עירייה מחשמלת... עם פאנליים סולאריים על גג בניין העירייה..

$(function(){setImageBanner('b0abde0f-698e-4b31-ac56-212a5fcc7f99','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בטקס חגיגי שהתקיים אתמול הונפו פאנליים סולאריים על גג בניין העירייה ע"י עובדי המבצעת גרינקו אנרג'י בע"מ וניתנה יריית הפתיחה לפרויקט גדול היקפים, במסגרתו תוך כשנה ירושתו 42 מבני ציבור, בתי ספר ומגרשי ספורט בפאנליים סולאריים שגם יעזרו לשמור על הסביבה וגם יניבו רווחים שיוחזרו לטובת רווחת התושבים.  

דוברות נ.צ.

הטקס נערך בהשתתפות ראש העיר שמואל בוקסר, יחזקאל ליפשיץ סמנכ"ל תשתיות אנרגיה ומים במשרד האנרגיה, סגני ראש העיר אריאל אלמוג, נאור ירושלמי וסמדר אהרוני, מנכ"לית העירייה דפנה קירו כהן, עובדי החברה הכלכלית לפיתוח נס ציונה, יועצי הפרויקט, עובדי עירייה ואורחים ובסיום דברי הברכות, צפו הנוכחים בהנפת הפאנליים הסולאריים על גג העיריה.

בניין העירייה הוא הבניין הראשון בעיר אשר יחל ליצר כבר בשבועות הקרובים חשמל נקי באמצעות אנרגית השמש. את גג מבנה העירייה יכסו סה"כ 81 לוחות של פאנליים סולאריים אשר מלבד הערך הסביבתי הרב של הפרויקט, צפויים להכניס לקופה הציבורית, רק מיצור חשמל על גג העירייה כ 35,000 ₪ בשנה וכ 780,000₪ בכל תקופת ההסכם (25 שנה)

דוברות נ.צ.

יש סיפוק... מימין: יחזקאל ליפשיץ סמנכ"ל תשתיות אנרגיה ומים במשרד האנרגיה, עם ראש העיר בוקסר וסגנו נאור ירושלמי וחבר מ. העיר גיל אנוקוב

במסגרת הפרויקט כולו ירושתו 42 אתרים – מבני ציבור, בתי ספר ומגרשי ספורט בפאנלים סולאריים אשר צפויים לייצר 4.8 מגה וואט –חשמל נקי, ולאחר החזר השקעה של כ 22 מיליון שקלים, צפויים להניב רווח ישיר לקופת העירייה של כ 58 מיליון שקלים במשך 25 שנה.

הפרויקט בהובלת החברה הכלכלית לפיתוח נס ציונה, מיושם בערים נוספות אשר כבר מייצרות חשמל נקי תוך שמירה על הסביבה וייצור הכנסה נוספת לעיר. לאור ניסיון שנצבר ולאחר בדיקות קפדניות של המשרד להגנת הסביבה, נמצא כי המערכת בטוחה לציבור. המתקנים הסולאריים עומדים בתקני בריאות ובטיחות מחמירים, אינם מעלים את רמות הקרינה והשימוש בהם בטוח לכלל הציבור.

פייסבוק

כך נראה הגג של היכל התרבות באור יהודה- אחד ממבני הציבור שרישתה החברה  שנבחרה, גרינקו אנרג'י .

ראש העיר שמואל בוקסר: 

"היום נכנסנו בעיר לעידן הסולארי. קידום איכות הסביבה הוא קידום איכות החיים. בתוך כשנה ירושתו 42 מבני ציבור, בתי ספר ומגרשי ספורט בפאנליים סולאריים שגם יעזרו לנו לשמור על הסביבה וגם יניבו רווחים שיוחזרו לטובת רווחת התושבים. הרווח המידי הינו קירוי מגרשי הספורט אשר אינם מקורים עדיין בעיר. אנחנו לא עוצרים כאן. הפרויקט הבא עליו אנחנו כבר עובדים הוא החלפת תאורת העיר לתאורת לד חסכונית בחשמל וידידותית לסביבה".

יחזקאל ליפשיץ, סמנכ"ל תשתיות ומים במשרד האנרגיה:  "מתכבד לחלוק אתכם רגע מרגש. נס ציונה הציבה את עצמה בתוך זמן קצר בחזית, כעיר מובילה בקידום אנרגיה מתחדשת וחלוצה בשמירה על הסביבה והמלחמה בשינויי האקלים. יעדי המדינה הם להגיע ל 30% יצור של אנרגיה מתחדשת בתוך כעשר שנים. מדינה קטנה אשר שומרת על השטחים הפתוחים, מנצלת את גגות המבנים ליצור חשמל הנקי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה