קיצוץ קצבאות ביטוח לאומי: המוסד יצא בהודעה מרגיעה לזכאים! לא ניתן יד לקיצוץ הסיוע

$(function(){setImageBanner('c0c5a4e8-b542-4870-b991-ba3735fc2bc0','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

קיצוץ קצבאות ביטוח לאומי: עם פרסום דוח דו"ח האקטואריה של המוסד פורסמו בעיתונות וברשתות החברתיות כתבות ופרשנויות שהמוסד לא יוכל לעמוד בתשלומי הקצבאות ואלו עלולות לעבור קיצוץ. בתגובה פרסם הביטוח הלאומי הודעת הרגעה.

על דוח האקטואריה: בשנת 2036 הביטוח הלאומי לא יהיה מסוגל לשלם לציבור את מלוא הזכויות על פי חוק

הדוח שפורסם בשבוע שעבר, מותאם לשנת 2022, חשף את הגירעון הצפוי במאזן האקטוארי של המוסד והוא נושא שתי מסקנות עיקריות: 

משנת 2030 – הביטוח הלאומי צפוי לבצע פדיון מוקדם של חלק מהקרן ולהשתמש בסכומים אלה, הנאמדים על מיליארדי שקלים, כדי להשלים את מלוא התחייבויותיו לתשלום.

בשנת 2036 – הקרן צפויה להתרוקן, וללא מימון נוסף או החזרת הכספים שנלקחו לאוצר המדינה – הביטוח הלאומי לא יהיה מסוגל לשלם את מלוא התחייבויותיו על פי החוק – לתושבי ישראל.

לפי הודעת המוסד, הגירעון המתהווה במקורות הכספיים שלו נבעו ממשבר הקורונה, העברת כספי הגבייה למשרד האוצר. נקודה חשובה נוספת: כאמור, התחזית לא כללה את הוצאות המלחמה שמתחלקות ל-2 תחומים עיקריים. האחד, תשלום קצבאות שהן "ביטוחיות" ואזרחים מבוטחים בהן מעצם היותם משלמים דמי ביטוח לאומי באופן שוטף. התחום השני הוא תשלום במסגרת החלטות ממשלה וסיוע שאוצר המדינה צריך לשפות את הביטוח הלאומי ולהחזיר את הכספים המשולמים.

כזכור, הביטוח הלאומי משלם קצבאות לפי תחומי זכאות: 

זקנה ושאירים, נכות כללית, סיעוד, נפגעי עבודה, נפגעי תאונות, אמהות, ילדים, אבטלה, פש"ר

בימים אלו הביטוח הלאומי משלם גם את מענקי חרבות ברזל הכוללים בין היתר את מענקי האיכלוס, מענק שיבה ( ברגע שיאושר ) וכן סיוע למפונים ותשלומי משכורות לחיילי מילואים ומקומות העבודה. 

הביטוח הלאומי מגיב לדוח שהוא פרסם ושולח מסר לזכאים באמצעות עמוד הפייסבוק שלו: 

" הביטוח הלאומי לא ייתן יד לקיצוץ בקצבאות. נקודה. מאז שפרסמנו את דו"ח האקטואריה ביום שישי, התפרסמו כל מיני כתבות ופרשנויות למצב שעלולות להלחיץ אתכם, אנחנו כאן להרגיע ולעשות סדר. 

פרסמנו את הנתונים כחלק ממעקב שוטף שאנחנו מבצעים, ומתוקף התפקיד שלנו לשקף נתונים לציבור ולמקבלי ההחלטות. תפקידו של הביטוח הלאומי הוא לדאוג לאזרחי המדינה ולוודא שתושבי ישראל ימשיכו לקבל את הזכויות שלהם. 

כנציגי הציבור, אנחנו נדאג למציאת פתרונות עם מקבלי ההחלטות, וכן...כולל מאות מיליארדי השקלים שהועברו לאוצר. נעדכן אתכם בהכל ונוודא שמי ששילמו ביטוח לאומי וצברו זכויות – שהזכויות יגיעו אליהם." 

התפלגות תשלומי הקצבאות של הביטוח הלאומי 2023

התפלגות תשלומי הקצבאות של הביטוח הלאומי 2023 מקור אתר המוסד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה