שבוע 36 למחאת נס ציונה: הנואמים סחפו את הקהל לקראת שבוע גורלי למדינת ישראל

$(function(){setImageBanner('9dd9fa5f-d418-44f9-8bbe-73a0bcf8a309','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

מוחי נס ציונה בשבוע ה 36 למחאה. אנחנו על סיפו של השבוע שעשוי או עלול להכריע את גורלה של המדינה לשבט או לחסד ימים ספורים לפני ראש השנה ויום כיפור.

  דוברי השבוע במחאת נס ציונה היו;
פרופ׳ איל קמחי, חבר במחלקה לכלכלה סביבתית בפקולטה לחקלאות, עפרה לייבוביץ׳ מורה למחשבת ישראל ופעילת מחאה ותיקה ו- יואב קרן, מייסד ומנכ״ל חברת הסייבר ברנד שילד.

פרופסור איל קמחי נואם במחאת נס ציונה

ערב טוב למגיני הדמוקרטיה מנס ציונה! מנאומו של פרופסור איל קמחי במחאת נס ציונה 09/09/2023

באתי לדבר אתכם היום על הנזק שההפיכה המשטרית גורמת ותגרום לכלכלה. אני חבר בפורום הכלכלנים בעד דמוקרטיה, שכולל מאות כלכלנים שמשוכנעים שהפגיעה בעצמאות של מערכת המשפט תזיק בטווח הארוך לצמיחה הכלכלית בישראל. הפורום כולל חתני פרס נובל, חתני פרס ישראל, ועוד רבים מטובי הכלכלנים בישראל.

והם לא משוכנעים בכך מתוך אמונה, אלא על סמך מחקרים שנערכו על ידי כלכלנים מהטובים שבעולם, שבחנו תהליכים כאלה שהתרחשו במדינות אחרות. מן הצד השני, הכלכלנים הבודדים שטוענים שהרפורמות לא יזיקו לכלכלהאינם מסוגלים להביא אפילו אסמכתא מחקרית אחת לכך.
אבל אני רוצה לדבר היום על הנזקים שכבר נגרמו לכלכלת ישראל, וכבר פוגעים בכיס של כולנו ובעתיד ילדינו, עוד לפני שהמהפכה המשטרית יצאה לדרך.


הכלכלה מונעת על ידי ציפיות של אנשים, והשינויים בכלכלה התרחשו מייד לאחר ששר המשפטים החדש, שהוכיח לכל מי שלא ידע, שלא מספיק רק כוח, כבוד וכסף, אלא צריך גם מוח, עלה על המקפצה וסיפר לכל העולם על המהפכה שהוא מנסה לחולל.

צריך להבין שמשקיעים לא אוהבים חוסר וודאות, חוסר יציבות, וחשש לזכויות הקניין, ולכן ההכרזה על ההפיכה המשטרית גרמה לכסף לברוח מהמדינה, בשלוש צורות.

ראשית, משקיעים ברחו מהבורסה. במשך כל שנת 2022, מדדי המניות בבורסה של תל אביב היו צמודים מאד למדדי המניות בבורסה של ניו יורק. מאז תחילת 2023, מדד המניות בניו יורק עולה, ומדד המניות בתל אביב מדשדש. הפער המצטבר בין המדדים הגיע כבר לעשרים וחמישה אחוזים. זו פגיעה בכיס ובעתיד של כולנו. כולנו מושקעים בשוק ההון, גם אם אנחנו לא יודעים את זה. הפנסיה שלנו מושקעת בשוק ההון. קרנות ההשתלמות שלנו.

חדשות נס ציונה באתר המקומון נס ציונה נט 

ויותר מכך, הבורסה משמשת מכשיר של המגזר העסקי לגיוס כסף להשקעות. כשהבורסה מדשדשת, יש פחות כסף להשקעות, וזה פוגע בצמיחה. שנית, משקיעים זרים נפטרו מהשקלים שלהם וקנו דולרים. כתוצאה מכך שער הדולר עלה, והכל מתייקר. בנק ישראל חישב ומצא ששער הדולר בסוף יוני היה גבוה ב-10% ממה שהיה אמור להיות ללא יוזמות החקיקה ההרסניות.

מדינת ישראל מבוססת על יבוא, הן של מוצרים והן של חומרי גלם. יותר ממחצית סל התצרוכת של משפחה ישראלית ממוצעת מגיע מיבוא. התייקרות הדולר מעלה את יוקר המחיה. ומי משלם את המחיר? כולנו. החישובים של בנק ישראל הראו שאותו פיחות עודף של עשרה אחוז הביא לעלייה של אחוז אחד במדד המחירים לצרכן, שזה בערך חמישית מעליית המדד בחצי הראשון של 2023. עליית מדד מחייבת העלאת ריבית, ומי משלם את המחיר? בעלי המשכנתאות, מי שמתכנן לקנות דירה, מי שנמצא באוברדרפט. בקיצור, רובנו.

שלישית, הכסף בורח מענף ההייטק. כמעט 90 אחוז מההשקעות בהייטק בשנים האחרונות באו מחו"ל. המשקיעים הזרים אוהבים את ישראל, אבל לכסף שלהם אין סנטימנטים. הם רוצים להרוויח. והם פוחדים ממצב של אי וודאות.

מאז תחילת 2023, ההשקעות הזרות בהייטק נעצרו כמעט לחלוטין. המשקיעים אומרים ליזמים הישראלים: אנחנו רוצים להשקיע בכם, אבל בתנאי שתעברו מישראל. כמעט כל הסטרט-אפים הישראלים החדשים שקמו בחודשים האחרונים נרשמו במדינת דלוור בארצות הברית, לא בישראל. חברה ישראלית שנרשמת בדלוור תורמת לצמיחה בארה"ב, לא בישראל, ומשלמת מיסים בארה"ב, לא בישראל, ובסוף גם תעביר לשם את העובדים.

ענף ההייטק בישראל הוא ענף בוגר, יש בו חברות גדולות יחסית, שלרובן יש סניפים במדינות אחרות. זו ממש לא בעיה בשבילן להעביר את הפעילות אל מעבר לים. הצעירים המוכשרים שלנו, כולל הילדים של כולנו, יעמדו בפני פיתוי גובר והולך לעזוב את המדינה. חלקם כבר עוזבים, כמו גם רופאים ואנשי אקדמיה.

בהייטק עובדים כעשרה אחוז מהישראלים, אבל הוא אחראי לכ-40 אחוז מהצמיחה, לכרבע מתקבולי המיסים, וליותר ממחצית מהיצוא מישראל. פגיעה בהייטק היא פגיעה אנושה בכלכלת המדינה.

בנוסף לכל זה, תקציב הממשלה שעבר לאחרונה משקף את סדרי העדיפויות של הממשלה הנוכחית: לא השקעות, לא צמיחה. מה כן? העברת משאבים מקבוצות האוכלוסייה שעובדות ומשלמות מיסים לקבוצות של פרזיטים. ומה עוד? מינויים פוליטיים הזויים, הכפשות בוטות של נושאי משרה בכירים, והשתלחות בראשי זרועות הבטחון.

מוסד שורש למחקר כלכלי חברתי, שאני חבר בו, הקפיד כל השנים לא להיות מזוהה פוליטית, מתוך תפיסה שהיעדים הכלכליים-חברתיים המרכזיים משותפים לכל קצוות הקשת הפוליטית. אבל כיום אנחנו לא יכולים לטמון את הראש בחול, כאשר ממשלת ימין מלא-מלא מקדמת חקיקה שעלולה להביא להרס כלכלת ישראל, ולהעמיד בסכנה את עצם קיום המדינה, פשוטו כמשמעו.
מי שעתידה של מדינת ישראל חשוב לו, מי שרוצה שהילדים שלו יישארו פה, מי שלא אמר נואש ומאמין שעדיין אפשר להחזיר את הגלגל לאחור באמצעים דמוקרטיים, מוכרח להתגייס למאמץ, ולמנוע מממשלת ההרס והחורבן ליישם את התוכניות שלה.

עפרה לייבוביץ׳ מורה למחשבת ישראל ופעילת מחאה ותיקה

עפרה לייבוביץ׳, מורה למחשבת ישראל ופעילת מחאה ותיקה: עפרה ליבוביץ – נאום נס ציונה 9.9.2023


אלוהים מרחם על ילדי החרדים וגם על בנות של מתנחלות. לכן הן לא נמצאות איתנו בהפגנות למען הדמוקרטיה. פחות מזה על ילדים של מתנחלים, ועדיין הם אינם נמצאים איתנו בהפגנות למען הדמוקרטיה.ועל חילונים ומסורתיים לא ירחם עוד.


ישאירם לבדם, בלי שום פטור למימוש הערכים שלהם.
ולפעמים יצטרכו לזחול על ארבע
בחול הלוהט כדי להגיע
אל בסיס בשטחים
והם שותתי דם.
ילדי הגן בשירו של עמיחי, "אלוהים מרחם על ילדי הגן", יגדלו, וגורלם יהיה זהה. אולם ההשתייכות הציבורית בישראל איננה מביאה לידי שיתוף־גורל.
מפת הפגנות מוצ"ש מזה 37 שבועות, מסמנת בבירור את גבולות המדינה. ציבור המפגינים הוא הציבור המשרת, ולא הפטוּר.
רוב ההסעות להפגנה הקטנה השבוע, שמטרתה היתה להלך אימים על ביהמש, יצאו מהתנחלויות. לא מהארץ.
מי שאוהב שטחים - לא נמצא בהפגנות שלנו.
שאלה לקהל – האם מי מכם הופתע מהסיסמאות המהללות את רוצחו של רה"מ שלנו, רבין, שנקראו בהפגנה זו?
הבדלנות שלהם מאיתנו כבני־אדם, מביאה גם לזלזול בכל היקר לנו.
מיום לידתה של מתנחלת עד שמגיעה עם כיסוי ראש כמורה, לבתי הספר של ילדינו, היא לא תפגוש בבת־גילה חילונית או מסורתית. למעשה למטרה זו קיים הפטור שלהן מגיוס. כדי שלא תווצר אינטימיות ושיחת־נפש בין מתנחלת לבין הילדות שלנו!!! - בוגרת תיכון ממלכתי. מתנחלים אומרים זאת בפירוש, בגלל חששם מחילון. תלמידות בחינוך הממלכתי־דתי הגרות בארץ פוגשות חילוניות ומסורתיות באוטובוס, בחוגים. מפת בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים מראה שבשטחים אין כמע ט בתי ספר ממלכתיים. לכן בעיני מתנחלות; הילדות שלנו הן מין בריה משונה שעדיף להתרחק מהן. כך הן גדלות ומנחילות זאת לילדיהן.

מנהלות אולפנות מחנכות את תלמידותיהן באופן גלוי שלא לשרת בצבא, ולמי נטפלים? לגימנסיה הרצליה!!! אין גבול לצביעות.
גם בנים של מתנחלים נשלחים לחיזוק בישיבה אחרי כמה חודשים במחיצת הבנים שלנו, מחשש שהבנים שלנו "ישפיעו לרעה" על בניהם. בינתיים הילדים שלנו שומרים על ההתנחלויות שלהם, וכשהם חוזרים מהישיבה, במקום לומר לנו "תודה!" הם מכנים אותנו "בוגדים".

זה נגמר.

יחד עם יפתח שילוני הקמתי את תנועת "עשו זאת בעצמכם". מטרתה של תנועה זאת איננה לשכנע, אלא לגרום למשוכנעים לפעול.

אנחנו דורשים פטור למגזר שלנו, פטור גיאוגרפי. פטור משירות בבסיס בשטחים.
איננו דורשים שוויון בנטל. בעיניי דרישה כזאת אינה דמוקרטית ונוגדת את מגילת העצמאות. (מדינת ישראל תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות!) מובן שאין להגזים ולממן חינוך הקורא להשתמטות, אבל לא לחייבם. כמו כן מי שעדיין חושב שהחזקת השטחים מועילה לישראל במשהו - שישרת שם. פטוֹר איננו מחייב.

השטחים לא חשובים לציבור החרדי, לכן הם פטרו את בניהם ובנותיהם מלהגן עליהם בשירות הצבאי. גם למתנחלים השטחים לא חשובים ולכן פטרו את בנותיהם מחובת ההגנה עליהם במסגרת השירות הצבאי, וארגנו לבניהם הסדר לחצי־שירות. (וכמה רעש הם עושים על השנה וחצי הזאת!). 

גם לנו השטחים לא חשובים! אבל המדינה כן חשובה לנו. לכן נמשיך לחייב את ילדינו להגן על מדינת ישראל. אולם לא נסכים לתמוך בפגיעה במדינה בהתנחלות מחוץ לגבולותיה.

איננו קוראים לסרבנות. פשוט משום שזה לא יעיל. כבר שנים קיימת סרבנות אפורה בשירות המילואים, שהפכה בימים אלה לגלויה, אך בשירות הסדיר היא עדיין בשוליים. כמו־כן, כאמור, כל עוד מדובר בהגנה על המדינה, ולא על אינטרסים אישיים של ראש הממשלה ושריה; לדעתי, יש להתגייס לצבא. 

חינכנו את ילדינו ששירות צבאי הוא חלק ממסלול חייהם. כמו ־כן חינכנו אותם לפי מטרות החינוך הממלכתי; שבראשן - "לחנך אדם להיות אוהב אדם". הם נקרעים בין נאמנותם למחלקה שלהם, לחבריהם; לבין מצפונם. הם מצביעים למפלגות שחרטו על דגלן את היציאה מהשטחים ומייחלים ליד נעלמה שתבוא מלמעלה ותשלוף אותם מהגיהנום הזה.

יד כזאת לא תגיע. צריך להתחיל לצאת מהשטחים, בפועל. ומי שצריך לצאת משם הם אותם אנשים שנמצאים שם. לפי נתונים שפרסם דובר צה"ל לגבי שנתון ילידי שנת 2001 התגייסו לצה"ל 88% מתלמדי החינוך הממלכתי!. 

מקרב בוגרות ובוגרי החינוך הממ"ד אחוז הגיוס המקסימלי הוא 50%!! כי הבנות כל הבנות – פטורות. כמו כן לבנים יש הסדר לשירות מקוצר, כך שלמעשה, גיוס חובה מקסימלי בקרב הציבור המתנחל הוא רבע מחובת הגיוס של ילדינו, חילונים ומסורתיים. ואפילו לכך הם לא מגיעים. לפי אותו מקור, דובר צה"ל, מקרב בנים תלמידי החינוך הממלכתי-דתי התגייסו 83%. כלומר בעוד 88% מילדינו מתגייסים לשירות מלא, מתגייסים לצה"ל רק 41.5% מבוגרות ובוגרי החינוך הממלכתי־דתי. 

מי שמחזיק את נוכחות צה"ל בשטחים אלה ילדינו. יש שאומרים – אם ילדינו יצאו משם, ישארו רק הסדיסטים, ומה יהיה על הפלסטינים?

התשובה היא שיש מעט מאד סדיסטים! כפי שראיתם, הם מיעוט בצבא. ילדינו מאפשרים להם לפעול, בכך שהם מחזיקים שם בסיסים. כשלא יהיו בסיסים בשטחים, לאן יביאו ילדים עם פלנליות על העיניים בלילה? כמו־כן יהיו הרבה פחות מחסומים כי לא יהיה מי שיאייש אותם, והפלסטינים יוכלו סוף סוף לנוע.

אנחנו מאד מדוייקים – קוראים ליציאה מבסיסים בשטחים. אנו פונים לאמהות ואבות של חיילים בסדיר: בקשו מהמפקדים שילדיכם יוצבו בבסיס בארץ. אין שום סיבה שחיילים ישחקו כדורסל בבסיסים בשטחים, או שישנו שם. אם יהיה צורך להכנס לשטחים לשם פעילות מבצעית, יכנסו למטרה זו בלבד. כפי שנכנסים היום ללבנון או לסיני.

כאמור איננו קוראים לסרבנות. אנו מציעים את השלב הראשון ליציאה מהשטחים בפועל.

אם מתנחלים ירגישו לא בטוחים – הם מוזמנים לעלות ארצה, חוק השבות חל עליהם. לא נגן יותר על התנחלויות מחוץ לגבולותיה המוכרים של ישראל.

אני רוצה לסיים בדבריו של חגי הנביא. שבי ציון חזרו ארצה מבבל, ולא התקדמו במשימה שלשמה באו. היו המון משימות אחרות – למשל יוקר המחיה – "זְרַעְתֶּם הַרְבֵּה וְהָבֵא מְעָט אָכוֹל וְאֵין לְשָׂבְעָה שָׁתוֹ וְאֵין לְשָׁכְרָה לָבוֹשׁ וְאֵין לְחֹם לוֹ וְהַמִּשְׂתַּכֵּר מִשְׂתַּכֵּר אֶל צְרוֹר נָקוּב." והיו המון משימות אחרות. תמיד "זה לא זמן טוב" לעסוק ביציאה מהשטחים. הנביא חגי אומר:
הַעֵת לָכֶם אַתֶּם לָשֶׁבֶת בְּבָתֵּיכֶם סְפוּנִים וְהַבַּיִת הַזֶּה חָרֵב?! וְעַתָּה כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת שִׂימוּ לְבַבְכֶם עַל דַּרְכֵיכֶם.....כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת שִׂימוּ לְבַבְכֶם עַל דַּרְכֵיכֶם. עֲלוּ הָהָר וַהֲבֵאתֶם עֵץ וּבְנוּ הַבָּיִת וְאֶרְצֶה בּוֹ וְאֶכָּבְדָה אָמַר ה'.

"שימו לבבכם על דרכיכם". אל תשכחו את הכוון שהלב מושך אליו. להגן על מדינת ישראל מפני הקמים עליה. הנביא אמר – תתחילו בקטן – ואז יבוא השפע. כך גם עם השטחים. נתחיל בכך שלא תִשנו שם. בְּריקוּן הבסיסים בשטחים. "חומה ומגדל" – הפוך. נעשה ונצליח.



יואב קרן, מייסד ומנכ״ל חברת הסייבר ברנד שילד:


‏ לוחמי ולוחמות הדמוקרטיה,

אני רוצה להתחיל ולספר לכם בקצרה על החברה שלי. ברנדשילד. יש בחברה שלנו 75 עובדים, יותר מ-50%, הן נשים. 17 הם עולים חדשים. יש לנו פה בישראל עובדים שמוצאם מישראל, רוסיה, אוקראינה, צרפת, טורקיה, בריטניה, ארה"ב, קנדה, דרום אפריקה, ברזיל, ארגנטינה וסין. יש לנו בחברה ייצוג לשלוש הדתות – יהדות, נצרות ואסלאם. יש לנו ייצוג למוצאים אתניים שונים. יש לנו בחברה עובדים מקהילת הלהט"ב. יש לנו חילונים ודתיים בחברה. הסיפור של ברנדשילד הוא הסיפור של ההייטק בישראל. 


הסיפור של ברנדשילד הוא הסיפור של מדינת ישראל. סיפור של סביבה ליברלית, דמוקרטית, שמעודדת אנשים מרקעים מאד שונים, ממקומות שונים, מתרבויות שונות, להתחבר יחד, לעבוד יחד, ולקחת חלק בקטר של המשק הישראלי. כל הפלא הזה הולך ונעלם לו. מאז שהממשלה הכריזה על הכוונה לבצע פה הפיכה משטרית. 


מאז שהתחילה ההפיכה המשטרית בתחילת השנה ענף ההייטק, הקטר של המשק הישראלי, עוצר בחריקת בלמים צורמת.
בחצי הראשון של 2023 הייתה ירידה של 68% בהשקעות בהייטק לעומת התקופה המקבילה ב-2022.
וזה כשבעולם יש התאוששות וברבעון האחרון ההשקעות באירופה עלו ב-34% ובארה"ב ב-15%.

ואתם חושבים שלנתניהו איכפת?
לנתניהו לא איכפת. בושה!
בתחילת חודש מאי השנה פגשתי במקרה באירוע שהיה בבית השגריר הבריטי את מנהל הלשכה של נתניהו, צחי ברוורמן.
‏פניתי אליו, הצגתי את עצמי וביקשתי לדבר מלב אל לב.
הצגתי לו את הנתונים שכולנו הכרנו על הפגיעה בשוק ההייטק, שהוא הקטר של המשק הישראלי.
ברוורמן שלף מכיסו את הסלולרי שלו והציג בפני מחקר ממקור עלום שם, שטען שהכל בסדר. הכל טוב. אין פגיעה בשוק ההייטק. הכחשה מוחלטת של הנתונים שכולנו הכרנו.
‏ניסיתי לדבר אל ליבו ולהסביר את הסכנה, אבל הרגשתי שאני מדבר עם דף מסרים.
הקיצוניות שהציג בפני הייתה מוחלטת.
והנה השבוע הכלכלן הראשי במשרד האוצר הודיע באופן רשמי שהייתה ירידה של 60% בהשקעות הזרות בישראל ברבעון הראשון של שנת 2023.
פתאום גם שר האוצר התחיל לדבר בטון אחר לגבי המצב, ואמר השבוע ש-"המצב פחות טוב ממה שחזינו".
אז מתברר שמה שאמרנו זאת המציאות.
אתם חושבים שאיכפת לנתניהו ושרי הממשלה מהמציאות?
לא איכפת להם.
בושה

בנימין נתניהו הקיף את עצמו באנשים שמספרים לו בדיות, ומנסים לסלף את המציאות יום אחר יום על ידי חזרה על שקרים ו-fake news. וכל זאת כדי לשרת את תפיסת העולם הקיצונית שלהם. בושה.

אני מאלה שרוצים להאמין שנתניהו לא רוצה להיות דיקטטור. ‏אבל ההתנהלות שלו לצערי מראה משהו אחר לגמרי. נתניהו מוביל אותנו פסע אחר פסע למציאות נוראית. בושה

נתניהו במשך שנים מיתג את עצמו כמר ביטחון וכמר כלכלה. שנת 2023 היא השנה בה כמות קורבנות הטרור היא הגבוהה ביותר מאז האינתיפאדה השנייה. ‏ מצב הביטחון האישי גרוע מאי פעם, והפשע בחברה הערבית הגיע למימדים מפלצתיים. הכלכלה הישראלית חוזרת 20 שנה אחורה נתניהו הוא כבר לא מר כלכלה, הוא מר הפיכה. הוא לא מר בטחון. הוא מר בזיון.
בושה

כולנו נחשפנו השבוע לתוכנית הפשרה שהציע נשיא המדינה. אני מאלה שמאמינים שיש בכל רגע לנסות ולדבר ולאפשר ולהגיע להבנות.

התוכנית שהוצעה אינה מושלמת, ‏אבל היא יכולה לאפשר עצירה של ההפיכה משפטית, לעצור את ההתדרדרות הכלכלית של המדינה, ולתת שנה וחצי להדברות בין כל הצדדים כדי להגיע להבנות איך צריכה להיראות המדינה.

אין ספק שהמשבר שהמדינה עברה בשמונת החודשים האחרונים הבהיר שעלינו לייצר חוזה חדש בחברה הישראלית. בין כל החלקים של החברה הישראלית.

אין לנו ארץ אחרת. אנחנו לא יכולים לחלק אותה, ‏ואנחנו צריכים בסופו של דבר למצוא פתרון של חיים משותפים של כל חלקי העם. חיים משותפים בדמוקרטיה. 

דמוקרטיה

‏במשך שנים חי נתניהו על אסטרטגיה של הפרד ומשול. הוא בנה את כוחו דרך יצירה של שיח פוגעני בין דתיים וחילוניים, בין ערבים ויהודים, בין מזרחים ואשכנזים, ועוד ועוד.
נתניהו בנה את כוחו על ידי סילוף של עובדות, ועל ידי יצירה וליבוי של חיכוכים בתוך העם.
‏הוא יצר קרע בתוכנו ושלא היה מעולם.

אין פלא שהאמון בו מצד פוליטיקאים באופוזיציה, ואף מצד פוליטיקאים בקואליציה שואף לאפס.

אבל, על אף כל מה שאמרתי על נתניהו, אני חושב שזה חובה של כל המנהיגים, גם מהצד שלנו, לעשות הכל כדי להגיע להבנות, לעשות הכל כדי לעצור את הטירוף הזה, לעשות הכל כדי להחזיר את המדינה הזו לשפיות. לעשות הכל כדי להגן על הדמוקרטיה.

דמוקרטיה !

המדינה הזאת, גם תחת שלטון ימין וגם תחת שלטון שמאל עשתה פשרות עם אויבנו. אנחנו חייבים למצוא את הדרך לעשות פשרות בתוכנו.
אבל שיהיה ברור – לא נתפשר בשום אופן על עצמאות בית המשפט העליון. לא נתפשר בשום אופן על הדמוקרטיה.

דמוקרטיה !


הזמרת והיוצרת דורית יוסטון לאור עוררה את הקהל בשירתה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה