עושים היסטוריה רפואית בקפלן : לראשונה בישראל: צנתור במקום ניתוח בתיקון של המסתם הטריקוספידלי

$(function(){})

לראשונה בישראל צנתור במקום ניתוח בתיקון של המסתם הטריקוספידלי במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. חדשות בריאות ורפואה באתר נס ציונה נט.

עושים היסטוריה קרדיט תמונות המרכז הרפואי קפלן

לראשונה בישראל: צנתור במקום ניתוח בתיקון של המסתם הטריקוספידלי במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית

עבור חולים הסובלים מדליפה במסתם הטריקוספידלי (בחלקו הימני של הלב) ניתוח לב פתוח הוא כמעט אפשרות הטיפול היחידה • אבל ניתוח זה, הכולל פתיחה של בית החזה ועצירה של הלב, מעמיד אותם בסיכון רב עם אחוזי תמותה גבוהים • כעת, לראשונה בישראל, יוכלו לקבל טיפול זהה בסיכון נמוך • החודש בוצעו בהצלחה במרכז הרפואי קפלן, שני צנתורים לתיקון טבעת המסתם הטריקוספידלי.

מה חדש בתחום ניתוחי הלב בישראל ? 

יותר ויותר פעולות בלב אשר בוצעו בעבר באמצעות ניתוח לב פתוח בלבד, מבוצעות בשנים האחרונות באמצעות צנתור. החודש, לראשונה בישראל, בוצעו בהצלחה במערך הקרדיולוגי של המרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, שני צנתורים לתיקון של המסתם הטריקוספידלי בשתי חולות מבוגרות אשר סבלו מדלף קשה של המסתם.

ניתוח לב פתוח? לא תמדי חייבים. בבית החולים קפלן עושים היסטוריה רפואית 

הטכנולוגיה החדשנית הקרויה קרדיובנד שייכת לחברת המכשור הרפואי האמריקאית אדוארדס (EDWARDS LIFESCIENCES) וההליך בוצע עד כה במספר מדינות באירופה, וכעת לראשונה בישראל על ידי צוות בהובלת ד"ר ליאון פולס, ד"ר דן הברמן, פרופ' שרה שמעוני וד"ר ולרי מלדין במערך הקרדיולוגי בקפלן, בראשות מנהל המערך, פרופ' ג'ורג'.

מה זה מסתם הטריקוספידלי ומה הסכנות לבריאות כאשר דליפה ממנו

דליפה מהמסתם הטריקוספידלי היא תופעה ממנה סובלים כ-5% מאוכלוסיית הגיל השלישי (75+) כ-10% מהאנשים הסובלים מבעיות לבביות. התופעה מתרחשת כאשר הבסיס (= הטבעת) של המסתם הולך ומתרחב ועלי המסתם אינם נסגרים כהלכה. התסמינים מתחילים בעייפות, חולשה וירידה במסוגלות הפיזית, ומחמירים עם הזמן לצבירת נוזלים באברי הבטן והגפיים התחתונות (בצקות), עד להפרעה משמעותית לאורח החיים.

המחלה מקצרת את תוחלת החיים למרות טיפול תרופתי. פתרון למחלה על ידי הצרת המסתם המורחב באמצעות תפירת טבעת בניתוח לב פתוח כרוך בשיעורי תמותה גבוהים (10%) ובתהליך החלמה ארוך. כעת ניתן להימנע מניתוח לב ולעשות אותו הליך, באמצעות צנתור.

ד"ר ליאון פולס, מנהל הקרדיולוגיה הפולשנית במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן: "פתרון למחלות מסתמים בצנתור הינו גישה מחליפת ניתוח שהוכחה יעילה ועדיפה על ניתוח במיוחד במטופלים אשר תחזית הסיכון הניתוחי שלהם גבוהה. למטופלים אלה הטיפול הסביר היחיד היה טיפול תרופתי שיעילותו מוגבלת. קרדיובנד מצטרפת להשתלות באמצעות צנתור של מסתם אאורטלי ומיטראלי ותיקון קצוות של המסתם המטראלי והטריקוספידלי, כולן מתבצעות במכון הלב בקפלן. הצלחת שתי פעולות הקרדיובנד שבצענו הינה תוצאה של בחירה נכונה של המטופלות המתאימות, תכנון קפדני מאד של הפעולה, הכשרה יסודית של הצוות, שיתוף פעולה מתמשך עם חברת אדוארדס וביצוע מסונכרן של צוות אחיות, טכנאים, מרדים והרופאים הבכירים של מכון הלב בקפלן".

ד"ר דן הברמן, רופא במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן: "למעשה את אותה טבעת שעד היום היה ניתן לתפור למסתם רק בניתוח, אנחנו מסוגלים לתפור בחדר צנתורים במשך מספר שעות תחת בקרת אקו ושיקוף ולכווץ את המסתם המורחב ובכך לחסוך למטופל ניתוח לב מורכב הכולל פתיחת בית החזה, עצירה של הלב וסיכון תמותה גבוה. ההליך הזה חדשני ופורץ דרך".

פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן: "חלק מהחולים הסובלים מדלף במסתם הטריקוספידלי אינם מתאימים לניתוח ומעבר לכך שלניתוח במקרה הזה יש אחוזי תמותה גבוהים. ההליך הזה, יכול להיות הפתרון עבורם וזוהי בשורה אדירה. שיתוף הפעולה שלנו עם חברת אדוארדס האמריקאית הוא ארוך שנים ואנחנו גאים ושמחים שהוביל לכך שמערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי קפלן היה הראשון לבצע את הפעולה זו בישראל ומביא בשורה לאלפי חולים בישראל".

קרדיט תמונות: המרכז הרפואי קפלן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה