ריח בחירות מקומיות? משבר קואליציוני עלול לפרוץ הערב במליאת מ. העיר.

$(function(){setImageBanner('10e44700-b85b-4d10-b9de-0de6d003c7d9','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})


(ערוך מחדש 17.00)
בסדר היום בישיבה מופיע סעיף "אישור מינוי ושכר עוזר לראש העיר". תיתכן התנגדות/ הימנעות של מרבית חברי מועצת העיר, כולל השותפים הקואליציונים מסיעת "הירוקים" ועמוס לוגסי
יהיה מעניין...

ישיבת מ. העיר הערב היתה אמורה להיות ישיבה שגרתית, מלבד הברכות לחג כמובן..

אלא שבהזמנה הופיע על סדר היום סעיף שהקפיץ משלוותם את מרבית חברי מ. העיר.

המדובר ב סעיף "אישור מינוי ושכר עוזר לראש העיר". מינוי לו כבר נתבקש ונתקבל אישור מ. הפנים,(כי מדובר בשנת בחירות)  כך שלכאורה מדובר בהסכמה אוטומטית כמעט של חברי הקואליציה.  אלא שבישיבת ההנהלה לפני ימים מספר, השמיעו פנינה זיו וגיל אנוקוב הסתייגויות מהרעיון.

נזכיר כי התקן מאפשר מינוי עוזר, אך בשלושת השנים האחרונות לא היה לראש העיר עוזר אישי (בנוסף לראש לשכה), לאחר שגיל בלט שכיהן בתפקיד, עבר לנהל את קרית התרבות.  לעומת זאת בימי יוסי שבו מילאו הדוברים, עוד מימי צחי ברוורמן,  גם את תפקיד העוזר. לעומת זאת ראש העיר בוקסר מינה עם היבחרו גם ראשת מטה, מה שלא היה לקודמו, והיא הפכה לימים ל"ראש אגף אסטרטגיה". כך שלדעת חברים  ממועצת העיר, מדובר במינוי מיותר ובזבוז כספי ציבור ולדבריהם " 3 שנים הסתדר בלי עוזר, מה קרה?".

(אגב, התקן מאפשר לסגן ראש עיר בשכר להעסיק עוזר/ת וגם מזכירה. אך בשעתו ביקש בוקסר מהסגנים אהרוני וירושלמי, להסתפק במשרה אחת והם נענו.) 

נשוב לדיון התפוי במליאה. מסתמן מצב לכאורה, בו  מלבד ארבעת  חברי האופוזיציה, שחר רובין, טלי חיט , רביב ורניק ואלי לוי, האופוזיציונר זה מקרוב...  יתנגדו להצעה גם חברי הקואליציה עמוס לוגסי (שכבר הכריז על מועמדותו לראשות העיר..) וכן שלושת חברי סיעת "הירוקים" נאור ירושלמי, פנינה זיו וגיל אנוקוב וכבר הגענו לשמונה מתנגדים מתוך 15.

עם זאת , ייתכן כי בהינתן שגם בוקסר מודע לתמונת מצב זו, הוא ימשוך את ההצעה לבסוף.

ואם לא יעשה זאת ואכן יפסיד בהצבעה, נותר רק לתהות האם ראש העיר יראה בכך עילה להרחקת ארבעת הנ"ל מהקואליציה והדחת נאור ירושלמי מתפקידו כסגן רה"ע, מה שיהווה הכרזה על פתיחת מערכת הבחירות . המשמעות מבחינתו- התמודדות כבר מעתה עם אופוזיציה גדולה בהרבה, עם אמביציה...  וכן מניעת אפשרות שלו לאשר כלום במועצת העיר עד סוף הקדנציה (לא שזה ישנה לו הרבה לאחר אישור התקציב וארועי שנת ה140)

כאמור, יהיה מעניין ומומלץ לצפות בשידור הישיר בדף הפייסבוק של העיריה.

צילום מסך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה