שוטר תנועה מראשל"צ הפך לנכה לאחר שנדבק בקורונה משוטרת שעבדה עימו במשמרת

$(function(){setImageBanner('b98ac205-658d-46e8-ad71-1d6e424f4d16','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

מנזקי הקורונה: שוטר במוקד התנועה הארצי, שבמהלך משמרת בעבודתו נחשף לשוטרת שחלתה בקורונה, פיתח מחלה קשה ונותר נכה לצמיתות. השוטר הוכר לאחרונה על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע בעבודה וזכה לפיצוי של עשרות אלפי שקלים וייתכן שגם לקצבת נכות.

עורכי הדין גיל קראוס צילום יעל אורבך ושירי אלון  צילום אלעד ניסים

שוטר תנועה מראשל"צ הפך לנכה לאחר שנדבק בקורונה משוטרת שעבדה עימו במשמרת

בתביעה להכרה בשוטר כנכה עבודה, שהוגשה למוסד לביטוח לאומי באמצעות עורכי הדין גיל קראוס ושירי אלון, נטען כי מאז שהשוטר החלים מהנגיף ועד היום הוא סובל מקשיי נשימה, פגיעה ברקמת השריר, הפרעות קשב וריכוז, המלוות באיבוד זיכרון לטווח קצר, כאבי ראש עזים ומיגרנות, הפרעה בקרישת הדם, חולשה כללית המלווה בכאבי שרירים, מגבלות בתנועה, פגיעה בתפקודי הכבד, יתר לחץ דם, דופק מואץ וחולשה כללית.

פיצוי חד םעמי של עשרות אלפי שקלים אולי גם קצבת נכות

לדברי עו"ד קראוס ואלון, בשל התסמינים הקשים, אושפז השוטר מספר פעמים ועוד צפוי לו שיקום רפואי ארוך. לדבריהם, המל"ל, שכאמור הכיר בו לאחרונה כנפגע עבודה, שילם לו סכום ראשוני של עשרות אלפי שקלים, ובעתיד ישלם לו ככל הנראה גמלה חודשית למשך כל חייו.

עוה"ד קראוס ואלון מסבירים, כי מי שנדבק בקורונה כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת במקום עבודתו, עשוי להיות מוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנפגע עבודה, ובתנאי שהצליח להוכיח את הקשר הסיבתי ברמת סבירות גבוהה שבין ההידבקות בנגיף למקום העבודה.

אולם, לדבריהם, כאשר מדובר בין היתר בעובדי מערכת הבריאות, שוטרים, מורים, עובדי נתב"ג וכו' שנמצאים בקו החזית הראשון מול הנגיף, כמו במקרה שלפנינו, המצב עשוי להיות יותר פשוט, שכן לגבי אלה יותר פשוט להוכיח שנחשפו בצורה כלשהי לחולה קורונה במהלך עבודתם.

הקורונה כמחלת עבודה

השיח היומיומי בנושא הקורונה נסוב בעיקר סביב מספר החולים הקשים, המחוסנים במנה הראשונה והשנייה, תפוסת בתי החולים ושיעור התמותה.

"פחות מדברים על החולים הרבים שכביכול כבר החלימו, אבל בפועל נותרו נכים וסובלים מתסמיני פוסט קורונה קשים ביותר", אומרים עוה"ד קראוס ואלון. במקרה של השוטר הוא סובל מפגיעה לאחר הידבקות בנגיף הקורונה מעל 10 חודשים.

נדבקתם בקורונה במהלך עבודתכם? ייתכן ומגיעה לכם קצבת נכות של ביטוח לאומי

לדבריהם, להכרה של המל"ל בחולים אלה כנפגעי עבודה יש משמעויות מרחיקות לכת, שכן מעבר לנכות ולתשלומים הזמניים, עשוי המוסד לביטוח לאומי לקבוע להם בהמשך, כמו במקרה זה, נכות קבועה שתזכה אותם במקרים לא מעטים בגמלה חודשית קבועה או במענק חד פעמי לא קטן. כמו כן, זכאים הנפגעים בין היתר גם להטבות שונות בקופות החולים במסגרת הפגיעה בעבודה בעקבות הידבקות בנגיף הקורונה.

כמו כן, מסבירים עוה"ד קראוס ואלון, כי חוק הביטוח הלאומי קובע, כי כל מי שהוכר על ידי המל"ל כנפגע עבודה ומצבו הרפואי מתדרדר סביב אותה נכות שנגרמה לו בעבודה, יוכל להגיש בכל עת תביעה להחמרת מצב על מנת שאחוזי הנכות שלו יגדלו, ובהתאם גם יגדלו הזכויות להן יהיה זכאי.

לאיזה פיצוי זכאים חולי קורונה אשר יוכרו כנפגעי עבודה? 

עוד מדגישים עוה"ד קראוס ואלון, כי נפגעי העבודה זכאים גם להחזרים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמות או שייגרמו להם בעתיד, כתוצאה מנכותם – כמו למשל מימון טיפולים משקמים או החזרים מלאים להוצאות בגין משככי כאבים או קנאביס רפואי.

עוד מדגישים עוה"ד קראוס ואלון, כי נפגעי העבודה זכאים גם להחזרים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמות או שייגרמו להם בעתיד, כתוצאה מנכותם – כמו למשל מימון טיפולים משקמים או החזרים מלאים להוצאות בגין משככי כאבים או קנאביס רפואי.

 
קרדיט צילום שירי אלון: אלעד ניסים. קרדיט צילום גיל קראוס: יעל אורבך. מקור שריר תקשורת 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה