סערה פוליטית חדשה ומיותרת בנס ציונה: האם לעיריה מותר לסייע תקציבית ב25 אש"ח לשנה לארגון הנוער "חב״ד סיטין ישראל" או שמדובר ב"מיסיונריות"?..

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ea109f07-3b70-4135-9df0-2f7f77abe01f','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ea109f07-3b70-4135-9df0-2f7f77abe01f','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

ערוך מחדש:
תחילה סערה הרשת בעיר על "מסיונריות" במימון העיריה ועתה גם האופוזיציה יצאה למתקפה נגד החלטת ועדת התמיכות העירונית להעניק השנה לראשונה תמיכה בסך 24,775 ש"ח בסה"כ לארגון הנוער של חב"ד, בנוסף לתנועות הנוער המוכרות - כאשר סה"כ התמיכה בכולן יחד הינו 660 אש"ח. החלטה שתובא מחר לאישור המליאה.
סיעת "הירוקים" : מימון פעילותם לא צריך ולא יכול להיות על חשבון תנועות הנוער הקיימות.
הרב שגיא הר שפר מחב"ד: חב״ד סיטין ישראל הינו ארגון נוער רשמי המוכר על ידי משרד החינוך.
ואכן, המדובר בארגון נוער מוכר שאמנם איננו חבר במועצת תנועות הנוער, אך מוכר רשמית וחבר במועצת ארגוני הילדים והנוער, כמו גם "נוער לתת", "אעידנא" לשתפ" יהודי ערבי ו"אחריי" לפיתוח מנהיגות ושרות צבאי משמעותי.

דף הבית של הארגון. איכשהו לא נראה חרדי במיוחד...

סערה פוליטת מיותרת בנס ציונה: האם לעיריה מותר לסייע תקציבית ב25 אש"ח לשנה לארגון הנוער "חב״ד סיטין ישראל" או שמדובר ב"מיסיונריות"?..

כזכור לקוראינו, משך ראש העיר בישיבה הקודמת את סעיף אישור פרוטוקול ועדת התמיכות, בנימוק לפיו "הוגשו ערעורים על הנתונים ששימשו לקביעת הסכומים לתנועות הנוער."

ואכן, בגירסה החדשה והמתוקנת חלו שינויים מספר, המוסברים בשינויים בדיווחים על מספר החניכים המדוייק.

ועתה נכללת בסעיף התמיכה בתנועות הנוער, חלוקת המימון הבאה:

(בגירסה הקודמת היה הסכום המיועד ל"סיטין ישראל" גבוה יותר בכ8,000 ש"ח ואילו "המועדונצ'יק הינה בבעלות העירייה ומתוקצבת כחלק מפעילויות אגף הנוער))

עיריית נס ציונה

אלא שהרשת כבר רוחשת מזה זמן על הנושא, כאשר שבה ועולה הטענה על על "מסיונריות" במימון העיריה.

אלא שאני חייב לנקוט כאן עמדה אישית ולומר כי מן הסתם יש לא מעט נושאים בהם יש לאופוזיציה בנס ציונה עילות טובות להתנגח בקואליציה בכלל ובראש העיר בפרט.

אלא שהאופוזיציה נגררה דווקא בנושא זה  למאבק מיותר לטעמי, המדיף ריח של עוינות לדת ולדתיים, כאילו הם אינם תושבים שווי זכויות בעיר. ועוד כשמדובר בסכום ממש שולי.. וזאת במקום לדרוש בפשטות להגדיל את התקציב הכולל של התמיכה בתנועות וארגוני נוער בסכום אותו רוצים לתת לכל גוף חדש שיפעל בעיר ויימצא ראוי לתמיכה

הכל החל לאחר שהבלוגר האנונימי "עומר כהן" יצא למתקפה על ההקצבה האמורה, כאשר קודם לכן אף אחד באופוזיציה לא מחה...

הוא תקף בטענה שהסכום (ה"ענק") ייגרע מכלל חניכי תנועות הנוער בעיר וכי מדובר בארגון שמטרתו הדתה ברוח חב"ד, אינו עונה לתבחינים של התמיכה בתנועות הנוער ואיננו חבר במועצת תנועות הנוער. ואם ראש העיר רוצה לממנו, שיעשה זאת מתקציב "תרבות תורנית".

כעיקרון, אין לי מושג מהיכן שאב "עומר כהן" צודק, את הקביעה לפיה רק תנועות החברות ב"מועצת תנועות הנוער" זכאיות לתמיכה. קביעה שהאופוזיציה מיהרה לדקלם...

לטעמי, בסופו של יום, לחניכי כל ארגוני הנוער תושבי העיר הפועלים בה ועושים זאת בתאום עם אגף הנוער, מגיעה תמיכה ולא חשוב באיזה שם. העירייה איננה אמורה לבחון את סולם הערכים שלהם וכל עוד הארגו מוכר רשמית במ. החינוך, הרי מדובר בצעד מיותר לחלוטין.

הודעת ה"ירוקים" היום:

סיעת "נס ציונה ירוקה" מתנגדת לפריצת המסגרת במדיניות התמיכה העירונית בתנועות נוער הנהוגה בנס ציונה מזה שנים רבות מאד.
התבחינים לתמיכה בתנועות נוער, שמהוות חלק מרכזי בקהילה שלנו, נקבעו וזוקקו במשך שנים, וצמודים להגדרות של מועצת תנועות הנוער בישראל.
תנועות הנוער הן גופים עצמאיים, דמוקרטיים ובלתי פוליטיים, והפעילות בהן היא של בני נוער למען בני נוער.
פתיחת הדלת ל"ארגוני נוער" תאפשר כניסה של עשרות גופים חדשים, שלא בהכרח עומדים בקריטריונים ברורים אלה. בהתאמה גם יצטמצם התקציב המופנה לתנועות הנוער אליהן הולכים ילדינו.
אנו לא מתנגדים לפעילות של ארגונים שונים, המחוייבים לערכים ליברליים ופועלים באישור ובתיאום עם אגפי העיריה. מימון פעילותם לא צריך ולא יכול להיות על חשבון תנועות הנוער הקיימות.

הודעת תומר תדהר מ"מחוברים לנס ציונה":

סיעת מחוברים לנס-ציונה מתנגדת לשנות את מדיניות התקצוב לתנועות הנוער שהייתה נהוגה בנס-ציונה מאז ומתמיד.
שלושה תנאים חשובים והכרחיים לתקצוב תנועת נוער בנס-ציונה:
1. חינוך ברוח עקרונות מגילת העצמאות והציונות.
2. קיום מוסדות דמוקרטיים (בתנועה).
3. תנועת הנוער היא ארגון בלתי תלוי של צעירים המחנכים צעירים.

תגובת הרב שגיא הר שפר:

חב״ד סיטין ישראל הינו ארגון נוער רשמי המוכר על ידי משרד החינוך.

אנחנו מאמינים בהנגשת ערכי המסורת ואהבת ישראל לכל אחד ואחת ומטרותינו היא להעמיק את הזהות היהודית בקרב בני נוער על ידי פעילויות חסד, התנדבות , מפגשי לימוד העוסקים בעולם הערכים היהודי כמו- כיבוד הורים, הכרות עם ההיסטוריה היהודית, חיבור משמעותי לחגי ישראל ועוד.

מידי שבוע מתנדבים בני הנוער עם קשישים בודדים בעיר.

החניכים המשתתפים בפעילות משתתפים באישור ההורים, וב״ה ישנם מאות משפחות בעיר המעוניינות ופונות אלינו ומבקשות להצטרף לפעילות ולספוג ערכים שחשובים להם.

הקשר עם החניכים נמשך ואנחנו זוכים ללוות את הבוגרים בצבא ולהיות להם לעזר ולהעניק חוסן.

במפגשים מושם דגש על ערכים חברתיים של נתינה, הכלה ומעורבות ולא אחת ולא שתיים בני נוער שנדחו במסגרות אחרות מצאו להם בית, מקום אוהב ומקבל וקבוצה מכילה.

אם אתם רוצים להכיר אותנו יותר, להשתתף במפגשי הורים שאנחנו עורכים, לשמוע את עולם הערכים שלנו ולהתחבר לפעילות אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ואנחנו נענה על כל שאלה בסבלנות רבה ונעזור היכן שנוכל.

בתמונות שלפניכם שלושה ארגוני נוער שאינם חברים במועצת תנועות הנוער ולפי ההגיון של האופוזיציה- אם יפעלו בעיר- אסור לסייע להם במימון:

,אחריי" ארגון נוער שאיננו חבר במ. תנועות הנוער

נוער "לתת". אינם חברים במועצת תנועות הנוער

"עתידנא" ארגון נוער שאיננו חבר במועצת תנועות הנוער

מי את מועצת ארגוני הילדים והנוער?

מועצת ארגוני הילדים והנוער היא ארגון גג שהוקם ביוזמת מנהלי ומנהלות הארגונים, כעמותה ללא מטרות רווח בשנת 2013. המועצה מאגדת, מייצגת ומרכזת את הפעילות, העשייה ועבודת המטה המשותפת של ארגוני הנוער וארגונים נוספים החפצים בכך אשר פועלים בשדה החינוכי הבלתי פורמלי.

ייעוד המועצה לאפשר לארגוני הילדים והנוער לפעול, להשפיע, להתרחב ולממש את חזונם ביחד ולחוד.

המועצה מעניקה מענה לכלל ארגוני הנוער והחינוך הערכי הבלתי פורמלי הבכירים בישראל ותחומי הפעילות שלה הם יעוץ והכוונה למטות הארגונים, ניהול פרויקטים חינוכיים ארציים, קיום קשרי ממשל מיטיבים, יצירת שיתופי פעולה בין ארגוניים ועם גורמים במרחב, ביצוע הכשרות מקצועיות וקידום תהליכי מחקר ופיתוח במרחב החינוך הערכי הבלתי פורמלי.

בנוסף, מהקמתה, המועצה מובילה שולחן משותף של מסגרות שנת השירות בארגוני נוער וגופים נוספים בו חברים כ-15 ארגונים מובילים בתחום אשר בהם מתנדבים בכל שנה כ-1,300 מתנדבי ומתנדבות שנת שירות ברחבי הארץ ובמשימות מגוונות.

לצפיה בדף הפייסבוק של הארגון

https://www.facebook.com/share/p/ZgRQicH2Bez4Yb

$(function(){setImageBanner('c317861f-d8ec-4cbf-bd19-4970e3fffb36','/dyncontent/2024/9/22/0909d8b1-5c64-4f4e-ac2c-99feaad17058.jpg',18452,'קרפור נס ציונה אייטם כתבה ',525,78,false,48690,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה