פסטורליה או סיוט? המעון לבעלי מוגבלויות "נוה האירוס" בנס ציונה שוב מואשם ביחס גרוע לחוסים .

$(function(){setImageBanner('6ca31b06-5dfd-44eb-9363-0a79ff5f5c90','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

לרגל שבוע המודעות לבעלי מוגבלויות, פירסם היום "ידיעות אחרונות" כתבה קשה בה הוא מייחס למעון יחס מחפיר לחוסים בו ומדווח על תלונות הורים במשטרה, על התעללות מינית בבנם החוסה (!) . כתבה זו מתווספת לתחקירים קודמים וקשים בשנים 2017/2018
המעון מכחיש מכל וכל וטוען כי כל תלונות העבר התגלו כשקריות. ואנו לא בעמדה לתחקר ולשפוט. אך הנושא בהחלט מדאיג. כי עוול בהחלט נעשה כאן. השאלה היא רק למי, לחוסים ומשפחותיהם, או לצוות ולהנהלה.
היכן מ. הרווחה כשצריך אותו ?

אתר המוסד

ל ק ו ר א י נ ו :

המעון הזה הינו חלק מנופה של עירנו מאז שנת 1957, עת נוסד.

אנו בעיתון עסקנו בו לא אחת, אך בעיקר בהקשר החברתי קהילתי, ודיווחנו על פעילויות התנדבות שונות שנעשו בו בשיתוף הקהילה ומערכת החינוך בעירנו. (ראו תמונה)

אלא שבשנים האחרונות שם המעון עולה שוב ושוב בתקשורת, עם האשמות קשות ביותר מצד משפחות מטופלים והכחשות גורפות מנגד.

לנו, כמקומון אין את הכלים לתחקר כיאות את הנושא ורק אמצעי התקשורת הגדולים מסוגלים לכך. אך האם הם עשו עבודה מדויקת ונכונה, או רק הסתפקו בהבאת תלונות קשות מחד ותגובות חד משמעיות הפוכות, מאידך?

את האמת איני יודע ומנסיוני במשך עשרות שנים, הרי שלא אחת אחרי האשמות קשות ומהומה תקשורתית, הכל משתתק בקול דממה דקה ועולם כמנהגו ממשיך לנהוג..

אך דבר אחד כן ברור: מ. הרווחה לא ממלא את תפקידו .

כי אם ב2017 התפרסמה בערוץ 2 כתבה קשה ביותר וב2018 כתבה נוספת בערוץ כאן 11, ובה טענות קשות מצד הורים ועד לרגע זה לא מצאתי התייחסות רשמית ומוחלטת מצד המשרד על מימצאי בדיקות ופיקוח (בהנחה שאכן נעשו) – הרי מישהו כאן מועל בתפקידו !

חמור מכך, דווקא בתקופת הקורונה בה כמעט ואין ביקורי משפחות במוסדות מסוג זה ובצדק, ניתן היה לצפות ממ. הרווחה שיגביר את הפיקוח והאכיפה. מה שדי ברור – לא קרה.

לסיום: הפעם, לפי הכתבה ב"ידיעות" הוגשו גם תלונות במשטרה על התעללות מינית כביכול, טענה שכמובן מוכחשת מכל וכל מצד המעון.

הבה נקווה שבמשטרה יעשו עבודה טובה יותר והעיקר- מהירה יותר !

 ארכיון

המעון והקהילה בנס ציונה: ילדי כתה ב' בארגמן עם חוסים שהתארחו בביה"ס (ארכיון)

 

קטע מהכתבה בערוץ 2 2017

במבנה המגורים בו נמצאים הדיירים מרבית שעות היממה אין ולו טיפת פרטיות. לדלתות אין ידיות ואין ארון לחפצים אישיים. במשך שנים ארוכות המזרונים לא התאימו למיטה והדיירים ישנו בהטייה. בעקבות התלונות הרבות וביקורת שהתבצעה החליפו את מרבית המיטות ותלו תמונות על הקירות.

אלא שהשיפוץ היה קוסמטי בלבד והדיירים הם אנשים שצריכים טיפול מיוחד והשגחה. במחלקה הסגורה בה עבד התחקירן, רק שני מטפלים משגיחים על 16 דיירים שזקוקים לטיפול צמוד כשהיעדר ההשגחה מוביל להזנחה חמורה של הדיירים.בשירותים למשל אין סבון, ובעקבות כך הדיירים לא שוטפים ידיים. ההסבר שניתן לדבר הוא שהם עלולים לבלוע את הסבון, ומכיוון שאין מספיק כוח אדם לטפל בהם אז לא מקפידים בעניין. גם הריח במקום היה בלתי נסבל, דבר שהעלה תהיות לגבי האפשרות לחיות במקום לאורך זמן.

חוץ משעות בודדות במהלך היום בהן יש פעילות לדיירים, רוב הזמן הם נמצאים במגורים. אין להם שום פעילות, חוץ מטלוויזיה שתלויה צמוד לתקרה. יש להם רק ספות לישיבה בלבד. לא מגזינים, לא חוברות צביעה או משחקים.

קטע מכתבה בערוץ 11 2018

ריקי פז, שבנה ערן מטופל במעון "נווה האירוס", סיפרה בתוכנית על המצב שבו מצאה את בנה כשביקרה במעון. "אחרי תלונות רבות של ערן לא הודעתי למעון ופשוט באתי. הכל נראה פסטורלי  לכאורה כמשגיעים", סיפרה ריקי. "בכניסה יש מישהו ששואל אותך לאן אתה צריך ומודיע על כך לצוות. איך שפתחו לי את השער רצתי לחדר וערן לא היה שם, אף אחד לא ידע איפה הוא.

"הרכזת ביחידה אמרה לי שתחפש אותו. היא מסתובבת עם צרור מפתחות עם ידית תלושה של דלת. היא רצה למעלה ומחפשת את ערן. ערן יורד ונראה מוזנח. אז המרכזת רצה למנהל המעון ואמרה לו שאני מצלמת, והוא נכנס להיסטריה. אמרתי למנהל המעון 'מה אתה מפחד? תראה לי את היחידה'. ערן היה ביחידה הסגורה והוא סיפר לי על קקי ופיפי על הרצפה – גועל נפש. אף אחד לא ראה את היחידה הסגורה".

תגובת הנהלת המעון: 

מטעם מעון "נווה האירוס" נמסר: "מעון נוה האירוס נוסד בשנות החמישים של המאה הקודמת ומטפל מאז, במסירות ואהבה, במאות חוסים. המעון, בהתאם לנהלים, נמצא תחת ביקורת צמודה של משרד הרווחה ועובד איתו בשיתוף פעולה ושקיפות מלאה. לצערנו, המעון חווה בשנה האחרונה מסע של הכפשות, תלונות שווא, שקרים ואף איומים של מספר משפחות שרוב קרוביהן כבר אינו חלק מהמעון. כחלק מהמתקפה נגד המעון, תלונות השווא הופנו לגורמים רבים, ביניהם שר הרווחה, גורמי פיקוח, חברי כנסת ותקשורת . בעקבות כל תלונת שווא כזו, הגורמים השונים הגיבו בבדיקת הנושא שהתבררה, בכל פעם, כשקרית. התקשורת מוזמנת לפנות לכל הגורמים המפקחים ולקבל את דעתם על הנעשה במעון. בנוסף במעון פועל וועד הורים חזק ופעיל המבצע בקרה עיקבית על כל הנעשה במעון ונמצא בקשר רציף עם הנהלת המעון. לעניין התלונות על פגיעה מינית - זהו שקר מוחלט וידוע לנו על תלונת שווא שבימים הקרובים תעבור לטיפול של הרשויות. תלונה שנועדה להרע בלבד."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה