‏פרסים והערכה לסרטים של בוגרי מגמת תקשורת בתיכון גולדה בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('0d0274ec-fde5-48c1-9dd3-ea44b533eae8','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

שניים מבין סרטי הבוגרים זכו בפרסים, וסרט נוסף התקבל לפסטיבל תלמידים ארצי.

צילום עצמי

שמחים לבשר לכם כי מגמת תקשורת בתיכון גולדה שבהנהלת ירון גרבר, ממשיכה לזכות בפרסים,  שניים מבין סרטי הבוגרים זכו בפרסים לאחרונה, וסרט נוסף התקבל לפסטיבל תלמידים ארצי בחודש הבא. הסרטים השונים הופקו ע"י תלמידי המגמה, משלב הרעיון ועד הסרט הסופי המגובש. במהלך היצירה מעלים התלמידים נושאים שמעסיקים אותם, ונותנים במה לסוגיות חברתיות ברגישות ובכשרון רב שזוכה להכרה והערכה מדי שנה. את הדרך להפקת הסרטים מלווה צוות המורים, רכזת המגמה- אתי פרנקו, והמורים להפקה, תמר וישניצר-חביב, יובל זקס ויובל פורת. המגמה מקיימת מסורת של יוצר מהתעשייה, המלווה את התלמידים בתהליך ההפקה. המפגשים האישיים עם העיתונאית ויוצרת הדוקו, פז שוורץ, העניקו לתלמידים עוד השראה והעצמה.

על הזוכים:

הסרט הדוקומנטרי "החיים עצמם"

השתתף בתחרות פיצ'ינג ארצית שהתקיימה בחוג לקולנוע בסמינר הקיבוצים בתל-אביב וזכה במקום השני בקטגוריית הסרטים התיעודיים.

הסרט "החיים עצמם" של היוצרים ענבר שקד, מור אזולאי ומישל קארפיטיאן עוסק בניקה ואיליה זוג יו-טיוברים מצליח. 

ענבר, הבמאית, שהיתה עוקבת הדוקה של הערוץ, רצתה לתעד את הפער בין החיים המורכבים של ניקה, לבין האופן בו הם מוצגים ברשת. ניקה גיבורת הסרט, שואפת להקים תא משפחתי חם ואוהב, ואולי להצליח לייצר מעין תיקון לתא המשפחתי שהיא גדלה בו. ניקה עזבה את הבית בגיל 16, נישאה בגיל 17, ועכשיו בת 18 היא אם לתינוקת בת חודשיים. מור אזולאי, הצלם של הסרט, "במהלך עשיית הסרט, ניקה (הגיבורה), אמרה לי בהתחלה - מה כבר יש לצלם ? אנחנו צילמנו הכל והעלנו לערוץ שלנו ביוטיוב. הפער הענק הזה בין החיים ברשת החברתית לבין החיים במציאות, זה מה שרצינו להביא בסרט שלנו, אנחנו רוצים להראות את ניקה ואיליה ברגעים אחרי שהמצלמה נסגרת. היום, בעידן שכולו רשתות חברתיות, אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב, טיקטוק, כשנפתחת מצלמה אתה מחייך, וכשהיא נסגרת אתה חוזר לפנים החתומות והרציניות".

הסרט "מלכת הבובות"

התמודד וזכה במקום השני המכובד בפסטיבל "סולידריות", הבינלאומי לזכויות אדם בקטגורית "יצירה צעירה" בסנימטק תל אביב המוקדש כולו לקולנוע וזכויות אדם. בוגרי המגמה, היוצרים, מאיה מלכה, נעמה פינק וניסים פנטה עקבו אחר דמותה המרגשת של יונא אשכנזי, בת 81, שאוספת בובות מגיל 6, אוסף שהתרחב לקליניקת בובות ישנות אותן היא מתקנת ותורמת לקהילה. הקשר המיוחד שנוצר בין התלמידים ליונא הניב רגעים אנושיים החושפים את הקשר המיוחד של יונא לבובות הממלאות את חייה, ומחברות אותה לילדה שבה. הסרט מביא מבט חדש על גיל הזקנה, ובין הסרטים על נושא של רעב, עוני, מצוקה וזהות מינית שהופיעו בתחרות, בלט הסרט ביכולת להביא אל המסך דמות צבעונית וייחודית שקולה לא נשמע.

אגב, לפני ימים ספורים התבשר התיכון כי הסרט STAGE#3 משתתף בגמר תחרות יצירה צעירה, בפסטיבל "אור הזהב" בחסות מנהל חברה ונוער ואגף אומנויות במשרד החינוך. הסרט מלווה שלושה נערים, לוקה, איתמר ואורי, שאינם מכירים אחד את השני ‏אך יש להם חלום משותף, להיות חלק מתעשיית הבידור. בין המשתתפים בסרט, איתמר מועלם, בוגר תיכון גולדה, אותו ליוו יוצרי הסרט במסע שלו להעלאת המחזה שכתב וביים בעצמו. בדרך ‏לחלום הסרט מנפץ מחסומים ותוויות שיש לחברה על גיל ‏ההתבגרות. ‏בימוי: סמרי צ'קול צילום: גיא אשלג עריכה: נוי זאבי.

אתם מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב של מגמת תקשורת וקולנוע תיכון גולדה נס ציונה ולצפות בסרטי התלמידים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה