עיריית נס ציונה הקימה מערך חקירות אפדימיולוגיות לקטיעת שרשרות ההדבקה.

$(function(){setImageBanner('68825ba4-90e4-4cda-ab1b-00179ff42e7e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

יאפשר קבלת החלטות מדויקות בעיר וקבלת תמונת מצב עדכנית ככל הניתן.
את המערך תוביל מפקדת יקל"ר נס ציונה, קרולינה אברג'יל וקב"ט העירייה ירון לוי. תרכז אותו עדי מכבי לזובסקי. המערך ילווה בייעוץ רפואי על ידי ד"ר רינה ארז, מחזיקת תיק הבריאות בעירייה לשעבר וד"ר אורנה דרייזין, מייסדת ויו"ר חברת התרופות נקסטייג'

המערך יפעיל צוות יעודי אשר יעמוד בקשר עם המבודדים והחולים בעיר לצורך איתור צרכים וסיוע נדרש

השבוע הקימה העירייה בהובלת ראש העיר, שמואל בוקסר, מערך חקירות אפידמיולוגיות עירוני, לצורך סיוע בקטיעה מהירה של שרשראות ההדבקה.

הקמת המערך בשלב זה התאפשרה אודות לכך שעובדי עירייה שנבחרו למשימת התשאולים לפני מספר שבועות, סיימו את הכשרת משרד הבריאות. חלקם כבר קיבלו מהמשרד הסמכה לתחקר ולתשאל חולים ומבודדים בעיר, על סמך מאגר המידע הארצי של משרד הבריאות. עובדים נוספים נמצאים בהליכי אישור וצפויים להצטרף למערך. 

עירית נס ציונה

את המערך תוביל מפקדת יקל"ר נס ציונה, קרולינה אברג'יל וקב"ט העירייה, ומי שתרכז את פעילותו זו עדי מכבי לזובסקי, יחד עם עובדי העירייה שהוכשרו כאמור. המערך ילווה על ידי יועצת רפואית ד"ר רינה ארז, רופאת משפחה תושבת העיר ויועצת מדעית, ד"ר אורנה דרייזין (מייסדת ויו"ר חברת התרופות נקסטייג') תוך שיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות, פיקוד העורף, משטרת ישראל, מרכז השלטון המקומי, ומשרד החינוך.

מטרת המערך היא לרכז את כל מערך הנתונים העירוני, ולגבש תמונת מצב עדכנית ומדוייקת שתאפשר קבלת החלטות מהירה, כמו גם איתור מרכזי חשיפה וסיוע למשרד הבריאות לצורך פעילות מהירה לקטיעת שרשראות ההדבקה של קורונה בנס ציונה.

אומנם, כבר היום מבצעת העירייה שיחות טלפון יזומות לבדיקת תושבים חולים בעיר, אך  הקמת החקירות האפידמיולוגיות העירוני תשפר את המענה העירוני, ותהווה בסיס חיוני לקבלת החלטות נדרשות בהערכות המצב שמקיים ראש העיר עם גורמי המקצוע מידי שבוע.

כמו כן המערך העירוני, ישקף מידי יום מידע עדכני בנוגע למצב התחלואה בעיר. בנוסף, יפעיל המערך צוות יעודי אשר יעמוד בקשר עם המבודדים והחולים בעיר לצורך איתור צרכים וסיוע נדרש. 

מסכם שמואל בוקסר, ראש העיר:

 "עליית התחלואה בארץ ובנס ציונה מחייבת אותנו כרשות לבצע מהלכים אקטיביים למען שמירה בריאות התושבים. המערך החדש בא לתת מענה לפערים הגדולים הנוצרים בין החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות למציאות שבשטח. כך שמעכשיו, נוכל באמצעות צוות ייעודי שעבר את ההכשרה, לקטוע את שרשראות ההדבקה במהירות רבה יותר ולקבל החלטות בשטח. מערך זה חיוני במיוחד ככל שיוחלט על פתיחה מחודשת של מוסדות החינוך. אני קורא לתושבים להמשיך לשמור על ההנחיות ולגלות אחריות, בכדי שנס ציונה תחזור להיות ירוקה שוב".

 ארכיון

ראש  העיר והקב"ט ירון, המפקדת קרולינה, המרכזת עדי והיועצות הרפואיות רינה ואורנה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה