פיתוח חיסון לקורונה במכון הביולוגי בנס ציונה- - האשליה ומחירה !

$(function(){setImageBanner('b762952a-0dd6-41f8-988c-c584fa712bc6','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})


"יקר מדי, מאוחר מדי. התנהלות בעייתית ביותר וחוסר בשקיפות במכון הביולוגי בנס ציונה".
כך קובע העיתון "ישראל היום" במתקפה חסרת תקדים על המכון ומנהלו פרופ' שמואל שפירא. (ובמשתמע- גם על נתניהו וגנץ, ה"שושבינים" - גם יחד...)
ציטוט: רה"מ נתניהו, עם חיבוק גדול למכון הביולוגי, הבטיח שישראל תהיה בין הראשונות לייצר חיסון ואף "הנחה" לעשות זאת בהקדם. אבל למכון לא היו את הידע והניסיון הנדרשים לפתח חיסון במהירות שהובטחה, ולא את היכולת להתמודד עם התחרות העולמית.
טוען: חצי מיליארד ש"ח הושקעו עד כה... והעלות אם ימשיכו, תהיה כמיליארד וחצי לפחות !

משהב"ט

אריאל חרמון מ. הבטחון

בתמונה: ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות בביקורם במכון ב6.20. 

לקרוא ולבכות...

ראו בהמשך את  הציטוטים, שדי בהם לתהות האם בדיעבד, אחרי שהתקבלו ההחלטות כפי שהתקבלו (ונכון לשעתן- כנראה בצדק, יש לומר)- האם 80 יום לפני הבחירות יעזו ראש הממשלה ושר הביטחון שניהם גם יחד, להסכים לפחות לרדת מהעץ היומרני הזה עליו טיפסו (והצטלמו במרומיו..) ולא להמשיך ולשפוך עוד כסף...

סידרת ציטוטים מהכתבה המקיפה והמנומקת, כולל ראיונות עם מומחים,- בישראל היום, בכתבה מאת עקיבא ביגמן:


 במכון הביולוגי בנס ציונה הבטיחו, בגיבוי רה"מ, להקדים את העולם בייצור החיסון לקורונה. התנהלות בעייתית ושורות כשלים הובילו לכך שבעוד הכסף ממשיך להישפך, הניסוי נראה כמו הרפתקה וחיסון "כחול-לבן" נותר בינתיים הבטחה ריקה...


עד כה הושקעו בפיתוח החיסון של המכון הביולוגי יותר מחצי מיליארד שקלים. תקציב המכון השוטף עומד על כ-‭300‬ מיליון שקלים, ופעילותו הוסבה כמעט לחלוטין מאתגרי הביטחון הלאומי למגיפת הקורונה.


החיסון של המכון הביולוגי יעלה לישראל בין ‭ 1.5 ‬ ל־2 מיליארד שקלים, על מוצר שכבר לא יהיה בו צורך, בשוק רווי ומלא מתחרים יעילים יותר וזולים יותר, וזאת בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים בתולדות המדינה.

הכישלון של המכון הביולוגי לא מפתיע כמעט איש שמצוי בעניינים. המכון נבנה עבור מתן מענה לאיומים ביטחוניים ממוקדים, לא לתחרות בינלאומית בחברות ענק שמתמחות בפיתוח חיסונים לווירוס שמתפשט בעולם. זו היתה אשליה יקרה שפרופ' שפירא מכר למקבלי ההחלטות, וגררה את מדינת ישראל להרפתקה יקרה ומיותרת.

"גם במצבים של חיסון חוזר או מוטציות, החברות הבינלאומיות יספקו מוצרים זולים יותר ומהר יותר מפיתוחי המכון הביולוגי. מוטב לעצור זאת עכשיו ולחסוך הון עתק".

 "אין לנו עצמאות טכנולוגית, כלכלית, חקלאית, רפואית, צבאית ועוד. אלו סיסמאות של שנות ה־‭.50‬ בעולם של היום קונים חיסונים מחברות ענק בחו"ל, שמתמחות בדיוק בזה. לקחת את המכון הביולוגי הקטן, שאין לו שום יתרון בתחום, ולשפוך עליו מיליארדים בשביל פרויקט מגלומני, בזמן שיש לנו פתרון זמין, יעיל וזול ביד, זה לא פחות ממחדל לאומי".

מהמכון הביולוגי נמסר באמצעות דוברות משרד הביטחון: "המכון נועד להבטיח לישראל עצמאות מלאה בפיתוח וייצור חיסונים ללא תלות בגורמים זרים. מיקום עריכת הפאזה השלישית נמצא עדיין בבחינה, לצד קידום הפאזה השנייה שהחלה בימים אלה בבתי החולים. טרם התקבלו החלטות בנושא."


https://www.israelhayom.co.il/article/835591

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה