פרשת האנטנות בטירת שלום- התושבים מציגים עמדה אחידה ובלתי מתפשרת !

$(function(){setImageBanner('7c287403-dfce-463b-909a-171769de5d18','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

בעקבות דחיית הדיון אתמול בצו המניעה ופתיחת הנושא לדיון מחודש בועדה המחוזית, מבהירים יניב הקר ומוטי אבגן, ראשי ההתארגנות, כי התושבים נחושים לנהל מאבק ללא פשרות, וכי הם הצליחו לגייס למאבק רבים מבתי האב בשכונה וגם גייסו סכומי כסף נכבדים מהתושבים.

טוענים: מדינת ישראל כמעט מפקירה את אזרחיה לחסדי חברות הסלולר, שהן כמעט במעמד של החתול ששומר על השמנת, והתקנים הם מאוד מקלים, אין חובת ניטור מתמדת ואין כמעט אכיפה. בקיצור גן עדן סלולרי.
"נעשה כל מה שחוקי ואפשרי, כדי שהאנטנות ייצאו מהשכונה שלנו" הם מבטיחים !

פרטי


לא ברור איך בדיוק התחילה פרשת האנטנות הסלולריות שהותקנו  מעל גג המרכז המסחרי בטירת שלום. האם היו אלה בעלי המרכז המסחרי שחיזרו אחר חברת "פלאפון" או שמא היו אלה ה"מאתרים" של חברת הסלולר שזיהו את המבנה הנטוש בחלקו [גם לפני שנת הקורונה ובמיוחד במהלכה] כפוטנציאל להצבת מתקני שידור סלולריים.

בכל מקרה, העובדות עליהן אין מחלוקת הן שעל גג המבנה, במרחק עשרות מטרים מבתי מגורים וגני ילדים, מעל חנויות, בית קפה ומרכז מסחרי, הוצבו שלושה מתקנים אשר אין חולק כי הם פולטים קרינה. קרינה היום, יותר קרינה מחר, כאשר יחל השימוש בדור 5.

האם הקרינה הזו מסוכנת לבריאותנו? תלוי את מי שואלים..  ונזכיר כי המשרד להגנת הסביבה אישר את הקמתן. אך את התושבים זה ממש לא מרגיע...ובפרט כאשר האנטנות כה קרובות לגני ילדים.

מספר עו"ד יוסי אשד, נציג ועד הפעולה:
התושבים גילו את הצבת האנטנות, שלוש במספר, מוחבאות בתוך קופסאות פח אסתטיות, ממש במקרה. אף אחד לא יידע אותם, כנראה היה מי שקיוה שלפחות השלבים הראשונים יחלפו מתחת לרדאר. אבל עד מהרה הוקם ועד פעולה של תושבי השכונה אשר בתחילה חשבו בנאיביות מה, שאם רק יפנו לבעלי המרכז המסחרי, האנטנות תוסרנה. ברור שזה לא קרה. מי מוותר מראש על הכנסה נאה ועוד בתקופה קשה?
לכן נקטו התושבים בפעילות בעלת שני ראשים. מצד אחד דרבנו את עירית נס ציונה לנקוט עמדה נגד הצבת האנטנות, ששמן המקצועי הוא "מתקני גישה סלולריים", ומצד שני פנו לייצוג משפטי עצמאי כאשר התבררה להם חומרת הבעיה.
עוה"ד ששירותיו נשכר על ידי התושבים עוה"ד ליאור כ"ץ, המתמחה בדיני איכות סביבה ובמיוחד בנושא קרינה סלולרית, חקר ומצא כי חברת פלאפון ניצלה תקנה המאפשרת לחברות הסלולר לעקוף את הצורך בהיתר בניה מאת הרשות המקומית, אם רק תודיע למהנדס העיריה ולא תהיה התנגדות. זוהי בדיוק טענת פלאפון, שהיא פנתה לעירית נס ציונה והעיריה לא התנגדה ולכן מבחינתה מה שלא אסור, מותר.

ואילו העיריה מנגד, כאשר התברר לה מה קרה ניסתה להתמודד עם התוצאה באמצעות הוצאת צו הריסה מנהלי, אלא שפלאפון תקפה החלטה זאת בבית משפט השלום ברחובות בבקשה לביטול הצו, וכך חלפו הימים כאשר פלאפון קבעה עובדות בשטח, המתקנים קורנים והתושבים זועמים.

בסופו של דבר, ממש אתמול בבוקר , ביום בו אמור היה להתקיים הדיון [8.2.2021] הושגה הסכמה לעיכוב צו ההריסה המבוקש דחיית הדיון בו עד לתום הדיון בערר שתגיש ,פלאפון" לועדת הערר המחוזית על פי חוק התכנון והבניה, כנגד החלטת מהנדס העיר שלא לאשר את המתקנים . (ראו דיווח קודם שלנו) 

אך התושבים לא מתכוונים לחכות לעירייה. ובמקביל עומדים גם התושבים באמצעות עו"ד כ"ץ להגיש ערר לועדת הערר על החלטה/העדר החלטה מצד העיריה, ובה יתקפו מהיסוד את זכות פלאפון לפעול באמצעות האפיק של עוקף היתר בניה. הסיבה לכך היא שאם פלאפון תזדקק להיתר בניה על פי החוק, יהיה מדובר בהליך הכרוך בשיתוף הציבור [ולא במהלך כמעט מחתרתי כפי שהיה] ואז גם תוכל העיריה לדרוש מפלאפון דרישות שונות לרבות בהקשר לירידה הצפויה בשווי הנכסים המושפעים מבקשת היתר כזאת.

ועדיין לא אמרנו אף מילה על הקרינה ואופן פיזורה. כאן - כך טוען יוסי-  מדינת ישראל כמעט מפקירה את אזרחיה לחסדי חברות הסלולר, שהן כמעט במעמד של החתול ששומר על השמנת, והתקנים הם מאוד מקלים, אין חובת ניטור מתמדת ואין כמעט אכיפה. בקיצור גן עדן סלולרי.

את ועד הפעולה של שכונת טירת שלום נגד הצבת אנטנות או מתקני גישה – ממש לא מעניין ולא משנה להם איך יקראו למתקן מפיץ הקרינה – זה לא מענין.

יניב הקר ומוטי אבגן, ראשי ההתארגנות, נחושים לנהל מאבק ללא פשרות, הם הצליחו לגייס למאבק רבים מבתי האב בשכונה וגם גייסו סכומי כסף נכבדים מהתושבים, והם מבטיחים כי זוהי רק ההתחלה.

"נעשה כל מה שחוקי ואפשרי, כדי שהאנטנות ייצאו מהשכונה שלנו" הם מבטיחים, והשכונה בגאוות יחידה מתלכדת סביב המסר ויוצאת למאבק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה