עיריית נס ציונה שילמה במשך שנים למנהלת אגף החינוך ריבה קליין - משכורת גבוהה משהגיע לה.

$(function(){})

כך דווח היום ע"י היחידה לאכיפה ופיקוח על השכר במיגזר הציבורי, אשר דווחה כי הסכומים העודפים ששולמו למנהלי מחלקות חינוך בכמה ערים, הצטברו לסכום של למעלה ממליון ש"ח במשך 3 שנים - אך הושבו בעקבות הבדיקה.
העירייה בתגובה: מדובר בהסדרי שכר שנערכו בקדנציה הקודמת...

ארכיון

היום נתבשרנו בדו"ח שהגישה  יחידת האכיפה כי " בהמשך לפרסומים בדוחות לשנים 2018 ו-2019 ,גם ב-2020 המשיכה יחידת האכיפה לטפל בחריגות השכר בקרב מנהלי מחלקות החינוך בשלטון המקומי. הטיפול של היחידה בשכרם של עובדים אלה יצר חיסכון של כ-13 מיליון שקל ולו רק בשלוש השנים האחרונות; 4.5 מיליון שקל מתוכם מיוחסים לפעילות יחידת האכיפה בשנת 2020. בשנה זו נבדקו רשויות רבות ובחלקן התגלו חריגות בשכרם של מנהלי מחלקות חינוך (נתניה, יוקנעם עילית, מעלה עירון, נס ציונה, מודיעין מכבים רעות ועוד). חריגות השכר טופלו והופסקו, והעובדים השיבו כספים שקיבלו ביתר בסך כ-1,000,000 ש“ח, כאשר החיסכון האקטוארי מהטיפול בחריגות מסתכם ב-4.4 מיליון שקל בערך והחיסכון הכולל מוערך ב-5.4 מיליון שקל."

אנו פנינו כמובן לבקש את תגובת העירייה וזו מסרה כי: 

במסגרת ביקורת רוחבית שביצע משרד האוצר על יישום הסכם מנהלי מחלקות החינוך, נבדקו גם הסדרי השכר בעירייה שנערכו לפני 2018, והוסדרו כנדרש . עיריית נס ציונה מקפידה לפעול על פי הנחיות ההסכמים הקיבוציים והממונה על השכר עבור כלל עובדי הרשות."

"לפני 2018" פירושו כמובן- בימי ראש העיר הקודם, יוסי שבו ז"ל, אם לא הבנתם עדיין..

מעבר לכך לא היו מוכנים בעירייה לפרט, בטענה שמדובר בצנעת הפרט. ואכן, העיריה מנועה מלדווח בפרוטרוט, אך דוברת העיריה גם לא היתה מוכנה להתייחס לשאלתי האם ההפרשים הוחזרו, אלא הסתפקה בתשובה כי "ההסדר נעשה באישור האוצר".

אגב, בשום מקרה אין ולא הוזכרה בהודעה הרשמית כל התייחסות משמעתית כלפי העובדים האמורים, מלבד הדרישה להשבת הסכומים העודפים. 

מבדיקה שלי עם עמיתים, עולה לכאורה ואני מציין זאת בזהירות רבה, כי אין לכך אישור רשמי,  כי ייתכן מדובר בחלק מהמקרים  בהסדר מיוחד שנערך לפני שנים מספר עם מנהלי מחלקות החינוך במערכת המונציפלית ואשר העניק להם תוספות משמעותיות, אך התנה זאת במעבר קורסים מסויימים והשתלמויות, במטרה להעמיק את ידיעותיהם. אלא שבחלק מהערים לא המתינו עד להשלמת הקורסים וכו' והחלו לשלם את התוספת מיד וסכומים אלו הם נדרשו להשיב. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה