ראיון עם ראשי ועד ההורים של נס ציונה

$(function(){setImageBanner('45e950b6-c580-4c96-9d60-73778e87c8eb','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

על המורכבות שבתפקידי הנהגת ההורים היישובית בעת משבר הקורונה עם היור"ים המשותפים: אפי מגדסי וארז שני, האומרים: בראייתנו, החלטת משרד החינוך ומשרד הבריאות לסגור את מערכת החינוך במחצית חודש מרץ היתה נכונה. אבל... משרדי הממשלה הקפידו להיות עקביים בהנחיות לא ישימות, וניכר כי לא נועצו במנהלי בתי הספר "שחיים את השטח"...

צילום עצמי

נחזור להתחלה... האם ההחלטה על סגירת בתי הספר לחלוטין היתה מוצדקת, בחכמה שלאחר מעשה?

בראייתנו, החלטת משרד החינוך ומשרד הבריאות לסגור את מערכת החינוך במחצית חודש מרץ היתה נכונה. עם זאת, הנהגת ההורים היישובית, פנתה מייד לאחר סגירת בתי הספר לאגף החינוך בבקשה לקבל התייחסות/מענה לשאלות רבות שעלו מהשטח, בקשות להבהרות והעברות מסרים אל הגופים הרלוונטים במשרד החינוך, כמו גם פניות ישירות למפקחות, ובכך התגייסה ההנהגה כולה לסייע בכל מה שניתן. 

אתם יכולים לתאר את תחושתכם ותגובתכם לשטף ההוראות הסותרות והמתחלפות?...

משבר הקורנה הכתיב לנו מציאות חדשה.  כולנו הקשבנו להנחיות משרד הבריאות, ומילאנו בקפידה את ההוראות, משרדי הממשלה הקפידו להיות עקביים בהנחיות לא ישימות, וניכר כי לא נועצו במנהלי בתי הספר "שחיים את השטח"...וככל שהזמן עבר וראינו כי העקומה משטתחת, בדגש על נס ציונה, והרגשנו שניתן לאפשר ולהקל ולחזור ללימודים בצורה מדורגת ואחראית, והעובדה כי מספר החולים בעיר נמוך מאד נתנה רוח גבית לצעדים אלו. גם העובדה, שהילדים נפגשו בשעות אחר הצהריים הקלה על ההחלטה להתחיל להחזיר את החיים למסלולם.

האם הלמידה מרחוק היתה לדעתכם האישית אפקטיבית? ומה הרושם שקבלתם מציבור ההורים לגבי דעתם בנושא?

מספר ימים לאחר הפסקת הלימודים החלו שעורי הלמידה מרחוק, שבתחילה לוו בתקלות רבות ובעיות טכניות, אך ככל שהזמן חלף, הלמידה המקוונת השתפרה ונראה כי התלמידים והתלמידות נכנסו לשגרה זו של לימוד מהבית. הקושי העיקרי היה דווקא בשכבות הנמוכות, בכיתות א'-ג' במיוחד, שם ראינו קושי שנובע מגילם של הילדים ומהעובדה שנזקקו לתיווך. כשחלק מההורים נאלצו לנסוע לעבודה, או עבדו מהבית – זה היה מורכב בשבילם הרבה יותר.

האם יש משהו שתרמתם קונקרטית לשיפור המערכת בתקופת המשבר? 

היו לא מעט מעורבויות והתייעצויות. אבל דוגמא בולטת היא יצירת אתר בשם לינקייה - שמאגד בתוכו אלפי פעילויות מגוונות ועשיר בתכנים מעניינים לטובת התלמידים - כדוג' משחקים, סיורים וירטואליים, הצגות ועוד. התוכן שיצקנו בעזרת כל בתי הספר בעיר - זכה להצלחה רבה עם אלפי כניסות ואף זכה לביקורות נלהבות בקרב  הורים בערים אחרות.

לקחים מיוחדים ומסקנות לעתיד? 

היה זה צ'רצ'יל שאמר כי חבל לבזבז משבר טוב, ומכאן אחת מהמסקנות מתקופת משבר הקורנה היא ששירותי הניקיון בבתי הספר אקוטיים  - וחשוב לשפר ולתגבר את הניקיון בבתי הספר לאורך כל שעות הלימודים ביחס לכמות התלמידים וגודלו של בית הספר. בראייתנו, זה עקב האכילס של בתי הספר וכדאי לחשוב איך לשפר את המצב.

איזה ציון אתם נותנים למערכת העירונית בנס ציונה ותפקודה לאורך המשבר כולו.?

הקשר עם רה"ע שמואל בוקסר, ריבה קליין, מנהלת אגף החינוך ומוטי סגל מנהל מח' בתי הספר היה לאורך כל התקופה רציף וישיר, ולא מעט שיחות התקיימו בתצורות של פגישות זום ושיחות טלפון עם אגף החינוך, כולל גם עם מנכ"לית העירייה, בימים ובשעות לא שגרתיות, לצורך היוועצויות והחלפת דעות בטרם התקבלה החלטה מהותית הנוגעת לכל תלמיד ותלמידה בעיר. בהחלט ניכרה נכונות המתמדת לשת"פ פורה ומפרה, ואנחנו שמחים על כך.  עוד חשוב לציין כי שמחנו לשמוע כי העירייה ביצעה הכנות רבות לקראת הפתיחה, כמו ניקוי מרחבים פנימיים בבתי הספר, רכישת חומרי ניקוי, אלכוג'ל ודליי מגבונים, לצד בקבוקי מים שבהם צוייד כל בית ספר ובית ספר בעיר. 

ולסיום, מה המשמעות של להיות נציגי הורים בתקופה הזו, ובכלל...

הנהגת ההורים היישובית, מורכבת מאנשים מיוחדים שבאים עם רצון אחד - נתינה למען הקהילה, וההשקעה המרובה של כל יו"ר ויו"רית ניכרת היטב בתקופות רגועות ועל אחת כמה וכמה בתקופה מאתגרת זו .  לא מעט החלטות מתקבלות במפגשים שאנחנו מקיימים לאורך השנה, והאווירה הטובה הקיימת מאפשרת ומכילה דעות ועמדות שונות, תוך ניהול שיח מכבד - ועל כך אנו רוצים לומר תודה לחברי הקבוצה ולהודות גם לשותפים לדרך - אגף החינוך, מנהלות בתי הספר, צוותי ההוראה, והנהלת העיר בראשות שמואל בוקסר.

אחת מהמסקנות מתקופת המשבר היא ששירותי הניקיון בבתי הספר אקוטיים  - וחשוב לשפר ולתגבר את הניקיון בבתי הספר. בראייתנו, זה עקב האכילס של בתי הספר!

גאים ביוזמת ויצירת האתר לינקייה - שמאגד בתוכו אלפי פעילויות מגוונות ועשיר בתכנים מעניינים לטובת התלמידים - כדוג' משחקים, סיורים וירטואליים, הצגות ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה