ראש העיר שמואל בוקסר בראיון מיוחד לשנה החדשה: ביטחון ובטיחות התושבים – לפני הכל. בלי פשרות ובלי קיצורי דרך.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('416c2856-e4c0-45a3-bc8a-af47254710f1','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('416c2856-e4c0-45a3-bc8a-af47254710f1','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

מדבריו בראיון:
אנחנו מתמודדים עם מחסור במשאבים תקציביים ותקציבי ממשלה, עליית הריבית, עליית שכר העבודה במשק- ההוצאות השוטפות של העירייה עולות בעוד שההכנסות נמוכות מהצפי והתכנון.
הילדים הם הלב הפועם של העיר, ואם לא נמשוך לכאן צעירים – העיר עלולה לאבד מהאנרגיה ומהחיות שלה.
לגבי מתחם חרודי: מאוד קשה להתנגד להחלטת ממשלה – שכבר הגדירה את המתחם כמועדף לדיור. אני לא אופטימי.
שיתוף הפעולה בקואליציה הנוכחית הוא אחד מהגורמים שמובילים את נס ציונה קדימה

ארכיון

הראיון הוכן באמצע השבוע- לפני ההתפתחויות הבטחוניות.

 החלק הביטחוני בניהול העיר התרחב מאוד מטבע הדברים בשנה האחרונה, עד כמה הדבר משפיע על הקשב וההשקעה בתחומים האחרים?

בוודאי שמצב המלחמה משפיע, כמו על ישראל כולה גם על נס ציונה. מצד אחד תקציבים רבים מושקעים בביטחון ובשיפור מוכנות, למשל של הצטיידות, או מיגון מוסדות החינוך. מצד שני, בשל המלחמה-  אנחנו נדרשים להתמודד עם עיכובים בפרוייקטי פיתוח חשובים, כי המשק כולו האט פעילות. אנחנו מתמודדים עם מחסור במשאבים תקציביים ותקציבי ממשלה, עליית הריבית, עליית שכר העבודה במשק- ההוצאות השוטפות של העירייה עולות בעוד שההכנסות, ביניהן צפי גידול הכנסות מארנונה עסקית, נמוכות מהצפי והתכנון. מול כל האתגרים האלו אנחנו עושים סדרי עדיפויות – כאשר המטרות העיקריות הן לשמור על ביטחון, חוסן, חיי קהילה ואיכות החיים של תושבי נס ציונה.

יש כיום "בצינור" תוכניות בניה רבות. כיצד ניתן להתמודד עם הצמיחה הצפויה, ועדיין לשמור על האופי הייחודי של העיר?

נס ציונה מזדקנת, ואנחנו רואים את זה בכמות גני הילדים שנסגרים, בתי הספר שמתרוקנים. הילדים הם הלב הפועם של העיר, ואם לא נמשוך לכאן צעירים – העיר עלולה לאבד מהאנרגיה ומהחיות שלה. לכן בפרשת הדרכים הזו, אנחנו מתמודדים עם אתגר משמעותי – הצורך לצמוח ולהתחדש, למנוע את התנוונות העיר, וזאת, מבלי לאבד את הצביון המיוחד שלנו. מצד אחד ישנו צורך להגדיל את היצע הדירות – למלא את גני הילדים ובתי הספר, ומצד שני, חשוב לנו לשמור על איכות החיים של התושבים ולוודא שהפיתוח נעשה באחריות.

כשאני מדבר על צמיחה אחראית, הכוונה היא להקפיד על תכנון שנעשה מתוך התחשבות בצרכים העתידיים של העיר וגם במגבלות הקיימות. זה אומר להרחיב תשתיות, לשדרג את השירותים העירוניים, לשמור על שטחים ציבוריים ירוקים- ולוודא שהפיתוח לא פוגע במרקם החברתי הקיים.

ואם מדברים על בניה, מהם יעדי הפיתוח של העיר הנצאים בעדיפות מבחינתך?

הדגש שלנו בעירייה הוא על מתחמי ההתחדשות העירונית, הכוללים פרוייקטי רוחב גדולי היקף שלא רק ישפרו את תנאי הדיור לתושבים קיימים אלה גם ישדרגו תשתיות, ייצרו שטחי ציבור נוספים, שבילי אופניים, דרכי גישה וגם -  ימשכו וישאירו משפחות צעירות. בנוסף, ברורה לנו היום מדיניות הממשלה, לפעול בנתיבי תכנון מהירים – ועוקפי רשויות, כדי לקדם בניה ולהגדיל את היצע הדירות בארץ. ראינו את זה במתחם חרודי. למדנו בדרך הקשה שאם אנחנו לא מתכננים בעצמנו מראש, מתכננים עבורינו – מעל הראש. ואז אין לנו שום יכולת להשפיע בפנים ולדאוג לאינטרסים של העיר. בפרויקטים עתידיים - אסור שנגיע שוב למצב שרשות מקרקעי ישראל מתכננת בלי עיריית נס ציונה. אנחנו חייבים לעמוד על המשמר. לדאוג לאינטרסים של העיר ושל התושבים.

ובהמשך לכך- מה להערכתך אכן עתיד לקרות בנושא הבעייתי של מתחם חרודי?

מתחם חרודי הוא תקלה. היום אנחנו מובלים וההחלטות מתקבלות בלעדינו. העירייה מתנגדת בכל באמצעים העומדים לרשותה לבניה. אנחנו נוכחים בכל ועדות התכנון, הצגנו התנגדות מנומקת הסוקרת את הנזק של המתחם לטבע ולסביבה, עם דגש מיוחד לתכנון הנוכחי – למשל, ללא כביש גישה נפרד, עם תוספת של לפחות 2200 יחידות דיור, אנחנו עתידים לחוות פקקי תנועה אדירים על רחוב ה 101. מאוד קשה להתנגד להחלטת ממשלה – שכבר הגדירה את המתחם כמועדף לדיור. אני לא אופטימי.

מהם היעדים המרכזיים לשנת 2025 בתחומי החינוך, הרווחה והקהילה?

בשנת 2025 נמשיך להוביל את העיר בתחומים המרכזיים שמחזיקים אותה חזקה ודינמית. בתחום החינוך, רק השבוע פרסם משרד החינוך את תוצאות הבגרות של תשפ"ג. בנס ציונה 97.8% זכאים לבגרות, מקום 3 בארץ! ברשויות הבינוניות והגדולות. וזה כאשר אנחנו שומרים על אחוז נשירה שולי. נמשיך להילחם על כל תלמיד ותלמידה, להשקיע בשדרוג מוסדות החינוך, בהטמעת טכנולוגיות חדשות, ובעידוד מצוינות: כי העתיד של העיר תלוי בילדים שלנו. נקים מרכז לחדשנות טכנולוגית שיצעיד את החינוך של נס ציונה קדימה. לצד זה, בנס ציונה יש מקום לכולם. וזו לא רק סיסמה. נרחיב מענים קהילתיים, מגוונים, מותאמים לצרכי הקהילות: צעירים, משפחות, גיל שלישי, צרכים מיוחדים, קהילת להט"ב, חילוניים, דתיים - לכולם.

ואי אפשר בלי שאלה על הסקציה –מה יהיה איתה?

המשבר של סקציה נס ציונה היה משבר כואב מאוד לעיר ולתושביה. הכדורגל כאן הוא לא רק עניין ספורטיבי, אלא חלק משמעותי מהזהות הקהילתית שלנו. כשהמועדון עמד בסכנת סגירה, זה היה כמו איום על רוח העיר. המאמץ שהשקענו בהשגת פתרון למשבר היה אדיר, אבל זה היה שווה כל רגע. פעלנו כדי להבטיח שמירה איתנה על האינטרסים של תושבי נס ציונה, שמרנו על כספי הציבור, דאגנו שהמועדון לא רק יחזור לפעילות, אלה גם ימשיך לפעול בצורה תקינה ומקצועית. כעת, אנחנו מתמקדים בפיתוח הדור הצעיר – הילדים והנוער שמצטרפים לשורות הקבוצה. המטרה שלנו היא להחזיר את החיוניות לקהילה באמצעות הכדורגל, ולוודא שהוא משמש פלטפורמה לחינוך וערכים עבור הדור הבא.

ועדיין, האם לאור האירועים בסקציה והחשדות למעילות וכו, אולי הגיעה השעה להחמיר את הקריטריונים לתמיכות, למרות שבשעתו ההנהלה בסקציה הצליחה לכאורה להונות את אלו שתפקידם לבדוק ולאשר, קרי רשם העמותות והבקרה התקציבית.

המדינה דאגה למנגנוני בקרה על עמותות. אלו מנגנונים שצריכים ואמורים לעבוד. מה שכן, כאשר הסקציה הגיע למצב של מינוי מפרק, בפעם השלישית, היה ברור לי שצריך לשנות את מנגנון הניהול. המהלכים שביצענו גם החזירו את הקבוצה לפעילות – החזירו אותה לעיר, גם שמרנו על כספי ציבור ועמדנו איתן מול דרישות המפרק שביקש להזרים מיליונים – כספי ציבור לקופת העמותה וגם  דרשנו הסדר המבטיח בקרה על פעילות הקבוצה. התעקשנו על ביטול המונופול, על מבנה ניהולי חדש. ביקשנו ואני גאה להגיד שגם קיבלנו.

 מי שצופה בישיבות מועצת העיר רואה ויכוחים רבים ואופוזיציה מאוד לעומתית – מה דעתך על הסיכוי לשנה עם קצת פחות עימותים?

האופוזיציה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הדמוקרטי, והיא ממלאת תפקיד חשוב בעבודת המועצה. עם זאת, לצערי, הגענו למצב בו התחושה היא שהאופוזיציה נלחמת. במטרה להילחם. אין עיקר וטפל, אין רצון כן לשתף פעולה כדי ליצר יחד תוצאות עבור תושבי העיר. אנחנו מוצאים את עצמנו משקיעים שעות, בשאילתות והצעות לסדר, שבדיאלוג נכון היו מקבלות מענה הרבה יותר פרודוקטיבי. אני בעד שקיפות, בעד ביקורת, אבל המצב אליו הגענו היום יכול לגרום לשיבוש עבודת העירייה – שמתבצעת בתקופה המאתגרת ביותר שידעה ישראל ולמען התושבים. הייתי שמח לראות שיתוף פעולה רחב יותר במועצה, מתוך הבנה שכולנו עובדים עבור טובת תושבי נס ציונה. כי בסופו של דבר – המטרה של כולנו היא אחת: לקדם את העיר ולשפר את איכות החיים של תושביה.

 ומנגד, עד כמה בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה בקואליציה?

אני שמח מאוד שיש לנו בקדנציה הזו קואליציה שמורכבת מחברים מגוונים, שכל אחד מביא איתו זווית ייחודית, וזה משקף בצורה הטובה ביותר את המגוון של תושבי העיר ואת העובדה שנס ציונה היא עיר לכולם. החודש קיימנו יום עיון שבו דנו באתגרים לשנת 2025, וגיבשנו יחד תכניות עבודה שנועדו להתמודד עם השינויים הדמוגרפיים ועם הצרכים הביטחוניים והכלכליים של העיר. העבודה המשותפת הזו היא הבסיס להובלת העיר קדימה, הדעות השונות, זה מה שמאפשר לנו להגיע לפתרונות יצירתיים ומקיפים, שמתאימים לקהילות השונות בעיר. כשאנחנו מדברים על הצמיחה של העיר – זה לא רק עניין של בניינים או פרויקטים תשתיתיים. צמיחה אמיתית תלויה באנשים, ובמיוחד בצעירים. הם אלו שמבטיחים שהעיר תהיה מלאת חיים וחדשנות.

אנחנו נכנסים לחג בימים מתוחים במיוחד בכל הגזרות. כיצד העירייה נערכת? יש מסר מרגיע לתושבים?

בכל השנה האחרונה, ניהול העיר בתקופת מלחמה הציב בפנינו אתגרים משמעותיים. ב 7.10.23, עברנו מאפס למאה בדקות– התמודדנו, גם אצלנו בנס ציונה עם מציאות בלתי נתפסת. 3 אזורי הרס ביום אחד. מאז, אנחנו כל הזמן מתרגלים ומשפרים מוכנות והיום אנחנו בכשירות הכי טובה שהיינו אי פעם. זה הזמן לתת מילה טובה, לעובדי העירייה המסורים וכלל צוות החירום הרשותי, היקל"ר של פיקוד העורף וכל גורמי הביטחון והמתנדבים במסגרות השונות. כולם, נכונים בכל שעה, ובכל מצב להגיע מעכשיו לעכשיו ולפעול כדי לסייע לתושבי נס ציונה. לתושבי נס ציונה אני אומר: אתם בידיים טובות.

מה אתה מאחל לתושבי נס ציונה לכבוד השנה החדשה?

בתום שנה מהמאתגרות שידענו, אני מאחל לכולנו – שנה של שקט, ביטחון, ערבות הדדית, סובלנות והכלה. שנדע לקבל ולחבק את מה שדומה לנו, וגם את מה ששונה. לתעל את הרבגוניות, את הביחד, את הכוח והעוצמות של הקהילה – למקומות של עשיה, התפתחות וצמיחה. שנה בה יחזרו הביתה לשלום, כל החטופים, תושבי הצפון וחיילינו. שתהיה לכל תושבי נס ציונה ולכל עם ישראל- שנה טובה.

אמן ואמן.

 

 

$(function(){setImageBanner('675b1bbd-806d-4897-9bc7-b5024c5acb15','/dyncontent/2024/9/22/0909d8b1-5c64-4f4e-ac2c-99feaad17058.jpg',18452,'קרפור נס ציונה אייטם כתבה ',525,78,false,48690,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה