פרופ׳ אורן צמחוני: אישור FDA לפייזר שומט את הקרקע מתחת לרגליהם של מתנגדי החיסונים,

$(function(){setImageBanner('1c591cae-18f9-459a-8595-c12cb7fe16b0','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

הקהילה הרפואית בישראל קבלה בשמחה את האישור המלא שהעניק ה-FDA בארה"ב לחיסון נגד קורונה של פייזר. פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית קורא לציבור להתחסן ולמנוע התפרצות המגפה.

פרופ' אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן צילום גלעד שעבן

הקהילה הרפואית מברכת על האישור הקבוע שקבלה פייזר מ-FDA 

פרופ׳ אורן צמחוני, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית וחבר בצט"מ אמר בתגובה לאישור הסופי של ה-fda לחיסון של פייזר נגד קורונה: 

"האישור הסופי שומט את הקרקע מתחת לרגליהם של מתנגדי החיסונים, שמשתמשים בטיעון שאישור ה FDA הוא זמני ונעשה בחיפזון. טיעון זה שימש לזריעת שקרים והבלים, שהחיסון הזה שונה מחיסונים אחרים באופן בו אושר. מתן האישור הקבוע על ידי הFDA יתן רוח גבית לאישור קבוע במדינות נוספות.

תמונת התחלואה משתנה מול עינינו ויותר חולים קשים, צעירים מגיל 60 שבחרו שלא להתחסן גודשים את מחלקות הקורונה ואת היחידות לטיפול נמרץ. חיסון הבלתי מחוסנים גם אם יקח 4 שבועות עד להשגת הגנה משמעותית, הוא הדרך הטובה ביותר למנוע קריסה בגל הנוכחי ולהקנות הגנה משמעותי מול זנים חדשים". 

מה זה אישור fda

Nנהל המזון והתרופות האמריקאי באנגלית: Food and Drug Administration, בראשי תיבות FDA או USFDA, הוא גוף ממשלתי הכפוף למחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, המרכז את הפיקוח והרגולציה על מוצרי מזון ותרופות לבני אדם וחיות, מוצרי קוסמטיקה, מכשור רפואי, תוצרי דם מוצרי טבק ומכשירים המקרינים גלים אלקטרו-מגנטיים בארצות הברית. לגוף השפעה בינלאומית ניכרת, ולהחלטותיו משקל רב בהליך אישור מוצרים במדינות רבות. 

אישור מוצר על ידי FDA נחשב לסוג של תעודת כשרות בינלאומית ומבטיחה את המשך קבלת האישורים בארצות נוספות. 


קרדיט צילום:  גלעד שעבני שופן

פייזר אישור קבוע סיקור חדשות בריאות באתר המקומון נס ציונה נט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה