שופטי תחרות המקלטים הארצית של המועצה לישראל יפה סיירו אתמול בנס ציונה

$(function(){})

צוות השיפוט סייר במקלטים הציבוריים ברחבי העיר ובדק את מצבם, בדגש על על המרחבים הפנימיים בתוך המקלטים, החזות החיצונית של המקלטים והצבת ציוד חיוני.
צוות השיפוט מסר: התרשמנו מאוד מתחזוקה יפה ורמה גבוהה של המקלטים הציבורים. ניכר כי מצב הכשירות מאפשר לתת מענה הולם לתושבים בזמן חירום.
אגב, על פי סקר שהתבצע לפני כשנתיים, בנס ציונה קיימים מרחבים מוגנים בכ 90% מבתי התושבים, כמו גם ברוב מוחלט של מוסדות החינוך בעיר.

דוברות נ.צ

צוות השיפוט במקלט שמשמש גם כחדר חזרות לנגנים צעירים

במסגרת התחרות בחנה הועדה המקצועית באופן כולל את פעילות הרשות לשיפור לצמצום מקלטים לא כשירים וקידום המוכנות לחירום תוך שיתוף פעולה עם פיקוד העורף ועמדה מקרוב על עבודות שיפוץ ושדרוג שנעשו על ידי העירייה 

תחרות 'המקלט והמיגון במרחב האזרחי' הינה אחת התחרויות שמובילה המועצה לישראל יפה. התחרות הנוכחית מתקיימת אחת לשנה בחסות פיקוד העוקף ובשיתוף משרד הפנים והמרכז לשלטון מקומי. בתחרות משתתפות מועצות מקומיות, מועצות אזוריות וערים רבות בישראל, כמו כן נבדקים מרחבים מוגנים בבתי חולים ובמרפאות קופות החולים.

לזוכים בתחרות מוענק דגל היופי ופרס ייעודי לסיוע בשיפור התחזוקה השוטפת ובהצטיידות מקלטים במרחב הציבורי.

חברי צוות השיפוט: ציפי רוט יו"ר הצוות, יעקב חמאני, מנהל סניף רחובות והשפלה במועצה לישראל יפה, שי פדר, אהובה אלפונטה ומזל פימט. הצוות סייר במלך היום במקלטים ברחבי העיר על פי בחירתם.

מן העירייה נמסר כי ללא קשר לתחרות, הרי שתחזוקה שוטפת של 23 המקלטים הציבוריים הפרוסים ברחבי העיר מתבצעת במהלך כל ימות השנה כחלק מהיערכות כוללת לשעת חירום. בחודשים האחרונים בוצעו עבודות שדרוג המקלטים הציבוריים בדגש על חזיתות המבנים. העבודות כללו צבע, טיח, ניקיון, שילוט והכוונה.

דוברות נ.צ.

חברי הצוות במיפגש עם ראש העיר, המנכל"ית והקב"ט

ראש העיר שמואל בוקסר: אנחנו פועלים בשגרה כדי להיות מוכנים בצורה הטובה ביותר בחירום. כחלק מפעילות הכנה כוללת לשיפור כשירות העיר בחירום, אנחנו פועלים גם כדי לאפשר מיגון מיטבי לכלל תושבי העיר. מטרתה של מנהלת התחדשות עירונית שהקמנו לדאוג לכך שתושבי הבניינים הישנים אשר נמצאים כיום ללא מיגון, יוכלו בעתיד לגור במבנים חדשים הכוללים מרחב מוגן על פי התקן. חלק לא מבוטל של המקלטים הציבוריים מושאל בימי שגרה לשימושים עבור הקהילה, על פי קריטריונים שנקבעו. ראינו במבצע שומר חומר שמקלטים המושאלים לקהילה מתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר ונמצאים במצב כשירות מיטבי בזמן חירום. אני מודה למועצה לישראל יפה ולצוות השיפוט על הביקור החשוב ועל השיח התורם שהתקיים בעקבותיו.

יעקב חמאני, מנהל סניף רחובות והשפלה של המועצה לישראל יפה: ברכות לעיר נס ציונה על השתתפות בתחרות מקלטים ציבוריים. צוות השיפוט התרשם מאוד מתחזוקה יפה ורמה גבוהה של המקלטים הציבורים. ניכר כי מצב הכשירות מאפשר לתת מענה הולם לתושבים בזמן חירום.
תודתי לראש העיר מר בוקסר שמואל, למנכ"לית העירייה הגב' - עו"ד דפנה קירו -כהן ולגב' אפרת דמארי ראש מטה רה"ע ולקצין הביטחון ירון לוי על שיתוף הפעולה והפעילות המבורכת בהצגת רמת מקלטים גבוהה במסגרת התחרות.

תחרות 'המקלט והמיגון במרחב האזרחי' מתקיימת לצד שורת תחרויות ארציות אותן מקיימת המועצה לישראל יפה במגזרים ותחומים שונים ביניהם: בתי גיל שלישי, מפעלי תעשיה, רשויות מקומיות, בטיחות בדרכים ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה