פרשת הפדופיליה: סמוך לשעה 14:00 יובאו 34 חשודים ובהם תושבי נ"צ לדיון בעניינם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

$(function(){})

מבצע 218: שוטרת הופעלה כסוכנת סמויה ברשת והובילה להפללת עשרות חשודים בעבירות מין לאחר שהזדהתה בחדרי צ'אט כילדה בת 12. היום יובאו החשודים להארכת מעצר. כל הפרטים על הפרשה שמטלטלת את המדינה. בין החשודים תושבים מנס ציונה, רחובות, ראשון לציון , לוד, ורמלה

מבצע 218: סוכנת סמויה הובילה למעצר עשרות חשודים ב בעבירות הפדופיליה ועבירות המין נגד קטינים

משטרת ישראל יכולה לרשום הישד בתחום העבריינות ברשת. הבוקר, אחר חקירה סמויה שנמשכה חודשים החל השלב הגלוי של מבצע 218 - הפעלת סוכנת חשאית ברשת כילדה בת 12, עם מעצרם של עשרות חשודים בכל רחבי הארץ בחשד לביצוע עבירות מין ברשת.

החוקרים יצרו דמות דמיונית של ילדה בת 12 ויצאו לצוד את החשודים 

מפקד המחוז ניצב עמיחי אשד אמר הבוקר בטקס הפיצוח "יידע כל עבריין מין פוטנציאלי שנכנס לרשת ולאתרי השיחות בשביל לחפש קשר מיני עם ילדים, שמשטרת ישראל מחכה לו שם...הילדים שלנו חיים מול מסכים ומגיפת הקורונה הגדילה את שעות החשיפה שלהם לרשת... הרשתות החברתיות ואתרי השיחות הם הרחובות והערים של שנת 2020, וברחובות הווירטואליים האלה, יש גם מי שאורב לטרף".

החקירה הסמויה החלה לפני מספר חודשים, כאשר הוחלט במחוז מרכז של משטרת ישראל ליזום מהלך להצפת עברייני מין פוטנציאליים הפועלים ברשת ולמעצרם. למבצע אותרה חוקרת בשנות העשרים לחייה הנראית צעירה לגילה, ונבנתה עבורה זהות של נערה בת 12, כאשר לצורך הפעלתה נבנה מתקן שעוצב כחדר ילדים. במהלך הכשרתה לתפקיד צוידה הסוכנת במיומנויות של נערה צעירה, לרבות שימוש במילים ובסלנג התואם את שפת ילדים ברשת. תחת הכינוי "שיר 12" שוגרה הסוכנת לעשרות הפעלות בחדרי שיחה, "צ'אט" הפועלים ברשת.

תוך זמן קצר החלה הסוכנת לקבל עשרות פניות מגברים, כאשר במהלך השיחה איתם הובהר להם על ידי הסוכנת גיל "הילדה". החשודים הציפו את הסוכנת בהצעות מיניות בוטות, שלחו קובצי וידאו ותמונות פורנוגרפיות וכן צילומים, על פי החשד, של אברי מינם.

בנוסף קיבלה הסוכנת בשיחות עם חלק מהחשודים הנחיות לבצע פעולות מיניות בגופה המגיעות לכדי חשד לניסיון אונס ומעשה סדום. אחד החשודים פנה אל הנערה בשיחת המשך וניסה ליצור מצג לפיו הוא יודע את זהותה בשל מומחיותו בתחום המחשבים, וכי הוא יודע מי היא אימה ואיים עליה שאם לא תיעתר לבקשותיו המיניות יפרסם אודותיה מידע מביך ברשת.

מבצע מעצרים משטרת ישראל

חלק מהחשודים המשיכו את ההתכתבות המינית הבוטה עם ה"ילדה" בוואטסאפ לרבות שליחת תמונות בעלי תוכן מיני בוטה ביותר, וכן הצעות להתלוות לטיולים באילת והצעות לתמיכה כספית.

במהלך ההפעלה הופללו למעלה משלושים חשודים בגילאים 20-70, מרמלה, יבנה, נס ציונה, לוד, רמלה, טייבה, רחובות, נתניה, אשקלון, אילת, ר"ג, נצרת צפת ומקומות נוספים.

מגיפת הקורונה הגבירה את הפעילות העבריינית ברשת 

הבוקר, לאחר השלמת מלאכת איסוף הראיות נגד החשודים בקשת רחבה של עבירות לרבות מעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, ניסיון אינוס וסחיטה, יצאו צוותי בילוש של ימ"ר מרכז לגל מעצרים ברחבי הארץ.

עם השלמת שלב המעצרים נערך טקס קצר במטה המחוז ברמלה, במהלכו אמר מפקד המחוז ניצב עמיחי אשד כי "ימ"ר מרכז הפעילה במהלך 2020 , לצד המאבק בקורונה, שלושה סוכנים חשאיים- סוכן 216 "ליאון" שהפעלתו הובילה לרעידת אדמה בעולם הפשע, סוכן חשאי 217 שהרים מסך מעל תופעת הסחר הבלתי חוקי בנשק ובסמים, וסוכנת 218 תיק ערכי מהמעלה הראשונה, תיק אסטרטגי שתכליתו הראשונה היא העברת מסר השאף עבריין מין לא יהיה בטוח במרחב הרשתי".

מפקד הימ"ר ניצב משנה בועז בלט אמר בטקס "מערכי המודיעין של הימ"ר שבשגרה מוכוונים לעבוד מול ארגוני פשיעה ופרשיות רצח, יצרו דמות דמיונית של ילדה בת 12 עם שם, עם פנים, עם סיפור חיים ושלחו אותה למרחבי הרשת לחשוף את אלה השולחים יד לפגיעים ביותר".

החשודים יובאו בהמשך היום לדיון בעניינם בשני שופט בבימ"ש השלום בראשל"צ.

מצורף: סרט קצר מהפעלת הסוכנת, סינק של רפ"ק אלון בנישו מימ"ר מרכז, קטעים מטקס הפיצוח שנערך במטה מחוז מרכז ברמלה, דברי מפקד המחוז ניצב עמיחי אשד ומפקד הימ"ר נצ"מ בועז בלט וחלק ממבצע המעצרים לפנות בוקר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה