סקנדל, או סערת קיץ... האם בכלל נשקלת בניה על חלק משטחי גבעות הכורכר

$(function(){setImageBanner('fd873492-4986-4a9d-a078-404fed54a264','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})


סגן רה"ע אריאל אלמוג משך אליו אש צולבת, לאחר שהתבטא בישיבת ועדת בנין עיר בזכות בניה על "200 דונם" משטח גבעות הכורכר.
ראש העיר הבטיח לקרוא לו לסדר, שומרי הגבעות יצאו למתקפה.. והוא טוען שלא הובן ושאמר זאת רק כדי לאתגר ולגרום לחברים לחשוב...

פרטי

בתמונה: סגני ראש העיר אלמוג וירושלמי. מי ישמור על הגבעות ומי יפקיר אותן כביכול...

נפתח בצפירת הרגעה..

אף אחד בעיריית נס ציונה לא מתכוון לאשר בניה בשטח גבעות הכורכר. למעלה מכך ראש העיר בוקסר אף החריג אותן משטח תוכנית המיתאר החדשה שהוא מקדם, כדי להותירן ד,חור שחור" תכנוני, בתקווה שאי פעם המדינה אכן תעשה את המצופה ממנה ותיקח אחריות עליהן, כולל פיצוי בעלי הקרקע.

מה שקרה הוא שבישיבת ועדת בנין עיר, הוצגה תוכנית שהגישה לועדה המחוזית רשות הטבע והגנים, ביוזמתה , להכרזה על 690 דונם מתוך כ 880דונם שטחי השמורה כ"גן לאומי"

בישיבה הסבירה הגאוגרפית סמדר ירון כי עיריית נס ציונה לא יכולה לדון בתוכנית שלא תואמה איתה ושאינה נותנת פיתרון לבעיות שונות ואף הוכנה ללא הכנת סקר טבע ייחודי לאזור, אלא מסתפקת בסקר שנערך בשעתו בכל העיר.

התפתח דיון, אותו הוביל סגן ראש העיר נאור ירושלמי, לגבי האפשרויות לקדם בכל זאת את הקמת הגן הלאומי בפועל. זאת כשהכל מתרחש ב"זום" וכדאי לזכור זאת. ובסוף הוחלט כי העירייה מתנגדת לתוכנית בשלב זה.

אלא שבשלב זה נשמע אריאל אומר שאולי יהיה צורך לאשר בניה על כ200 דונם וכך לפצות את בעלי הקרקע.

האחרים התנפלו עליו, סירבו לשמוע אותו ועד מהרה נמצא מי שדאג להדליף..

בהמשך לכך פנה חבר המועצה לשעבר איציק הפנר במכתב תקיף לראש העיר בנושא ושיתף זאת ב"תפוצת נאט"ו"  כולל תשובתו החד משמעית של ראש העיר לפיה הנושא כלל לא נשקל וידאג להבהיר זאת לסגנו.

אני פניתי כמובן לאריאל והוא טען כי כלל לא הובן. לדבריו," מעולם לא הייתי ולא יהיה נגד שמירה על גבעות הכורכר הגבעות בליבי ואני אשמור עליהם בגופי יותר מכל תושב ובעל תפקיד בעיריה"

עוד הוסיף שהוא, שלא כאחרים, רץ בגבעות לפחות פעמיים בשבוע ולא יוותר עליהן.

-אבל, תהיתי, אתה נשמע אומר זאת בהקלטת הדיון?.

אלא שלדבריו ייתכן והזום אשם בכך שלא הובן. וכי ניסה להוכיח לעמיתיו כי הדיון מיותר וכי צריך לזכור ששום דבר לא יקרה אם לא יימצא פיתרון מאיפה לפצות את "אלפי" בעלי הקרקעות. ובסך הכל ניסה לאתגר את האחרים בשאלה רטורית, האם יסכימו לוותר על 200 דונם לבניה כדי לפתור את הבעיה. אבל בתכל'ס כמובן שזה כלל לא מקובל עליו...

מאוחר יותר, בעקבות שיחה עם חברי מועצה אחרים, חזרתי אליו ושאלתיו: יש חברי מועצה שטוענים שבאותו יום, בערב, מחוץ לישיבת מליאה ראית את בוקסר ועוד רבים מהחברים ואמרת לו באוזניהם שבועדה הבוקר היה כך וכך ואתה מציע לו ללכת על בניה חלקית.  האמנם?

והוא השיב: "ממש לא נכון.  אני נגד בכל תוקף על פגיעה בגבעות הכורכר. הגבעות היו ויישארו ירוקים על אף סנטי מטר אני לא מוותר"

כך או כך, אתם תבחרו איזו גירסה לקבל. אבל אין כל סיבה לדאגה.. לפחות לא לדעתי ומה שהיה הוא שיהיה. וכבר בישיבת המליאה ביום ג' בערב הנושא הוזכר, מחוץ לפרוטוקול, והיתה תמימות דעים לגבי הגן הלאומי גבעות הכורכר נס ציונה. ראש העיר, כאשר גם שחר רובין ראש האופוזיציה וגם נאור ירושלמי, סגן רה"ע הדגישו בצורה נחרצת וחד-משמעית את מחוייבות העיר לקידום הגן הלאומי על מלוא השטח שנקבע לו - בכל תחום הגבעות.

גם ראש העיר הדגיש, שהעיריה בוחנת אפשרויות שונות לקידום הנושא, מבלי לבנות כמובן.

וזו ההזדמנות לעדכן כי השבוע חסמו עובדי אגף הפיקוח בעיריה כניסה פיראטית לגבעות מצד מערב (בסמוך ליישוב אירוס) שאיתר תושב עירני שטייל במקום. דרך הפירצה הזאת נכנסו לאחרונה לגבעות רכבי שטח וטרקטורונים, תופעה שהצטמצמה מאד אחרי שהעיריה גידרה את השטח לפני כ-4 שנים. ואכן, "שומרי הגבעות" שיגרו תודות לירון לוי מנהל אגף בטחון ופיקוח ולעדל עזרא על הפעולה המהירה והנמרצת.

 

עיריה

טרקטור עירוני סוגר את הפירצה דרכה נכנסו ג'יפים וטרקטורונים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה