פלונטר בין נתניהו לחסידים - "שילך הביתה"

$(function(){setImageBanner('a2e16e0f-7b83-44f4-b94a-1b1893e98fef','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהמפלגות החרדיות לדחות את העלאת חוק הפטור מגיוס עד אחרי התקציב, השר מאיר פרוש מתעקש - "אנחנו רוצים חוק הגיוס לפני התקציב ופסקת התגברות ב-61. אם הוא לא יכול - שילך הביתה".
נראה כי ראש הממשלה נכנס לדרך ללא מוצא

השר מאיר פורוש מתוך האתר הממשלתי

במונולוג חריף שלא משתמע ל2 פנים – תוקף נציג החרדים את ראש הממשלה - "בשביל מה חתמנו הסכם? בשביל לא לקיים? ראש הממשלה חותם מלכתחילה כדי לא לקיים?.

אנחנו עומדים על כך שיקיים.

פורוש הסביר שהוא רוצה גם לקבל את כל התקציבים שהובטחו לו – "בשביל מה אני נתתי יד להקים ממשלה כזו? בשביל שנשמע את התירוצים ? בשביל מה הלכנו לבחירות?".

"מתי יגיע היום שלא נצטרך לפחד. אם צריך לפחד, אז שנתניהו יגיד - 'אני לא יכול להיות ראש ממשלה פה כי אני לא יכול לתת לכם את מה שאתם צריכים. אדוני היקר, חתמת על הסכמים, למה לא לקיים את השוואת החינוך? לי יש הסכם חתום עם נתניהו על פסקת התגברות. אם זה לא יהיה, זה יהיה גיחוך, מי יחתום בעתיד הסכם אם לא מקיימים את זה. נתניהו לא יכול להיות זה שאומר לי 'אני לא יכול'. לא יכול? אל תהיה ראש ממשלה. לך הביתה".

ראשי סיעות הקואליציה התכנסו אתמול ושקלו אם לבקש מבג"ץ דחייה בנוגע לחוק הגיוס. גורמים בקואליציה אמרו כי "הכיוון הוא לבקש ארכה מבג"ץ. אם נגיש בקשה כזאת, זה ייתן עוד זמן להיערכות ויאפשר להגיע להסכמות".

במקביל, דרשו החרדים מנתניהו לקבל באופן מלא את העלאת תקציבי הישיבות שהובטחה להם בהסכמים הקואליציוניים. שלשום הודיעו המפלגות החרדיות לנתניהו כי יסכימו לדחות את העברת חוק הפטור מגיוס לחרדים מכנס הקיץ של הכנסת, בכפוף לאישור חברי מועצת גדולי התורה בקרב הזרם החסידי. בינתיים, חלק מחברי המועצה, בהם בכירים ביותר, מערימים קשיים.

ראש הממשלה נתניהו שמנסה בימים אלו לאחות את הקרעים שנוצרו וכליהם איבד לחלוטין את השליטה, מתקשה עתה לעשות זאת בעקבות התעקשות החרדים וההתנגדות שנוצרה לו מבית. כעת ייתקשה ראש הממשלה להגיע להסכמות בנושא הרפורמה המשפטית ולא זו בלבד - כיצד הוא יצליח לצאת מהפלונטר של הגיוס שמזמין מאבק חדש נוסף שיקרע אף הוא את העם ולא רק בין ימין לשמאל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה