שונאי הטבע בפעולה- השחיתו שלט הסברה בגבעת שיח שהין

$(function(){setImageBanner('ccf8ca1f-c71a-4cf6-a920-aeb2552daf6d','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

נעקר והושחת על ידי מהרסי סביבה שככל הנראה אינם מסכימים כי השטחים הפתוחים נועדו להיות ירוקים ונקיים.

שומרי הגבעות

רק לאחרונה השלימו "שומרי הגבעות" ביחד עם עיריית נס ציונה והמשרד להגנת הסביבה פרויקט מיוחד. שנים עשר שלטים מובחנים הוצבו בפאתי השטחים הפתוחים בעיר.

בגן הלאומי, בגבעת ההכשרות, בגבעת האקליפטוסים ברחוב העמק,  בגבעת שיח שהין ובגבעות הדרומיות של טירות שלום.

השלטים מכילים מידע רב אודות החי, הצומח וההיסטוריה של המקום, יחד עם מסרים לשמירת הטבע, ניקיון והימנעות מהרס הטבע.

צוות פדגוגי של שומרי הגבעות עמל וניסח והכין את השלטים בניצוחן של אשת התוכן גבי להב ארד ושל המעצבת צוף לוי.

כמו כל פעילויות שומרי הגבעות הביצוע - בהתנדבות.

למהלך המוצלח נרתמו עיריית נס ציונה, אגף החינוך ואגף שפ"ע. המימון לייצור השלטים הגיע מהמשרד להגנת הסביבה.

ברם - מתברר כי יש מי ששלטים אלו אינם לרוחו.

השלט בגבעת שיח שהין עמד פחות משבוע עד שנעקר בגסות והושחת על ידי מהרסי סביבה שככל הנראה אינם מסכימים כי השטחים הפתוחים נועדו להיות ירוקים ונקיים.

התמונות מדברות בעד עצמן.

כדאי להכיר:  פינת קסם בעירנו - גבעת שיח שהין.

גבעת שיח שהין נקודת תצפית מיוחדת, הצופה על נחל נס ציונה, עמק השושנים, על רכס גבעות הכורכר המערבי לנס ציונה, על גבעת ההכשרות ושדות טירת שלום, בואכה כפר גבירול. על גבי הגבעה מבנה קשת עתיק. מדרונותיה, שטחי חקלאות נטושה שחזרו להיות טבעיים.

משפחת שהין שנתנה שמה לגבעה, הייתה אחד מענפיו של שבט שהתקיים בחצי האי-ערב ונחשב היה לשבט של עבדים. בשלב מסוים הגיעה משפחת שהין לאזור הזה והתיישבה בקובייבה כפר ערבי שקדם לכפר גבירול.

מהתצפית אפשר לעקוב אחרי תוואי נחל נס ציונה. אפיק הנחל מעוטר בקנים ובצמחי נחלים כגון פטל. זהו בית גידול לח, היחיד באזור המקיים מיני חי וצומח שכמעט ונכחדו מהאזור. הנחל מנקז מים מכיוון רמלה ונצר סירני אל פירצה ברכס הכורכר שבין עיינות לבין בית עובד ובהמשך מתחבר לנחל שורק.

מהגבעה אפשר לראות את המרחבים הירוקים העוטפים את העיר נס ציונה. רכס גבעות הכורכר ממערב לעיר פוגש את מרחב נחל נס ציונה ויוצר מסדרון אקולוגי המאפשר קיום מיני צומח ובעלי חיים.

 

מסדרון אקולוגי הוא רצועה רציפה של שטחים פתוחים, אשר מקשרת בין שטחים טבעיים במוקדים שונים. קשר רציף כזה מאפשר תנועת חיות בר והפצה של צמחי בר. המסדרון האקולוגי הוא הוא אמצעי במסגרת פיתוח בר-קיימא להשבת האיזון הטבעי שהופר על ידי בניה ופיתוח הקוטעים מעבר מינים משטח טבעי אחד לאחר. במקרי קיצון כמו שרפה או שיטפון משמש המסדרון נתיב בריחה לבעלי חיים,  ועם הזמן גם נתיב חזרה.

 

האם נס ציונה תזכה למסדרון אקולוגי שיקיף את העיר?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה