עם אזעקה באמצע... התקיימה אמש מליאת מועצת העיר

$(function(){setImageBanner('4ea06c81-31f6-43eb-8de4-1b405d4dcbd4','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מליאת מועצת עיר שלא מן המניין התקיימה אתמול במהלכה עודכנו חברי המועצה (אלו שטרחו להגיע...) במערך האבטחה הרחב ונושאים רבים נוספים.
במהלך המליאה אשר התקיימה במרחב מוגן, נשמעה אזעקה בעיר. עם הישמע האזעקה נעצרו הדיונים וחזרו להתקיים לאחר שצוות החירום אישר כי אין בעיר נפילות או נפגעים.

דוברות עיריה

וכך מעדכנת דוברת העירייה:

מליאת מועצת עיר שלא מן המניין התקיימה אתמול במהלכה עודכנו חברי המועצה במערך האבטחה הרחב והמיומן ובניהול שגרת מלחמה לצד ניהול חירום אקלימי.

חברי המועצה אישרו 600 אלף ₪, תקציב בלתי רגיל לשיפור המיגון בבית ספר אשכול ומוסדות חינוך נוספים, מתן פטור מאגרת שילוט לעסקים מקומיים ואישרו הקצאה זמנית של מבנה גן סהרון בוואלי, לפעילות תנועת הצופים

מפקד הנפה של פיקוד העורף, אל"מ במיל' אופיר כהן נכח במליאה והתייחס לשינוי המדיניות הצפויה בנס ציונה בתחילת שבוע הבא - לפיה תותר פעילות חינוך במדרג 1 המאפשר פעילות בסמוך להכי מוגן שיש. עוד ציין אל"מ כהן את החשיבות בהקפדה מלאה על הנחיות פיקוד העורף להצלת חיים. בנוסף התייחס אל"מ כהן לאפשרויות המיגון לתושבים שאין להם ממ"ד או מקלט, ואמר כי אין רשות בישראל שפיזרה ממ"דים ברחוב שכן זה לא פתרון ישים ואפשרי - ולכן ההמלצה היא או להגיע למקלט ציבורי, או לשפר מיגון בחדרים קיימים, או לבנות ממ"ד באופן עצמאי, או למצוא את המרחב הכי מוגן שיש.

את הישיבה פתח ראש העיר שמואל בוקסר בחיזוק לחיילים בחזית ובתפילה להשבת החטופים. ראש העיר עדכן את חברי המועצה במערך הביטחון הרחב שקיים בעיר וכולל היום לצד מערך השיטור, פיקוח, כוחות משטרה וצבא, גם את כיתות הכוננות, המשמר האזרחי וגדוד החילוץ וההצלה שהרחיב את פעילותו וכולל גם יחידת רחפנים ויחידה להענקת סיוע רפואי ראשוני. עוד עדכן ראש העיר כי תרגילים לשיפור מיומנות ותיאום של הצוותים מתבצע כל הזמן.

במהלך הישיבה עודכנו חברי מועצת העיר בפתיחה מדורגת של גני הילדים ובתי הספר, הכשרת מבנה אתרוג בביה"ס בינתחומי הדר לקליטת ילדי ביה"ס אשכול, סיוע ל 17 גנים פרטיים במבנים חלופיים עם מרחב מוגן לקיום פעילות, פתיחה מלאה של הצהרונים בחודש נובמבר, עם סבסוד עירוני שהבטיח שכל המעוניינים יוכלו להשתתף בצהרון. עוד עודכנו חברי המועצה בסל ההקלות וההטבות בשל המלחמה: למשרתי המילואים, לתושבים ולעסקים, בניהם פטור מתשלום חניה בכחול לבן בחודש נובמבר. כמו גם, בפתיחת מרכז חוסן שהושיט עזרה ראשונה נפשית כבר ל 200 תושבים, ובמיזמי הקהילה העוטפת את משפחות משרתי המילואים בעיר, את משפחות המפונים ואת החיילים. בנוסף הוצג מיצג "הלבבות החטופים" ביוזמת חברת המועצה מאיה פז שקולניק ובביצוע של החברה לתרבות ופנאי.

ראש העיר דיווח על מערך חירום חורף שפעל והתמודד בהצלחה עם מערכת הגשם הכבדה השבוע, ועל הכנות מאגר נס 130 שהתבצעו בחודש אוקטובר, גם בזמן הלחימה.

חברי מועצת העיר אישרו תקציבים בלתי רגילים, ביניהם 600 אלף ₪ לשיפור המיגון בבית ספר אשכול ובבתי ספר נוספים ועוד 350 אלף ₪ עבור ביקורת יציבות למבני החינוך.

חברי המועצה עודכנו בדו"ח הרבעוני השלישי לשנת 2023, שאומנם מציג חריגה אך הגזבר הסביר כי היא צפויה להתאזן עד לסיום השנה. בנוסף, אישרו חברי המליאה עדכון תקציב 2023 וקבלת דיבידנד של 2,963,000 מתאגיד המים מי ציונה.

חברי מועצת העיר אישרו, פה אחד, מתן פטור מאגרת שילוט לעסקים מקומיים הזכאים להטבה. הפטור עבור רבעון שלישי של 2023 – זמן הלחימה, והוא יינתן רטרואקטיבית בחודש ינואר.
לבסוף, אישרו חברי המועצה הקצאת מבנה הגן בשכונת הוואלי לפעילות תנועת הצופים, הקצאת גן לזרם האנתרופוסופי ופתיחת חשבון בנק לביה"ס חב"ד בעיר אשר הוכר על ידי משרד החינוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה