שואפים לפרס החינוך הארצי... רשמים מסיור מוצלח של ועדת הפרס בנס ציונה

$(function(){})


נס ציונה זכתה כידוע בפרס החינוך המחוזי לשנת תשפ"א- תשפ"ב, ולאור זכייתה עלתה להתמודד לצד הערים הזוכות, על פרס החינוך הארצי של משרד החינוך.
חברי ועדת הפרס ביקרו בעיר, והתרשמו מהעשייה החינוכית הענפה.

דוברות נ.צ.

בתמומה: חברי ועדת הפרס שהגיעו אתמול לסיור מקיף במערכת החינוך בנס ציונה.

הביקור החל ב"בית ראשונים", שם קיבלו את פניהם ילדי מקהלת בית הספר ראשונים, בשיר מקורי שנכתב עבור בית ראשונים וגבעת האהבה.

ראש העיר שמואל בוקסר פתח את הביקור אמר: בשנת 1907 הוקם כאן, בבית ראשונים בית הספר הראשון בעיר. נס ציונה גדלה כעיר עם לב של מושבה אשר זוכרת את שורשיה ופניה אל העתיד. אני חושב קודם כל על הדורות הבאים, מתוך חזון למערכת חינוך השואפת למציינות אך באותה המידה שומרת על גיוון, הכלה ומותאמת לכולם. אנחנו גאים במיוחד בנתון של 0.3% נשירה, בשילוב והכלה של ילדי החינוך המיוחד, בקידום חדשנות טכנולוגית, מעורבות חברתית תוך ראיה של כל ילד וילדה והפוטנציאל הגלום בהם.

במהלך הביקור סיירו חברי ועדת הפרס גם בבית הספר השש שנתי גולדה מאיר, צפו בסרטוני הסברה על ההיסטוריה של העיר, על תוכניות החינוך הייחודיות והמודלים החינוכיים ושמעו מפי צוותי החינוך והילדים על מסלולי ההתנדבות, על פעילות החינוך הבלתי פורמלי, על תוכניות ייחודיות במסגרת חממ"ה בבתי הספר. חברי הועדה התרשמו מפעילויות גני הילדים הייחודיים, צפו בילדי הגנים וקיבלו הסבר על תוכנית רובוטיקה הייחודית לגנים בעיר. עוד הוצגו לוועדה תוכניות שפת הקוד, תוכניות השרות הפסיכולוגי החינוכי, תוכנית דיאלוגוס, על מסלולי שילוב הטכנולוגיה בחינוך ומסלולי תמיכה פרטניים ועוד.

טזיתה מנגיסטו, בת 17, תלמידת בן יהודה, זוכת פרס מצוינות במעורבות חברתית, סיפרה כי היא לומדת משפטים ותקשורת, מתנדבת פעילה בקהילה ועתידה להתגייס לשרות משמעותי בצה"ל. טזיתה סיכמה: אני עצמאית, אני דעתנית, אני עקשנית ואני נס ציונה.

תמרי פוס, תלמידת כיתה יא בביה"ס בן גוריון סיפרה על החוויה האישית שלה כחונכת במרכזי הלמידה חממ"ה ואמרה: חשבתי שאני מגיעה לתרום ולא הבנתי עד כמה המסגרת מספקת ותורמת לי חזרה.

ורדה אופיר, מנהלת מחוז מרכז אמרה: בנס ציונה קיימים צוותי הניהול המשובחים שיש לנו במחוז ומורגש שנעשית כאן עבודת עומק עם חשיבה רצינית ומתוך שותפות אמיצה ומחויבות גדולה. ורדה הוסיפה: אנחנו רואים את ההתפתחות והצמיחה של מערכת החינוך בעיר וגאים בכם על כך.

אינה זלצמן, יו"ר הועדה ומנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך: נראה שאתם מייצרים כאן אנשים עם כישורים לעצמאות, תוך עידוד יזמות ומכוונות עצמית בלמידה. אתם מקפידים לעצב בוגרים עם זהות ושייכות. תוכנית חממ"ה הייחודית לכם מכוונת בכדי לחשוף תלמידים לתחומי דעת שונים ולהצמיח בוגרים עם כישורים להתמודד ולתרום לחברה. ניכר כי יחד עם השותפים אתם מיצרים כאן עתיד טוב לעיר ולמדינת ישראל. 

ריבה קליין מנהלת אגף החינוך סיכמה: אנחנו מקיימים את העבר לצד ההווה ועם הפנים לעתיד. העיר גדלה וההישגים נשמרים ומתפתחים. השליחות שלנו היא לאפשר לתלמידים כרטיס כניסה לעולם האמיתי ומעניקים לתלמידים מגוון אפשרויות להצלחה. לשם כך אנחנו לא מוותרים על חדשנות פדגוגית, ייחודיות בתי הספר וגני הילדים, ומעודדים חשיבה, יצירה ויזמות. אני מודה לחברי ועדת הפרס שהיו איתנו היום ואיפשרו לנו לחשוף בפניהם את העשייה הענפה המתקיימת במערכת החינוך בעיר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה