על שנה של "רכבת הרים" בקרית התרבות, פתיחות וסגירות והמשמעויות והתוכניות לעתיד לא ברור...

$(function(){})


שוחחנו עם יו"ר דירקטוריון החברה משה פינקל ומנכ"ל החברה גיל בלט.
ולמרות שהיתה זו שנה הזויה והבלתי נודע עדיין לפנינו, הם אופטימיים ומלאי הערכה גם לציבור הנס ציוני וגם לצוות של החברה. .


ראש העיר שמואל בוקסר גיל בלט משה פינקל על רע הלוגו החדש של קרית התרבות

מראיין: אבי בן דוד.

שנה חדשה בפתח. תיזכרו בתאריך הזה לפני שנה. ותעשו בבקשה השוואה בין תחומי העיסוק והמטלות היומיומיות בקריה אז והיום, בעקבות הקורונה...והשפעותיה על פעילות התרבות בנס ציונה ובישראל? 

גיל: באוגוסט שנה שעברה נכנסתי לתפקידי כמנכ"ל החברה ובספטמבר נכנסו לתפקיד ההנהלה וחברי דירקטוריון חדשים. החודש הראשון שלי ושל ההנהלה היה למידה והבנה של המקום. ואז, לקראת סוף שנת התקציב היה ברור שהחברה הולכת לגרעון תקציבי בשנת הפעילות 2019 ומיד ביצענו פעולות לצמצום הגרעון כגון רה ארגון והתייעלות בחברה מה שהביא את החברה בסוף 2019 לצמצום בגרעון ולרבעון הראשון של 2020 למצוין.

משה: בספטמבר 2018 כמות הנרשמים בחוגים עמד על 4,700 רשומים ובספטמבר 2019 כמות הנרשמים בחוגים עמד על למעלה מ- 6,000 רשומים. ואז, בחודש מרץ הגיע נגיף הקורונה העולמי שעצר בבת אחת את פעילות התרבות והפנאי. מאז נמצאת החברה ברכבת הרים מטלטלת. פותחים וסוגרים לפרקים פעילויות עפ"י החלטות הממשלה. ההנהלה ביצעה פעולות דרסטיות מידיות והוציאו את העובדים לחל"ת כדי לשמור על החברה.

נס ציונה קבלה יחסית מהר תו סגול ואפשרות לקיום מופעים פתוחים. אבל, האם בכלל יש היתכנות לארועים באולמות סגורים, גם טכנית מבחינת הדרישות וגם כלכלית?


גיל: לאורך כל התקופה אנו בחברה חושבים ומיישמים ככל הניתן במסגרת האפשרויות החוקיות העומדות לרשותנו. החוגים פועלים עפ"י התו הסגול, האולמות נסגרו במיידי ונפתחו שוב בחודש מאי ל- 10 ימים, אך לצערנו נדרשנו לסגור שוב במיידי. עם זאת, בזכות הפעילות המהירה של החברה עפ"י בקשת העירייה, הצלחנו לפתוח ראשונים בארץ את מתחם הדרייב אין הממוקם בחניון האיצטדיון העירוני ולאחר מכן קיבלנו ראשונים בארץ אישור למתחם הקפסולות באיצטדיון עד 500 איש ומייד פעלנו לביצוע. היינו בין 19 הרשויות היחידות שקיבלו גם אישור הגדלה לקפסולות לכמות אנשים של 1,000. אך בעקבות התחלואה ובהתייעצות עם ראש העיר, הוחלט לדחות את המופע של חנן בן-ארי למועד מאוחר יותר בתקווה שכמות התחלואה תקטן.

משה: הכי מדהים זה שהחברה כמפיקת האירועים העירוניים בשיתוף ובמימון הרשות המקומית הצליחוה בתקופה קצרה לקיים 13 מופעים וסרטים לכל המשפחה במתחם הדרייב. וחשוב לציין שהעלויות / ההכנסות בשל המופעים לא כוסו ממכירת הכרטיסים, אלה מומנו ע"י הרשות המקומית ומשרד התרבות. ראש העיר שמואל בוקסר רואה לנגד עיניו את חשיבות התרבות דווקא בימים מורכבים אלה ונרתם לטובת התושבים.

כמה מעובדי הקריה היו וכמה זמו בממוצע בחל"ת.

גיל: בתחילת הסגר נאלצנו להוציא לחל"ת רוב מכריע של כ- 240 עובדים, מאז אנו שמחים לומר שהחזרנו לעבודה כ- 200 עובדים, אך לצערנו יש עדיין כ- 40 עובדים הנמצאים בבית בחל"ת. אנו מייחלים לרגע שנוכל לפתוח את מעגל האולמות ולהחזיר את יתר העובדים לעבודה.

מה ההשלכות התקציביות/ גרעונות עד כה, בשל הקורונה ואיך תממנו אותם?

משה: אנו יותר ממקוים שנוכל לייצב את החברה בתקופה זו ללא גרעון והיום יותר מתמיד שמחים על הפעילות שנעשתה ב- 2019 של רה ארגון אשר נותנת את אותותיה לחברה להמשיך להתמודד על קיומה.

ראינו שיש ביקוש גדול לכל פעילות שאתם יוזמים. ועדיין אני מניח שהפעילויות לא רווחיות. עד כמה תשקלו לתמחר לפחות לכיסוי עלויות.

משה: לגבי פעילות התרבות באולמות, ככל שהממשלה תתיר לנו לבצע פעילויות, נדאג להיות הראשונים לפתוח, כל זה בתנאי שיאושר לנו להפעיל את האולמות בלפחות 50% תפוסה. הכל תלוי במתווה שיוצג לפתיחת האולמות.
גיל: לגבי פעילות החוגים ככל שנוכל להמשיך את הפעילות כך נוכל לקיימם. הביקוש קיים

עד כמה המחלה פגעה אקראית בצוותים שלכם, מחלה, מחלת בן משפחה. בידוד? ועד כמה הושפעתם מכך.


גיל: נגיף הקורונה משפיע בצורה נקודתית, עקב כך ששמרנו על כללי התו הסגול ועבדנו בקפסולות הצלחנו לייצור מצב שהעובדים נשמרים ונזהרים וכמעט ולא היתה לנו תחלואה בחברה.
משה: זה המקום לציין את קהל הלקוחות שמשתף פעולה ונשמע להנחיות המקום

איך תיראה עונת המנויים, אם בכלל.. ומה קורה עם כספים שנגבו מראש


משה: בימים אלו אנו דנים בעונת המנויים הבאה, חשוב לנו לומר לאלפי המנויים שלנו שברגע שיתאפשר נחזיר להם את יתרת ההצגות שהצטברו.

ולסיום, אתם אופטימיים?

משה: כן, במידת האפשר. האנשים שלנו וההנהלה הוכיחו יכולת הסתגלות, גמישות מחשבתית וחדשנות מדהימים. את שכר הלימוד כבר שילמנו..
גיל: אני לא יודע עד מתי תימשך המגיפה, או מה יקרה עם העובדים החיצוניים שמטה לחמם נשבר או נסדק. אבל, מבחינת הצוות, יש הרגשה של מי ששרדו מלחמה ויכלו לאוייב..

בספטמבר 2018 כמות הנרשמים בחוגים עמד על 4,700 רשומים ובספטמבר 2019 כמות הנרשמים בחוגים עמד על למעלה מ- 6,000 רשומים

החברה כמפיקת האירועים העירוניים בשיתוף ובמימון הרשות המקומית הצליחו בתקופה קצרה לקיים 13 מופעים וסרטים לכל המשפחה במתחם הדרייב.

קיבלנו ראשונים בארץ אישור למתחם הקפסולות באיצטדיון עד 500 איש והיינו בין 19 הרשויות היחידות שקיבלו גם אישור הגדלה לקפסולות לכמות אנשים של 1,000.

בעקבות התחלואה ובהתייעצות עם ראש העיר, הוחלט לדחות את המופע של חנן בן-ארי למועד מאוחר יותר בתקווה שכמות התחלואה תקטן.

אגב, השבוע הם השיקו את השם החדש של הקריה ולצידו הלוגו החדש, ראו ידיעה נפרדת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה