סערה בברז מים? 32 מדי המים שנבדקו בפיזור רב נמצאו תקינים !

$(function(){setImageBanner('90c7ef8c-a888-474f-bd1e-50baf4cceb01','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})


מנכלי"ת מי ציונה רינה קטיף:
32 מדי המים חדשים משני סוגים פורקו ברחבי העיר, גם אקראית וגם ממקומות מהם התקבלו תלונות. הם נשלחו לבדיקה במעבדה נמצאו תקינים!  במד אחד בלבד נמצאה סטיה- לטובת הלקוח...

יו"ר התאגיד עו"ד שאול רומנו:
"עכשיו ברור כי חלק מהתושבים נהנו בעבר  מהעובדה שמדי המים הישנים בגלל הבלאי שלהם מדדו פחות מהצריכה בפועל, רווח נקי שלהם... "

בתמונה: אחד מדוחו"ת הבדיקה. כולם יישלחו ללקוחות.

מי ציונה

כזכור לקוראינו עסקנו ברבות בתלונות על חשבונות מים חריגים שהגיעו מאזורים שונים בעיר.

היו שטענו שהבעיה רק החריפה מאז הוחלפו מדי המים ובעקבות כך, וכדי להגיע למסקנה אובייקטיווית חד משמעית, הורה יו"ר התאגיד עו"ד שאול רומנו, לפרק 30 מדי מים ממיקומים שונים בעיר ולשולחם לבדיקת מעבדה מוסמכת.

ואכן, בשבוע שעבר, כך דיווחה מנכלי"ת התאגיד , אדריכל רינה קטיף , נשלחו 33 מדי מים לבדיקה למעבדת "מי מרום" שהינה מוסמכת ועצמאית. בבדיקה נמצא כי מדי המים מודדים במדויק את צריכת המים.

היא מסרה כי  29 מדי מים נלקחו מנס ציונה ועוד 4 ממזכרת בתיה וקריית עקרון . כל המדים שנבחרו הם מדי מים חדשים שהותקנו במהלך השנה האחרונה ונמדדה בהם צריכה העולה לפחות ב- 30% מעל לצריכה בשנת 2019. המדים נלקחו משכונות שונות . חלק ממדי המים שייכים למי שהתלונן על עלייה בצריכה. במקום מדי מים שפורקו, הותקנו מדי מים חדשים. מתוך 33  מדי מים שנבחרו, כמחציתם  היו מסוג " סונטה" של חברת "ארד" המותקנים בעיקר בבניה צמודת קרקע וכמחציתם מסוג  "כרמל" של חברת "ארד" המותקנים בדירות בבתים משותפים.

להלן ממצאי הבדיקה:

מדי סונטה :

מתוך 17 מדי מים 17-  נמצאו תקינים.

מדי כרמל:

מתוך 15 מדי מים , 14 נמצאו תקינים. ואילו מד מים אחד נמצא כי מדד  פחות מהצריכה בפועל . הסטייה לטובת הצרכן עמדה על 8% לעומת הסטייה המותרת של עד  4% 

היא ציינה שוב כי התאגיד מחויב להחליף מדי מים לפי  החוק  לפחות כל 6 שנים   וכי מדי המים החדשים מתוצרת חברת "ארד", הינם משוכללים ומדויקים ביותר עם קריאה מרחוק, אמינים, עומדים בתקן ומאושרים ע"י רשות המים. כאשר לפני ההתקנה, כל המדים עוברים כיול ובדיקה על ידי היצרן. הבדיקות מוכיחות שאכן מדי המים מודדים במדויק.

מידע נוסף על מדי המים ניתן לראות באתר של חברת "ארד":  arad.co.il

מדי המים החדשים רגישים יותר ובניגוד למדים הישנים מזהים צריכה ולו הקטנה ביותר. כמו כן, המדים החדשים יצמצמו את הצריכה המשותפת ויקטינו פחת המים.

יו"ר התאגיד , עו"ד שאול רומנו:

" לאור תוצאות הבדיקה , אני שמח לעדכן שאין כל בעיה עם מדי המים החדשים. הם מודדים במדויק את הצריכה בפועל. לפני החלפת המד , חלק מהתושבים נהנו מהעובדה שמדי המים הישנים בגלל הבלאי שלהם מדדו פחות מהצריכה בפועל, רווח נקי שלהם. "

רינה קטיף, מנכ"לית מי ציונה :

"כל צרכן שסבור שמד המים שלו לא תקין יכול להזמין בדיקה . היה ומד המים ימצא כלא תקין, עלות הבדיקה תוחזר לצרכן. מד מים שנמצא לא תקין ומדד יותר מהצריכה בפועל, הצרכן יזוכה עבור הצריכה מעל לצריכתו הרגילה.

אני שוב מדגישה שתעריפי המים נקבעים ע"י רשות המים והביוב הממשלתית, והם אחידים בכל הארץ. לתאגידי מים אין כל שיקול דעת או השפעה על תעריפי המים"

עוד הזכירה כי  "בחודשים האחרונים אנו עדים לעלייה בצריכת המים בבתי מגורים בכל רחבי הארץ, כשמנגד צריכת המים בעסקים, שהיו סגורים בתקופת הסגר ואחריה - ירדה. בתקופת הקורונה, אנו נמצאים הרבה יותר שעות בבית כי אין כל כך לאן לצאת, הילדים לא הולכים למסגרות חינוכיות, חלק מההורים בחל"ת או מובטלים . כמובן שזה מגדיל מאוד את צריכת המים בבית , ויכול אפילו להכפיל אותה."

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה