קורסי הקיץ של של"ח  : אלפי בני נוער לקחו חלק בפעילות למרות הקורונה

$(function(){})

במהלך חודשי הקיץ מתקיימים קורסים מקצועיים במסגרת לימודי של"ח מטעם מינהל חברה ונוער במשרד החינוך בהם לוקחים חלק כ-2,000 תלמידים.

צילום עצמי קורסי הקיץ של שלח

קורסי הקיץ של של"ח  

שגרת החיים בצל מגיפת הקורונה גרמה לביטול מרבית פעילויות החופש הגדול. ממעט הפעילויות שכן יצאו אל הפועל ראוי לציון קורסי הקיץ של של"ח  במשרד החינוך. 

מטרת הקורסים לבני הנוער הנה הקניית מיומנויות המחזקות את היחיד ומטפחות את הקשרים החברתיים בקבוצה ובכך מעצימות את התלמיד ומפתחות את חוסנו האישי.

הקורסים יצאו לפי מתווה תכנית הטיולים של משרד החינוך ונהלי משרד הבריאות, הקורסים הותאמו למציאות בה אנו חיים וחרף ההנחיות הצליחו במינהל חברה ונוער מחוז מרכז להמשיך ולפתח את מנהיגות המש״צים הצעירה במחוז.

אלפי משתתפים בפעילויות ההכשרה של משרד החינוך 

בחודש יולי יצאו כ-1500 בוגרי כיתות ח׳ לקורס מש״צים ובוגרי כיתות ט׳ לקורס מש״צים מתקדם, בו עברו הכשרה במיומנויות הדרכה, ניווט, תרבות חיי שדה וטיילות.

בחודש אוגוסט יצאו לקורסים מתקדמים:

כ-170 בוגרי כיתות י׳ לקורס סיו״ן - סיור וניווט, במהלך הקורס רכשו התלמידים מיומנויות שטח ולמדו שימוש במפות, הכרת סוגי ניווט, שיפור מיומנויות הליכה ביום ובלילה.

70 בוגרי כיתות יא׳ יצאו לקורס הישרדות, במהלכו העמיקו את הכשרתם בנושא טיילות אישית, תרבות חיי שדה והתמודדות עם אתגרי השטח.

את הקורסים הובילו מורי השל״ח במחוז ובוגרי הנהגת המש״צים מכיתות י׳-י״ב, חברי הנהגת מש״צים מחוזית, שהיו שותפים בתכנון והובלת הקורסים.

חניכי הקורס פועלים לאורך השנה בהנהגות השל״ח במחוז וקורס זה מהווה שלב נוסף בהכשרתם.

ורדה אופיר מנהלת מחוז מרכז בפועל: "משמח כי על אף הנסיבות והאתגרים בשנה זו התקיימו בהצלחה קורסי הקיץ במסגרת לימודי של"ח וידיעת הארץ. תלמידים שלוקחים חלק בקורסים וכן בלמידה השנתית במסגרת של"ח, עוסקים בהדרכה ומנהיגות צעירה וצומחים לחברה הישראלית מתוך נתינה ואחריות. אני גאה בהם, במוריהם ובמינהל חברה ונוער מחוז מרכז על קיומו של מפעל חשוב זה."

ויקי ניצן מנהלת מינהל חברה ונוער מחוז מרכז: "גאה מאוד בשדרה החינוכית של תחום השל"ח במחוז: ממונה של"ח ,מנחי של"ח ומורי השל"ח על המודלינג הראוי לכל שבח שהם מהווים עבור התלמידים, עבור המש"צים ועבור המש"בים בהתייחסותם המקצועית, במסירותם, בנכונותם להתייצב לכל משימה, בהקפדה על כללי משרד הבריאות, ביצירתיות ובחוסן. כל אלה איפשרו את קיום מפעלי הקיץ באופן מותאם ותוך שמירה על בריאות המש"צים. מבחינתי, השיח עם המש"צים בשטח, האור בעיניהם ושמחת היציאה לשטח, כפי שהביעו ייזכרו כרגעים המרגשים ביותר בקיץ 2020. מאחלת לכולנו שנת פעילות משמעותית וקיום מיטבי ומותאם של הפעילות הפורמלית והפעילות הבלתי פורמלית בבתי הספר."

לשכת מחוז מרכז משרד החינוך טלפון 073-3937301​ פניות הציבור 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה