עיריית נס ציונה: צהרוני וקייטנות הגנים יופרטו, בשלבים.

$(function(){setImageBanner('837114c0-ba5f-4558-9db0-71f695acde16','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ההסתדרות והועד וכן האופוזיציה בעירייה -מתנגדים בתוקף וטוענים כי רבות מן כ 200 הסייעות שתפוטרנה, תיפגענה בזכויותיהן ומעמדן. העירייה מבטיחה: נמצא משרות חליפיות לכולן "בכפוף לרצון והתאמה".

צילום עצמי

בסדר היום של מליאת מ. העיר שהתכנסה ביום ראשון, הופיע גם סעיף סתמי בן מילה אחת, "עדכונים".אלא שה"עדכון" היה לבסוף הנושא המרכזי בדיון שגרתי ודי טכני ברובו (אישורי תבר'ים, חתימות וכו') וגרר דיון וויכוחים ערים במשך כחצי שעה. ובמה מדובר.ראש העיר עדכן את חברי המליאה (רק לידיעה ולא‏ לאישור בהצבעה) כי בקרוב יפורסם מיכרז חיצוני להפעלת צהרוני וקייטנות הגנים ע"י מפעילים חיצוניים, כמו בצהרוני וקייטנות בתי הספר. בדברי ההסבר שלו (ושל המנכ"לית) נאמר כי בשנים האחרונות מתמודדת עיריית נס ציונה עם קושי מהותי בגיוס כוח אדם לצהרוני גני הילדים ובמיוחד לקייטנות הקיץ. וכי זו בעיה ארצית שהביאה את רובן המוחלט של הרשויות בארץ להוציא את הצהרונים והקייטנות לניהול של חברות מקצועיות המתמחות בהפעלת צהרונים וקייטנות. למעשה, כך נאמר- נס ציונה היא אחת הערים האחרונות שנותרה עוד במצב הישן, בהפעלה עצמית.

קו 716 הסעות לתל אביב בשבת מנס ציונה: שעות פעילות, הזמנת מקום. נעים בסופ"ש הסעות מנס ציונה

לדברי המנכלי"ת הרי שבשנה האחרונה נעשה כמעט כל מהלך אפשרי כדי לשפר את המצב, החל מרה ארגון במחלקת גני הילדים והשקעה מוגברת בהכשרות והשתלמויות לצוותים, דרך הכנסת פיילוט ארצי לתגמול ותמרוץ כספי לסייעות לצמצום היעדרות מהעבודה, ועד גיוס סייעות חיצוניות מחברות כוח אדם. רק בקיץ האחרון שילמה העירייה כ-1 מיליון ₪, פשוט כי לא היו לה מספיק סייעות כדי להפעיל את קייטנת הקיץ. ולכן ובשל העובדה שהעירייה רוצה להבטיח את קיום הקייטנות בקיץ והפעלת הצהרונים בשוטף, החליטה לצאת למכרז חיצוני להפעלת צהרוני וקייטנות גני הילדים על ידי חברות מקצועיות, כמו בצהרוני בית הספר. 

עוד הוסבר כי המהלך יהיה הדרגתי, ויחול בהתחלה רק על חלק מהצהרונים, ובזמן זה תמשיך העירייה להפעיל את כל יתר הצהרונים לצד החברות שיבחרו במכרז, עד שלאט לאט הכל יועבר למפעילים.

הנושא עורר שאלות רבות כמובן, כאשר נציגי "הצעירים-לב" שחר רובין ועו"ד לירן יגודה, התנגדו בתוקף למהלך שלדעתם יפגע אנושות בזכויותיהן ומעמדן של הסייעות (!). (אגב, חברתם לסיעה טלי חייט נעדרה בשל חופשה בחו"ל) ואת תגובתם המלאה תוכלו לקרוא בסמוך. גם ועד העובדים בעירייה מתנגד ויושב הראש שלו אייזק ברמן כבר אמר זאת לא אחת ומסר לנו כי לא תהיה שום הפרטה בלי הסכמה עם ההסתדרות ובלי שיתוף הועד בתהליך, לגבי כל עובדת בנפרד.

כהונתו של הוועד מסתיימת ב 4/3, מועד בו תיערכנה בחירות חדשות אך כל שלושת הקבוצות המתמודדות בבחירות (ראו ידיעה) מתנגדות בתוקף למהלך כך שקשה להבין "מה בער" לראש העיר לדווח על הנושא למליאה עוד בטרם הבחירות כשבכך יצר תמריץ גדול יותר למעורבות העובדות בתהליך והשתתפותן בהצבעה. (אלא אם כן מועדי פירסום המכרז קריטיים)

יו"ר המרחב בהסתדרות עודד עמרם: בעירייה יכולים לדבר עד מחר...

יו"ר מרחב השפלה בהסתדרות החדשה, עודד עמרם, הגיב על ההחלטה בלגלוג ואמר לי "הם יכולים לדבר עד מחר...לדבר תמיד מותר. אבל לא יהיו דיונים בפיטורים של כל כך הרבה עובדות מסורות, עד שנדע מה יעלה בגורל העובדות. אני מניח שבימים הקרובים נשב עם ראש העיר, אני ותמי סעיד שמרכזת את עובדי המעו"ף אצלנו ונשמע לאן הוא רוצה להגיע".

ואילו הגב' סעיד עצמה אמרה לי "בעירייה יודעים שהם לא יכולים לעשות כלום בלי הועד ובלי ההסתדרות. אבל אני לא מוכנה לדבר על זה עד שייבחר ועד חדש ויחד נחלטי".

שחר רובין יו"ר סיעת "לב" מגיב: אנחנו דורשים כי המהלך לא יפגע בתנאי העסקתן

בישיבת המועצה האחרונה התנגדתי למהלך הפרטת מערך הסייעות בעיר והעברתן להעסקה ע"י קבלן חיצוני. אני רואה לנגד עיני את עשרות הסייעות, עובדות וותיקות ומסורות שנתנו שנים רבות של עבודה מכל הלב למען הילדים של כולנו – מועברות לפתע להעסקה ע"י קבלן.

אנחנו בסיעת "לב" דורשים כי המהלך לא יפגע בתנאי העסקתן. במשכורתם שממילא נמוכה מאוד ובעיקר בתנאים הסוציאליים שלהם וברווחתם.  עובדי העירייה ראו לאורך כל השנים את העירייה בתור הבית השני שלהם ועשו ועושים כולם למען תושבי העיר מעל ומעבר. אף אחד מאיתנו כרגע לא יודע איזו חברה חיצונית תזכה במכרז ומה יהיו השלכות הזכיה על העובדים.

חשוב מאוד שהמהלך יהיה מתואם איתנו, עם ההסתדרות עם יו"ר ועד העובדים שייבחר והנהלת העיר למען שמירת זכויות העובדים. חברת מועצת העיר חברת הסיעה טלי חייט הוסיפה "אני בעד התייעלות אך אסור שזו תבוא על חשבון השירות לאזרח והטיפול בחלש. מקצוע הסייעות הינו מקצוע "שוחק" ואנו מחוייבים לעשות כמיטב יכולתנו שהטובות ביותר תגענה לסייע במערכת הגנים למען הילדים. אנו בסיעת לב נפקח עינינו לבחון שהמהלך מבוצע על הצד הטוב ביותר לרווחת כולם.

מנכל"ית העירייה עו"ד דפנה כהן קירו:  מתכונת הצהרון ומהותו תישאר דומה להיום .

במסר להורים שהופץ ברשת החברתית, הודיעה המנכ"לית (מי שהוצבה בפרונט המהלך) בין היתר כי: "בכל מקרה ולכל אורך הדרך תישאר העירייה הגורם האחראי והמפקח. מתכונת הצהרון ומהותו תישאר דומה להיום וכל שינוי אם יהיה, יקבע רק על ידי העירייה ובשקיפות מיטבית עבורכם, ההורים."

ובפנותה לעובדות שחרב הפיטורין מרחפת על ראשן, הדגישה: "לתהליך המורכב הזה יש נדבך נוסף, משמעותי וחשוב – עובדות הצהרונים המסורות והיקרות. אנו מודעים לאתגר וניישם אותו באופן דקדקני ורגיש.  נדגיש! לעיריית נס ציונה יש משרות חלופיות שניתן יהיה להציע לכל העובדות הקבועות ואף מעבר לכך – כמובן בכפוף לרצון ולהתאמה – מעבר שיעשה בשיתוף ותיאום עם העובדות, עם ועד העובדים וההסתדרות." ובכן, אין ספק שזו הכוונה. אך אני בספק אם ניתן לעמוד בהתחייבות כה גורפת, אלא אם כן ייאסר על החברות החיצוניות שתזכינה במיכרזים - לנייד עובדות, לשנות משכורות או תקנים ולהחליף עובדות במהלך הזמן בצעירות וזולות יותר... 

נציגי ההורים תומכים ומבטיחים להיות "מעורבים בכל שלבי השינוי"

בהודעה שהפיצו בין ההורים נציגיהם בועד גני הילדים, נכתב כך: כשהנושא עלה בפומבי לראשונה, במפגש הורי הגנים ביוני שנה שעברה, גם אנחנו חששנו.  חששנו והבנו עד כמה חשוב שיהיה ועד מעורב  וכזה שהרשות עובדת איתו בשיתוף פעולה.

החשש משינוי הוא נכון, הוא לגיטימי ועוזר לכולנו להימנע מפעולות פזיזות. חשוב לנו שתדעו, אנו מעורבים בכל  שלבי השינוי וההכנות למכרז, אנו נלווה ונהיה חלק ממנו, נשב בכל ועדות הבחירה של המפעילים ונדאג להביא את הקולות, הרצונות והצרכים של כלל ההורים וילדי הגנים. מתפקידנו לוודא שהשינוי לא רק שלא יפגע באיכות בצהרונים אלא יהווה הזדמנות לתיקון ולשיפור השירות שאנו מקבלים היום.

ובשורה התחתונה-אם ועד העובדים והסייעות הממורמרות חשבו, אולי, שיצליחו לגייס את תמיכת ההורים ולשכנעם כי (כפי שטוען נדיר ג'מיל-המתמודד לועד) - אותן סייעות מבוגרות וותיקות שילדיהם אוהבים והתרגלו אליהן - הן שתיפגענה בעיקר  - הרי שטעו...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה