוייבות שלי היא לעשות כל מה שניתן כדי להגן על התושבים, גם מפני אירועי גשם חריגים.

דוברות נ.צ

מימין- המאגר הנס ציוני . משמאל המאגר בראשל"צ

ראש העיר שמואל בוקסר:

תוך שיתוף פעולה פורה עם חבריי, ראש העיר באר יעקב ניסים גוזלן ועם ראש העיר ראשל"צ רז קינסליך הצלחנו תוך שנה להקים 3 מאגרי השהייה שהם מעטפת ביטחון לעיר. המאגרים יוכלו יחד לקלוט מעל 100,000 קוב מי גשם ולהפחית באופן משמעותי את סכנת ההצפות בעיר. אנחנו לא מסתפקים בזאת ושיפרנו את כל מערך המוכנות העירוני לחורף.

מהעירייה נמסר כי:

היערכות לימי חורף התבצעו במהלך כל ימות השנה והן כוללות גם יישום תוכניות ארוכות טווח וגם תוכניות ליישום מידי. לראשונה השנה, עומדים לרשות העיר 3 מאגרי השהייה שישפרו בצורה דרמטית את יכולת ההתמודדות של העיר ומערכת הניקוז מול המופעי גשם קיצוניים. בחודש יולי האחרון הסתיימה הרחבת מאגר נס 130 בצפון העיר וכיום הוא מסוגל לקלוט עד 50,000 קוב מי גשם. גם הכנת מאגר ההשהיה הזמני בראשל"צ (שאמור היה לקום עוד ב2017) הסתיימה וגם הוא יכול לקלוט כ 50,000 קוב מים. בימים אלו מבוצעות עבודות חפירה של מאגר ההשהייה השלישי בבאר יעקב, לאחר שנים בהם לא בוצע הפרויקט המתוכנן ותוך שיתוף פעולה פורה של ראש העיר שמואל בוקסר עם ראש עיריית באר יעקב ניסים גוזלן. המאגר הזמני יושלם עד סוף חודש אוקטובר, ולאחר מכן יורחב למאגר קבוע.

למאגרי ההשהיה חשיבות אסטרטגית ביכולת ההתמודדות עם מופעי גשם קיצוניים, כך שהם קולטים את המים ומשהים את הגעתם למובל המרכזי ומקטינים את הסכנה בהצפה של הרחובות הנמוכים בעיר.

פעולות הערכות נוספות אשר כבר בוצעו כוללות שדרוג ורכישה של מערך הכלים הכבדים אשר יעמדו לרשות הצוותים בעיר באירועי גשם חריגים, שיפור תוואי המובל הראשי להגברת קצב זרימת מים, שיפור יכולות חיזוי וההערכות בזמן אמת. כמו כן שוקם ונבנה מחדש השביל המקשר בין שכונת טוסקנה לרח' ויצמן כדי להבטיח את תקינות המעבר גם בתנאי מזג אוויר סוער והורחבה סוללת ההגנה מצפון שכונת יד אליעזר לגובה של 4 מטר.

במקביל פועל אגף שפ"ע בשבועות האחרונים להכנת כל מערכות הניקוז לחורף. הפעולות כוללות סריקות בשטח, צילום תת קרקעי של המובל לאיתור סתימות באמצעוןת רובוט חדיש, ניקוי קולטני הביוב והסרת מפגעים, ניקוי תעלות מובלים ומעברי מים ברחבי העיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה