רס"ן בר פלח ז״ל הוא הקצין שנהרג הלילה במהלך היתקלות עם מחבלים

$(function(){})

רס"ן פלח ז"ל נהרג כתוצאה מחילופי ירי במהלך התקלות עם מחבלים בקו התפר, בסמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה" - נמסר מדובר צה"ל

רב-סרן בר פלח ז"ל

רב-סרן בר פלח (30) מנתניה ז"ל, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, הוא הקצין שנהרג הלילה (ד') כתוצאה מחילופי ירי במהלך התקלות עם מחבלים בקו התפר, בסמוך למעבר ג'למה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה.

רס"ן פלח הספיק לירות בעצמו על המחבלים לפני שנפגע והתמוטט מפצעים אנושים. הוא פיקד על חולייה שהסתערה על המחבלים לצד חוליה מקבילה שהסתערה עליהם בפיקוד מח"ט מנשה, אל"מ אריק מויאל.

מתחקיר ראשוני עולה כי שני החשודים החמושים זוהו במרחק של 15 מטרים מקו התפר שעתיים וחצי לפני התקרית, אך לא כחמושים, ולכן לא נורו עד ההיתקלות עם הכוחות שאיגפו אותם ואז הסתערו עליהם מטווח קרוב.

לפי התחקיר הראשוני, קשרו של סגן מפקד הסיירת רס"ן פלח ז"ל, המשיך להסתער ולירות על המחבלים גם לאחר שראה את מפקדו לצידו נפגע מהירי.

שעות לאחר התקרית הצירים שמסביב למעבר ג'למה נסגרו הבוקר לתנועת כלי רכב מחשש לירי. כוחות נפרסו באזור ומונעים מאזרחים וחיילים להגיע לצירים הסמוכים לגדר.

מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט אמר הבוקר: "הכוח נהג בגבורה ובתחבולה והאירוע הוכיח שצה"ל הוא השכפ"ץ של עם ישראל. ההחלטה להמשיך הפעולה של צה"ל בקו התפר הוכיחה עצמה כקריטית וחשובה".

ראש הממשלה יאיר לפיד, ספד לרס"ן פלח ז"ל: "רב-סרן בר פלח, לוחם ומפקד, סגן מפקד סיירת חטיבת הנח"ל, נהרג הלילה בפעילות מבצעית ואין מילים לנחם את המשפחה, בת הזוג והחברים על אובדן של היקר מכל. בר לוחם בכל רמ"ח אבריו נלחם בטרור והוביל את לוחמיו עד שעתו האחרונה. הפעילות המבצעית שבה נהרג סיכלה פיגוע גדול והצילה חיי אדם. אנחנו כואבים יחד איתכם את נופלו. יהי זכרו של בר ברוך".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה