‏קריאת מגילה בביהכ"נ "בן פורת יוסף" בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('e1911b53-1fae-4326-ba09-8e10c4f9b58f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

עוד שיתוף פעולה נפלא התקיים בין נפלא התקיים בין מספר גני ילדים לבין עמותת בית הכנסת בן-פורת יוסף בניהולו של היו"ר דוד דמרי. לאחר שחגגו את חג הסיגד בבית כנסת זה, חברו הגננות טלי יוסף מגן רימון, לימור היקרי מגן פיקוד, אודליה שוקר מגן שיזף ואירית דישי מגן שקד – וארגנו קריאת מגילת אסתר משותפת לילדי והורי גנים אלה בבית הכנסת.

צילום עצמי

ביום ראשון האחרון בערב הפך רחוב השייטת למסלול צעידה של עשרות הורים וילדים מחופשים בססגוניות כמו בקרנבל אמיתי, לכיוון בית הכנסת. כבר בשעות הצהריים דאג יו"ר ביהכ"נ, דוד דמרי בסיוע הגננות ומספר חברים, לקשט את בית הכנסת בשרשראות צבעוניות, בדגלי המדינה, במסכות. בית הכנסת נראה "מחופש" ויפה מאד.

הילדים והוריהם נכנסו בחיוך ובשמחה לבית הכנסת וכולם קבלו רעשנים שונים שנרכשו מבעוד מועד – כדי להרעיש כשיישמע שמו של הצורר המן. הגננות הביאו תחפושות ואביזרים כגון כובעים, פאות צבעוניות, מסכות ושמשיות וההורים לבשו והצטלמו עם ילדיהם בפינת הצילום שמוקמה בקומת המרתף. הילדים והוריהם התכנסו באולם התפילה הגדול והמרשים. רב העיר הרב צוריאל הגיע לברך את הנוכחים והדגיש כי אחדות העם מצילה אותנו בכל הדורות מכל אלה הרוצים לפגוע בנו, וחשוב שתמיד נדאג אחד לשני כי כך נהיה חזקים יותר.

הרב מנחם פלדמן מבית חב"ד עלה לתיבה כשבידו גליל מעץ חום. לשאלתו ענו הילדים כי בתוך הגליל נמצאת מגילת אסתר. הוא הוציא את המגילה לעיני הנוכחים. כמו מלמד מקצועי התחיל הרב פלדמן לדבר על המגילה ולספר על הדמויות המוזכרות בה.

יש לציין כי הילדים גילו בקיאות וידעו לענות על שאלותיו. אחרי ההקדמה הזמין הרב את כל הילדים לשבת על הרצפה ליד התיבה וגם הוא ישב על המדרגה מולם. המשיך לספר לילדים את סיפור המגילה בשפה פשוטה וקלה, ומפעם לפעם קרא והשמיע לילדים את כתובים הדברים במגילה. בכל פעם שנשמע "המן" הילדים הרעישו ברעשנים בשמחה ובהתלהבות. וכשהוא קרא את שמות בניו של המן הילדים צחקו בקול רם ואמרו שהשמות משונים ומצחיקים. כשסיים הרב לספר בקשו חלק מהילדים להצטלם איתו ועם המגילה הפרוסה. הוא עשה זאת ברצון ובשמחה.

הרעיון של הגננות לרכז הילדים בבית כנסת ולספר המגילה מפי רב, נתגלה כרעיון מוצלח ומיוחד מאד. מבחינתן האירוע היה מרגש מאד, מעצים, חווייתי וערב של קירוב לבבות. מובן שהן משבחות את דוד דמרי שפתח בפניהן את בית הכנסת. יש לציין כי דוד דמרי מתגייס מכל הלב לשתף פעולה עם הגננות – שיתוף פעולה שמעשיר את הילדים וחושף אותם לתכולתו של בית הכנסת. גישתו של דוד היא לפתוח את בית הכנסת לפעילויות לכל גני הילדים ובתי הספר לביקור וללמידה. והגננות שארגנו ערב זה כבר מצפות להמשך שיתוף פעולה ולפעילות הבאה בבית הכנסת בן פורת יוסף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה