עיריית נס ציונה הפעילה "מוקד רואה". "אח גדול" עם תצפיתנים ו 700 מצלמות מעקב - או שיפור משמעותי למען בטחונכם האישי?

$(function(){setImageBanner('340a4e1c-41d5-4d83-a5ba-5ec2315aba21','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

החל מהשבוע, ללא דיון מקדים במליאה וללא שיתוף ציבור, החל לפעול "המוקד הרואה" בנס ציונה, אשר יעסוק במעקב יזום אחר הנעשה בשטחים הציבוריים. מעקב אשר לפי הודעת העירייה - צפוי "לסייע באופן משמעותי בשמירה על הסדר הציבורי, הגברת ביטחון התושבים ואיכות החיים בעיר."
ודעו כי "המערך החדש פועל בסיועה של מערכת שליטה ובקרה מתקדמת, תצפיתנים ותצפיתניות, יוצאי חיל האיסוף הקרבי בצה"ל"... ויש גם "מערכת אנליטיקה ייחודית, המותאמת לצרכי העיר".

מוקד התצפיות של נס ציונה

עיריית נס ציונה הפעילה "מוקד רואה". "אח גדול" עם תצפיתנים ו 700 מצלמות מעקב - או שיפור משמעותי למען בטחונכם האישי?

עיריית נס ציונה מודיעה כי "המצלמות הפרוסות בעיר, חוברו בחודשים האחרונים ל"מוקד רואה". השירות החדש אשר מאתר באופן יזום אירועים חריגים והחל לפעול השבוע,  כפיילוט בחודשים הקרובים. ברחבי העיר נס ציונה הוצבו במהלך 20 השנים האחרונות, על ידי אגף ביטחון כ 700 מצלמות, באזורים שונים בעיר וביניהם: גנים ציבוריים, צמתי תנועה, מתנ"סים, כניסות לעיר ולשכונות, בשטחים פתוחים וסמוך למבנים עירוניים. המצלמות שימשו במהלך השנים את אגף הביטחון בעיקר לצורך תחקור אירועים בדיעבד."

לפי הסברי העירייה הרי שהיתרון הגדול שמביא איתו "המוקד הרואה", אשר מתגבר באופן משמעותי את שירותי המוקד העירוני 106, הוא היכולת לאתר באופן יזום אירועים חריגים ברחבי העיר ולהעביר באופן מיידי את הנושאים לטיפול אגפי העירייה השונים, ללא צורך בפניית תושבים קודמת.  וכי "שירות המוקד הרואה, המתווסף לשירות 106, צפוי להפחית ואף למנוע אירועי ונדליזם, אלימות, כניסה לאזורים אסורים, או כל פעילות חריגה אחרת ברחבי העיר ולסייע באופן משמעותי בשמירה על הסדר הציבורי, הגברת ביטחון התושבים ואיכות החיים בעיר."

 עוד נמסר כי "מוקד רואה נס ציונה מופעל על ידי חברת "תקשוב seeu". הפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם אגף הביטחון, אגף השירות ומוקד 106. המערך החדש פועל בסיוע של מערכת שליטה ובקרה מתקדמת, תצפיתנים ותצפיתניות, יוצאי חיל האיסוף הקרבי בצה"ל ותצפיתנים אזרחיים שעברו הכשרה ייעודית.  הצוותים מיומנים בזיהוי סימנים מקדימים המעידים על אירוע שעומד להתרחש או אירועים חריגים בהתרחשות ותפקידם להתריע בזמן אמת לכוחות הפועלים בשטח ביניהם השיטור העירוני, קב"ט הביטחון, אנשי שפ"ע, תחזוקה ועוד- על פי הצורך. בעזרת מערכת אנליטיקה ייחודית, המותאמת לצרכי העיר, ממקסמים התצפיתנים זיהוי וגילוי של אירועים חריגים. הצפייה, בזמן אמת, ולצורך איתור אירועים חריגים, ומתן התראה בלבד. כאשר המידע נמצא כל הזמן רק אצל עיריית נס ציונה."

ראש העיר שמואל בוקסר:

שיפור השירות לתושבי נס ציונה עושה השבוע צעד משמעותי נוסף. לצד שיפור מתמיד של שירות מוקד 106, ומענה מהיר ויעיל לפניות תושבים, החל מהשבוע המוקד הרואה יכול לאתר אירועים חריגים בלי לחכות לפניית התושב. זו היא דרך מצויינת לשיפור השירות, שמירה על הסדר הציבורי, הביטחון ואיכות החיים של כולנו.

המוקד הרואה פועל 24 שעות ביממה, כאשר התצפיתנים והתצפיתניות מאתרים אירועים חריגים בזמן אמת, מתריעים ומעבירים לטיפול של עובדי העירייה.

דעה אישית: זהו מדרון חלקלק !

יש להבין כי מדובר במעקב יזום אחריכם, כשאתם בשטחים ציבוריים ולא רק על מנת לזהות  עבירות בעת התרחשותן ולשלוח סיוע, שזה מעולה, אך גם כדי לזהות סכנה פוטנציאלית, כנטען. מי יקבע מהי סכנה שכזו? מהי סמכותו?  מדובר בהחלטה שפותחת אפשרויות רבות לפגיעה בפרטיות, "פרופילינג" וחלילה גם ניצול לרעה של יכולת טכנולוגית מתקדמת, ע"י אנשים שלא הוסמכו בחוק לכך. והכל ללא דיון ציבורי מתבקש. ומה השלב הבא? רחפני מעקב? מערכת "פגסוס" ?..

היי, אתם שם בשב"כ - נס ציונה מאחריכם !

ואם תאמרו מה ההבדל מהמצב הקודם של  700 מצלמות מפוזרות בכל פינה, אשיב כי עד כה הן נועדו להרתעת  עבריינים באמצעות תיעודם בשעת מעשה ושימוש בצילומים כראיות. וזהו הבדל משמעותי מאוד ועקרוני, אשר כאמור מחייב  דיון ציבורי מוקדם, אשר לא היה כאן. הנושא אף לא נדון מעולם במליאה והמימון שלו (לא פורסם היקפו) מסתתר לכאורה בתב"ר העוסק ב"מצלמות אבטחה",  תב"ר שאיש  מחברי המועצה לא טרח מן הסתם לרדת לפרטיו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה