קסדה לאופניים : 82% מרוכבי הקורקינטים החשמליים ברחובות לא חבשו קסדה במהלך הרכיבה

$(function(){})


סכנה בפתח : 82% מרוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים ברחובות לא חבשו קסדה במהלך הרכיבה

רחובות - מרכיב בניגוד לחוק ללא קסדה   צילום   עמותת אור ירוק

לא מודעים לסכנה נוסעים ללא קסדה על קורינט חשמלי ואופניים

וירוס הקורונה וצמצום התחבורה הציבורית הביאו רבים למצוא דרכים אחרות להגיע ממקום למקום. השימוש באופניים רגילים, אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים הופך יותר ויותר פופולארי, ומעניק לציבור אפשרות להתנייד ביתר קלות ומבלי חשש להידבק בקורונה.

במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק לחברת הביטוח "מגדל", יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק, לבחון האם רוכבי האופניים הרגילים, האופניים והקורקינטים החשמליים בישראל רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 21 רשויות ובמהלכן נצפו למעלה מ- 2,600 רוכבים.

הפרמטרים שנבדקו:

· האם הרוכבים חבשו קסדה.

· האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק.

· האם הרוכבים הרכיבו נוסע נוסף.

· האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים.

· הימצאות שביל המיועד לרכיבת אופניים במקום.

מצ"ב תוצאות התצפית שערכו מתנדבי עמותת אור ירוק ברחובות

ברחובות נצפו 60 רוכבים, מתוכם 33 רוכבים ו-27 רוכבות

· 47% נצפו רוכבים על המדרכה בניגוד לחוק.

· 15% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף.

· 82% מהרוכבים לא חבשו קסדה במהלך הרכיבה.

· 100% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים.

· 23% מהרוכבים התעסקו בטלפון הסלולארי במהלך הרכיבה.

כמה עולה קסדה לאופניים חשמליים ?

אז למה בני הנוער לא חובשים קסדה , חשבנו שזה אולי בגלל המחיר. אבל מסתבר שמחירים הם כנראה לא הבעיה , אלא ההסברה. בדקנו כמה תעלה לכם קסדה לאופניים חשמליים באישור מכון התקנים באתר ZAP וניתן למצוא קסדת אופניים לילדים או קסדה לקורקינט במחיר סביב 100 שח . הנה כמה דוגמאות : 

קסדה לאופניים ORCA מידה M-אדום תקן CE במבחר צבעים ובאישור מכון התקנים במחיר 90 שח 

קסדה לאופניים מידה XS -ורוד-עם תאורה תקן CE ובאישור מכון התקנים במחיר 100 שח 

קסדה לאופניים ORCA IN MOLD מידה L שחור- תקן CE ובאישור מכון התקנים במחיר 119 שח 

קסדה לאופנייםORCA תקן בטיחות אירופאי CE ומכון התקנים הישראלי לאופני כביש/ שטח 119 שח 
 
 ( המחירים נכון ליום 22/08/2020 באתר לחלק מהמוצרים יש להוסיף דמי משלוח על פי תנאי הספק ) 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הכאוס ברחובות ובכבישים בערים הולך ומתעצם כאשר התחבורה הציבורית לא פועלת במלואה. אחד מכל עשרה הרוגים מתאונות דרכים בשנת 2019 נהרג כשהוא רוכב על אופניים רגילים, חשמליים או קורקינט ממונע. אלו נתונים שאסור לקבל באדישות. מהתצפית עולה כי חלק גדול מהציבור לא מפחד לעבור על החוק ולא מפחד להיתפס על ידי המשטרה. בנוסף, רוב הציבור לא מודע ולא מבין עד כמה חבישת קסדה יכולה להציל את החיים שלו." 

אין קסדה אין הגנה חובת קסדה לאופניים חשמליים

" לנהגים יש את חגורות הבטיחות וכריות האוויר שיגנו עליהם ואילו לרוכבי האופניים והקורקינטים, הקסדה היא האביזר החשוב ביותר. בשילוב של הסברה נכונה ואכיפה ניתן להטמיע את ההבנה כי קסדה היא הכרחית וחשובה בכל רכיבה, בדיוק כפי שרוב הציבור חוגר חגורת בטיחות או עוטה מסכה בימי הקורונה. חייבים ליצור סדר ברחובות ובכבישים, לסלול שבילי רכיבה בטוחים, להגדיל את מספר השוטרים והפקחים במטרה לגרום לרוכבים לרכוב באופן חוקי ובטוח וליצור הסברה אפקטיבית. רק בשילוב זרועות של כל הגורמים נוכל לצמצם את מספר רוכבי הכלים הדו גלגליים הנפגעים בתאונות דרכים".

חברת הביטוח "מגדל": "בני הנוער מהווים אחת האוכלוסיות הבולטות בהיפגעות ברכיבה על אופניים חשמליים, חברת מגדל ועמותת אור ירוק חברו לטובת פרויקט כלל ארצי לשיפור רמת הבטיחות בקרב בני נוער ברכיבה על הכלים החשמליים תוך העלאת המודעות הציבורית לנושא. מטרת הפרויקט היא יצירת תרבות רכיבה בטוחה וקידום השיח העוסק בנושא. אנו רואים בהצלת חיי אדם ערך עליון ומאמינים כי הטמעת ערכי הבטיחות בקרב בני הנוער מהווה השקעה שתניב פירות למשך שנים ארוכות".

הקמפיינים לא אפקטיביים – לא חובשים קסדה לקורקינט

מנתוני מכון גרטנר ישראל עולה כי 53 רוכבי קורקינטים חשמליים אושפזו בבתי החולים בשנת 2019 לאחר שסבלו מפגיעת ראש לעומת 19 רוכבי קורקינטים חשמליים שאושפזו בבתי החולים לאחר שסבלו מפגיעת ראש בשנת 2018 – עליה של כ-278%. בקרב פצועי הראש הקשים נרשמה עליה חדה בשנת 2019 לעומת 2018 בשיעור של פי חמישה יותר (42 לעומת 9).

212 רוכבי אופניים חשמליים אושפזו בבתי החולים בשנת 2019 לאחר שסבלו מפגיעת ראש לעומת 251 רוכבי אופניים חשמליים שאושפזו בבתי החולים לאחר שסבלו מפגיעת ראש בשנת 2018 – ירידה של כ-15%. בקרב פצועי הראש הקשים נרשמה ירידה בשנת 2019 לעומת 2018 בשיעור של כ-20% (91 לעומת 109).

מנתונים של מכון גרטנר עולה כי 90% מנפגעי הראש ומנפגעי הראש הקשים לא חבשו קסדה (נתוני 2013-2019). 32% מהמאושפזים בעקבות תאונות אופניים או קורקינטים חשמליים עם פגיעת ראש היו מתחת לגיל 16. כ-21% מהמאושפזים בעקבות תאונות אופניים/קורקינטים חשמליים עם פגיעת ראש קשה היו מתחת לגיל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה