שינויים בהרכב העובדים ברשויות המקומיות? חובת ייצוג הולם של עובדים חרדים, ערבים ועולים חדשים

$(function(){setImageBanner('84ef53b3-78cb-47f1-ba37-10851dabfb6e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

חברות ממשלתיות ורשויות מקומיות יחויבו בייצוג הולם של עובדים חרדים, ערבים ועולים חדשים, כך אושר לקריאה ראשונה בוועדת העבודה והרווחה בראשות חבר הכנסת ישראל אייכלר. האם החוק, כאשר ייכנס לתוקף ישפיע בעתיד על הרכב העובדים בעיריית נס ציונה?.

https://pixabay.com מקום לכולם השתייכות מגזרית במקום קשרים וכישורים

שינויים בהרכב העובדים ברשויות המקומיות? חובת ייצוג הולם של עובדים חרדים, ערבים ועולים חדשים

​ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של חברי הכנסת משה גפני, יעקב אשר ויצחק פינדרוס, שתחייב חברות ממשלתיות ורשויות מקומיות, לרבות תאגידים עירוניים, בייצוג הולם של עובדים חרדים, ערבים ועולים חדשים.

איך קובעים את אחוז העובדים החרדים, הערבים ועולים חדשים? 

הוועדה קבעה כי יעדי הייצוג ההולם ברשויות המקומיות יקבעו על פי שיעור התושבים המשתייכים לכל אוכלוסייה מאוכלוסיות המגוון באותה רשות. עם זאת, ברשות בהן פחות מ-200,000 תושבים, הרשות לא תחויב בייצוג הולם כאשר שיעור הייצוג של אותה אוכלוסייה הוא פחות מ-10%.

בתאגידים עירוניים, יחול החוק כאשר התאגיד מעסיק מעל 50 עובדים.​

הצעת החוק אושרה בוועדה לקריאה ראשונה ותועבר להצבעה במליאת הכנסת.

כן ולא?. האם התקנות לייצוג נשים יהיה מספיק טוב לייצוג מיעוטים באוכלוסיה?. 

נזכיר כי בשנת 1994, בעקבות עתירה של שדולת הנשים בישראל לבג“צ בעקבות מינוי חבר חדש למועצת רשות הנמלים והרכבות ומינוי שני דירקטורים חדשים לדירקטוריון של בתי הזיקוק לנפט בע“מ, קבעה לראשונה חובת הייצוג ההולם לנשים בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות. כמו כן, נקבע על ידי בג“צ כי בחינת הייצוג ההולם תיעשה על פי מבחן התוצאה ואין די בכוונה טובה או בחיפוש פורמלי.  

גלית וידרמן, נציגת רשות החברות הממשלתיות הביעה חשש שחברות קטנות שלא מקיימות גיוסים רבים יתקשו לעמוד בדרישות החוק. בתגובה הבהיר יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר כי החוק לא יחול כל עוד החברות לא מגייסות עובדים: "לא ניאלץ חברות לפטר עובדים כדי לעמוד בדרישות החוק". עם זאת, סרבו חברי הכנסת גפני ואייכלר להיענות לבקשתה למתן שנה להיערכות לפני כניסת החוק לתוקף, שכן לדבריהם אין צורך בהיערכות מיוחדת לצורך עמידה בהוראות החוק. 

והיה גם מי שהתנגד להצעה,  דווקא הנציג מטעם ישראל ביתנו. ח"כ יבגני סובה: "אני בעד שילוב אוכלוסיות שונות אבל המלחמה היא בביורוקרטיה ובנפוטיזם ולא באליטה. במדינה מתוקנת ושוויונית אין צורך בחוק הזה, צריך לבחור במי שהכי טוב במקצוע. מה יקרה אם לא מוצאים מישהו מתאים וראוי למשרה מאותה אוכלוסייה?" עוד אמר ח"כ סובה כי יש צורך להגדיר בצורה ברורה מי הוא עולה חדש לצורך החוק, כדי למנוע מצב שבו החוק לא ממלא את תכליתו ביחס לעולים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה