ראיון סיכום לשנה המאתגרת ביותר, שנת 2020 עם: ראש העיר שמואל בוקסר.

$(function(){})


אותו שאלנו על מגוון נושאים, כאלו שרלבנטיים לכל שנה וכאלו שיחודיים לימי הקורונה.
על החינוך בימי קורונה, ההוראות ההפכפכות מן הממשלה, בעיית הניקוז וההצפות, קשיי הגביה ותקציב 2021. על התלונות הרבות על נקיון העיר.על סיפור ההנצחה שלא היתה ליוסי שבו ז"ל.
וגם על: פרויקטים חדשים, תוכניות הפינוי בינוי והבניה ל"דיור למשתכן" בנס ציונה.
הריאיון ארוך, מאוד, אבל קחו לכם את הזמן וקיראוהו.

ארכיון

בתמונה, החקלאי שבו חוגג.. בטקס הקמת הגינה הקהילתית בשכונת העמק

מדבריו:

מרכז השליטה העירוני לניהול משבר הקורונה הסתבר כהצלחה אדירה ויש לו חלק גדול בעובדה שנס ציונה עדיין עיר ירוקה. (נכון ליום  ג')

 ארכיון

_________________________________

לראש העיר שלום,

אנו בפתחה של 2021. בהשוואה לשנה האבודה 2020, אתה אופטימי?

שנת 2020 היתה אחת השנים המאתגרות שידענו, עבור נס ציונה, ישראל והעולם כולו, עם זאת בראיה מקומית לא נכון להגיד ש 2020 היתה שנה אבודה. זה נכון שקידום תוכניות הואט ובחלקו אף שונה והותאם לתקופה ולשינויים חברתיים שהביאה איתה הקורונה ושכנראה עוד ישארו איתנו גם בהמשך. אבל, בשנת 2020 המשכנו לקדם תוכניות רבות לפיתוח העיר: הקמנו מנהלת התחדשות עירונית, התחיל תכנון פארק הספורט החדש, הרחבת השימושים ותנופת הבניה בפארק המדע, סלילת כבישים ודרכי גישה מרכזיות לעיר, התחילה בניה  של 2 בתי ספר, שופצו והוחלפו גינות ציבוריות ועשרות חללים בבתי ספר, מבנים ושירותים שונים. בשנת 2021 אנחנו לא עוצרים. נמשיך בתנופת ההתחדשות. פרויקטים גדולים דורשים הליכי תכנון ואישור. זה לוקח זמן, אני מאמין שכבר בשנת 2022 ניתן יהיה לראות את השינויים הגדולים בשטח.

הרחבנו כאן לא מעט בדיווח על תפקוד הרשות המקומית לבד ועם הקהילה בכל תקופת הקורונה. אבל, אם תצטרך לעשות סיכום ביניים במספר משפטים- במה אתה הכי גאה מחד ועל מה או מי אתה הכי מצטער או מתחרט/מתוסכל?

כשנכנסתי לתפקידי התחלנו מייד להשקיע בבתי הספר. בשנת 2019 השקענו כ 4 מליון ש"ח בשיפור תשתיות ומחשוב. סה"כ השקענו בשנתיים החולפות למעלה מ 8 מליון שקלים. ללא השדרוג המשמעותי הזה, הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה לא היתה אפשרית. אני מאוד גאה בהחלטה המשמעותית הזו כמו גם בהחלטה לשפץ עשרות מתחמים בבתי הספר. החל מכיתות, מגרשי ספורט שדרוג מיזוג וחשמל, תיקוני בטיחות, נגישות ועוד. מרחב הלמידה מזמין ונעים יותר עבור אלפי הילדים שלנו שלומדים במסגרות החינוך היום.

חכמה בדיעבד אינה חכמה, אך בתחילת הדרך ראינו צורך דחוף לשדרג את המערכת הפנים ארגונית ולשנות את תרבות הניהול בעירייה, נעשו שינויים והתבצע מעבר לתוכניות עבודה מקושרות תקציב. חלק מהשינויים סברתי שניתן יהיה לעשות ב 2020 אך הקורונה עצרה את השדרוג הפנים ארגוני. המשבר אילץ אותנו לשדרג קודם את מערכות החינוך ולהיזהר מאוד בהוצאות כספיות. אפשר לומר שאני קצת מצטער שלא הספקתי יותר ב 2019 מהבחינה הזאת.

אתה וחבריך ראשי הערים אתגרתם את הממשלה והבעתם נכונות לנהל את החינוך בימי הקורונה כהבנתכם. לא בדיוק נתנו לכם.. אבל, מה הדבר הכי חשוב שהיית עושה אחרת, לו יכולת

הנחת העבודה היתה ועודנה, שאנחנו מכירים את תושבי העיר וצרכי התושבים הרבה יותר טוב מהאנשים המלומדים שיושבים במשרד החינוך בירושלים.

זה נכון שמתווה הלימודים נקבע בהתאם להחלטות משרד החינוך ובאישור קבינט הקורונה ולהם גם שיקולים בריאותיים שחייבים לקחת בחשבון. עם זאת, במהלך התקופה הצלחנו לקבל אוטונומיה מסויימת לניהול החינוך העירוני. כך, החלטנו לאפשר מפגשי התאווררות לתלמידי הכיתות הגבוהות שעל פי מתווה משרד החינוך היו צריכים להישאר בבית.

זאת מתוך הבנה, שילדים זקוקים לחברה ולפעילות העשרה ופנאי באוויר הפתוח. איפשרנו פעילות העשרה תחת מגבלות ההתכנסות – באוויר הפתוח, תוך עטית מסכות, שמירת מרחק, שמירה על קפסולות ועל מס' המתכנסים בכל מפגש. כך גם אפשרנו הרחבה של ימי הלימוד הפרונטלי בבתי הספר מעבר לשעות שקבע מתווה משרד החינוך. הוספנו לזה גם תקציבי עירייה לגיוס 150 תומכי הוראה משלימים, עשרות מרחבי למידה נוספים והשלמת ציוד נדרש. החלטנו החלטה אמיצה לתחום את ימי הלימוד בגנים ל 5 ימים, ללא יום שישי, וכך לאפשר את צמצום המעבר של הצוותים המקצועיים בין קפסולות, ולתת מקסימום מענה של צוותים לילדים.

דאגנו לפעילות מותאמת לילדים בסיכון או עם צרכים מיוחדים, דאגנו לפעילויות העשרה ועוד. עשינו כל מה שניתן על מנת לאפשר לילדים למידה מיטבית תחת מגבלות הקורונה. עם כל זאת, אסור לשכוח שיש חשש כבד לבריאות הציבור נוכח הקורונה. יחד עם השאיפה לנהל חיים רגילים עד כמה שניתן, חייבים לשמור ולהישמר מפני הנגיף.

אם מדברים על אוטונומיה עירונית, גם מרכז השליטה העירוני לניהול משבר הקורונה הסתבר כהצלחה אדירה. כאשר הניהול עבר לידיים שלנו, ידענו ואנחנו עוד יודעים לאתר חולים חדשים במהירות, לנהל את החקירות האפדמיולוגיות ביעילות, לסייע בקטיעה יעילה של שרשרת ההדבקה, לעודד את הציבור ללכת להיבדק. גם, בשל היכולת לתכלל את המידע העירוני, לתת מענים לחולים ולמבודדים. כך חילקנו שי למבודד, הפעלנו מתנדבים לסיוע או את עובדי אגף הרווחה במקומות בהם עלה הצורך. יש חלק גדול במשל"ט העירוני לעובדה שנס ציונה עדיין עיר ירוקה.

בימי הקורונה יש מעט חינוך ויש מסגרות, לסירוגין. מה עם תרבות? איך אתה חש מול המערכת האדירה הקיימת בעיר ומעלה אבק?..

שיגרת הקורונה קבעה צורת חיים חדשה שלא הכרנו. גם בשגרת החינוך החדשה וגם בצריכת התרבות. זה נכון שאנחנו לא יכולים לספק אירועי תרבות בצורה ובדרך בה הם הועברו בעידן טרום קורונה, אבל פעילות החברה לתרבות ופנאי בתקופת הקורונה היא גאווה גדולה לעיר. מפרוץ הקורונה, בחודש מרץ השנה, נס ציונה היתה חלוצה בקני מידה ארצי ביצירת אירועי תרבות מותאמים למגבלות.

החל מאירועי דרייב אין, היינו הראשונים בארץ לפתוח מתחם מופעים תחת כיפת השמיים ובקפסולות ואירחנו בארועים אלו למעלה מ 3,000 איש. יזמנו פעילויות למשפחות באוויר הפתוח, חגיגות עצמאות בצל הקורונה, ועשרות מפגשים עבור אזרחים ותיקים אשר סבלו במיוחד מבידוד חברתי בשל היותם חלק מאוכלוסיות הסיכון. אפילו פעילויות סל תרבות המשיכו לפעול השנה בתוכנית מיוחדת ומותאמת אשר הגיעו לבתי הספר ותאמו את מתווה משרד החינוך. מתוך הבנה שבשנה זו פעילות תרבותית כמרפא לנפש חשובה מאין כמותה, כמעט כל הפעילויות המגוונות סובסדו באופן משמעותי על ידי העירייה.

אגף שפ"ע עמד השנה במוקד ביקורת לא מעטה של התושבים. בעיקר בנושאי תחזוקה ונקיון. יד על הלב, אתה לא מסכים שיש ירידה ברמת הטיפוח והנקיון בעיר?

אני מקשיב לביקורות ולוקח ברצינות רבה את מה שנאמר או נכתב. בשנה האחרונה אנשים שוהים יותר בסביבה הביתית, כך מצד אחד הם גם רגישים יותר לסביבתם וגם, אחדש לך, הגידול בכמויות האשפה גדל בכ 30% בהשוואה לשנה שעברה. כך גם האשפה המושלכת במרחבים ציבוריים. אנחנו מתגברים את שירותי העירייה כל הזמן על מנת לתת מענה לצורך החדש שנוצר. כדי לשפר את פעילות האגף, הגדלנו את תקציבו, על מנת להוסיף תקני כוח אדם של קבלני גינון, ניקיון ועוד במקביל אנחנו מובילים מהלכי התייעלות באגף עצמו.

איחדנו מחלקות ואנחנו ממשיכים להשתפר ולהתייעל כל הזמן. בשנת 2021 נמשיך את מהפכת המחזור שהתחלנו, ובנוסף למרכזי המחזור נטמיע גם את הפחים הכתומים ונקדם מיחזור פסולת אלקטרונית. עם זאת, חשוב להבין שלתושבים יש חלק מרכזי בשמירה על ניקיון המרחב הציבורי. אחריות אישית של כל אחד לאשפה שלו, תאפשר שמירה טובה יותר על מרחב ציבורי נעים ונקי יותר לכולנו.

ארכיון

איך ייראה תקציב עיריית נס ציונה בשנת 2021 מבחינת היקף הגרעון המסתמן . בכמה פלוס מינוס תקטנה הכנסות העירייה מארנונה בשל הקורונה (הנחה לעסקים, סגירת עסקים וקשיי גביה) ובמה להערכתך תיאלצו לקצץ?

תקציב העיר מוגש לדיון ואישור בישיבת מליאת מועצת העיר ביום שלישי הקרוב. לשמחתי עשינו כל מאמץ כדי לשמור על תקציב מאוזן למרות משבר הקורונה. יש אתגרים תקציביים משמעותיים שהוחרפו בשל האטה בקצב הבניה בזמן הקורונה. ההכנסות קטנות. פעלנו כדי להקל על עסקים והוצאנו הטבות כלכליות לתושבים ועסקים שנפגעו כלכלית מהמשבר. החל ממסלול ירוק להנחה בארנונה, ביטול אגרת שילוט לעסקים שנפגעו, הרחבנו מלגות, ומחלקות שנדרשות בתקופה זו- כמו מחלקת מתנדבים ואגף רווחה. אבל כמו שהצלחנו לסיים את 2020 ככל הנראה באיזון, נעשה כל מאמץ, באחריות ומקצועיות לסיים מאוזנים גם ב 2021.

ועדיין קורונה.. האם אתה שבע רצון מכל הקשור לעבודה מול הקהילה, בריכוזו של אגף הרווחה ולפעילויות בשיתוף מתנדבים ובני נוער.

אגף הרווחה, מחלקת המתנדבים והמחלקה לצעירים נוער וקהילה הם גאווה גדולה לעיר. בשעות משבר אתה מגלה את נקודות האור. כך בדיוק הפעילויות שלהם זוהרת. יש לנו מערך מתנדבים מפואר בעיר עם למעלה מ 4000 מתנדבים. לאור הקורונה, נחשפנו לאוכלוסיות חדשות שלא הכרנו אבל המציאות החדשה גרמה להם להזדקק לעזרה.

מאות מתנדבים פעלו בתמיכת המחלקה שלנו בתשעת החודשים האחרונים בסיוע קטן וגדול בכל תחומי החיים לקהילה. אגף הרווחה הפעיל מגוון תוכניות בשנה האחרונה להדרכה וסיוע במציאת תעסוקה, תוכניות העצמה, ליווי פרטני, תמיכה חומרית ועוד. צעירי העיר הפליאו בעייה התנדבותית וביוזמות קהילתיות כמו הפגת בדידות וחגיגת ימי הולדת לבני הגיל השלישי וניצולי שואה, סיירת אביב שפעלה בגינות ציבוריות להעלאת המודעות לניקיון העיר ואיכות הסביבה, בניית חנוכיה ממוחזרת בחנוכה ועוד פעילויות רבות ומגוונות למען הקהילה, אשר במיוחד בזמן קורונה, יש בהם צורך משמעותי הרבה יות

ההצפות בנס ציונה לפני מעל חודש.  עזוב מה היה ולמה, כי אין ויכוח שזו היתה סופה שטרם נראתה כמוה. השאלה שלי היא- א' עד כמה אתה רגוע בקשר לעתיד, אם בכלל? על מה אתה מתבסס והאם לדעתך, לאור השינויים האקלימיים וקצב העיור המואץ, אולי הגיעה השעה לשנות תקני תיעול וניקוז, בבניה חדשה ולהקצות משאבים לאומיים ניכרים לתוספת תשתיות בבניה קיימת. 

נס ציונה נמצאת באמצע אגן ניקוז. במקום הנמוך ביותר מבין הערים שסביבנו. זה יוצר בעיה מובנת בזמן אירועי גשם קיצוניים וכאשר שיטפונות מגיעים מהערים השכנות. ליבי עם המשפחות שביתם או רכושם נפגע מאירוע הגשם הקיצוני ואני מבין את גודל האתגר. מלבד תיחזוק מוקפד של המובלים, אגני הניקוז ופתחי הניקוז בעיר- שהתבצע כל הזמן, אנחנו לא מחכים רגע וכבר סיימנו לבנות אגן השהייה זמני בשכונת פיקוד העורף שיכול להכיל כ 10 אלף קוב מים מהערים השכנות.

בשבוע שעבר, בשיתוף עם ראש העיר ראשל"צ רז קינסטליך התחלנו בבנית אגן השהייה זמני באזור ראשל"צ שיכול להכיל עד  50 אלף קוב,. אגן זה מיועד תוך שנה להפוך לאגן השהיה קבוע, המאושר בתוכניות העיר "הגל הגואה". תוך שיתוף פעולה עם באר יעקב אנחנו כבר מקדמים אגן השהייה קטן של 12,000 קוב, זאת בזכות קשר אמיץ וטוב עם ראש המועצה באר יעקב ניסים גוזלן. במקביל, שכרנו הידרולוג מומחה אשר מכיר את כל מערכות הניקוז בעיר ובסביבתה לצורך בדיקה יסודית וחישוב כל הצרכים הקיימים והעתידיים של העיר, תוך לקיחה בחשבון של תוכניות הפיתוח העתידיות. 

צריך להבין שאתגר הניקוז הכולל בעיר, למענה על כל הצרכים שהצטברו במשך שנים, דורש השקעות עתק. אירוע הגשם האחרון הדגיש כי אתגר הניקוז הוא כלל ארצי. ערים רבות בארץ הוצפו. אני מאוד מקווה שממשלת ישראל ורשויות התכנון יבינו את הבעיה הכוללת הן של שינויי האקלים ואירועי מזג אוויר קיצוני שהולכים ומחריפים והן של האתגרים החדשים  בצרכי הניקוז שמביא איתו קצב העיור המואץ וינתן פתרון כולל לאתגר הלאומי. אני אנחה את ועדת התכנון והבניה המקומית לשנות את הכללים ואת הטיפול באתגרי הניקוז בשכונות חדשות, וקודם אדרוש יצירה של מספיק שטחים פתוחים לצורך חלחול ואיגום מי הגשמים. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לעובדי העירייה המסורים שעבדו לילות כימים לאחר אירוע הגשם הקיצוני ונרתמו לעשייה ולניהול המשבר באופן מקצועי ומסור.

הצבת לעצמך יעד מרכזי לשנה זו של פיתוח אזורי תעסוקה, בין היתר כדי להגדיל את הכנסות העירייה.  האם לאור השלכות הקורונה על הרגלי החיים והעבודה, הדברים עדיין מציאותיים?

אולי קשה להאמין, אבל למרות משבר הקורונה שפגע קשות בכלכלה ובעיריות בארץ, אנחנו הצלחנו לשמור על איזון תקציבי. זאת לאור תכנון נכון ותכניות להגדלת ההכנסות שהתבצעו עוד קודם. היעד לפיתוח אזורי תעסוקה עונה על צורך קיים של התושבים אשר כדי לשפר את איכות חייהם צריכים ורוצים מסחר, תעסוקה ופנאי קרוב לבית. כל זה לא השתנה לאור המשבר. עם זאת, משבר הקורונה גרם לנו להבין כי כן קיימים שינויים חברתיים שיש לתת עליהם את הדעת למשל, הצורך בשטחי משרדים לראייתנו יקטן, לכן החלטנו לשנות מדיניות ובפארק המדע איפשרנו עירוב שימושים.

התכנון המקורי היה לייעד את האזור לצרכי משרדים, תעשיה, מרפאות, מוסדות חינוך וכדומה, בשל משבר הקורונה הוחלט להרחיב שימושים ולאפשר גם מגורי סטודנטים, מכללות, מלונאות ואולמות אירועים. זאת, על מנת שתנופת הפיתוח והבניה לא תעצר. רק בשביל לסבר את האוזן ולהבין את תנופת הבניה בעיר- משנת 2008 ועד שנת 2018 ניתנו היתרי בנייה על שטח של 70,000 מטר ומשנת 2019 ועד שנת 2020 ניתנו היתרים לבנייה על שטח של כ 300,000 מטר.

מה עושים כדי להמשיך את פיתוח אזור התעסוקה במציאות הכלכלית החדשה שנוצרה בעקבות הקורונה?

המוטו היה ונשאר: לחיות במקום בו עובדים ולעבוד במקום בו חיים.

פארק המדע בנס ציונה הוא המקום האידיאלי ליצירת הזדמנויות תעסוקה חדשות עבור תושבי העיר במקום קרוב לבית, בלי לעמוד בפקקים במשך שעות בדרך לעבודה ובסביבה חדישה ונעימה שבה מגוון שירותים משלימים.

הזכרתי בניה חדשה. מה קורה עם יעדי הבניה למגורים החדשים. הן בפינוי בינוי והן ב"נס 130" שם יש למעלה ממאה זוגות ומשפחות מנס ציונה הממתינים ל"דיור למשתכן" מה התחזית?

המטרה שלי היא להחזיר את צעירי העיר לנס ציונה. שכונת נס 130 המיועדת להיבנות באזור פיקוד העורף נמצאת כבר בשלבי היתרים. אני מאוד מקווה שבחודשים הקרובים אוכל לבשר על התחלת הבניה. בשכונה זו מיועדות דירות לצעירי העיר. אישרנו תוספת של 20% מיחידות הדיור בהקלות שבס עבור דיור בר השגה לצעירי העיר. המשמעות היא שימכרו כבר בשנת 2021 דירות קטנות של 80 מטר, בעדיפות ראשונה לתושבי נס ציונה שאין ברשותם דירה – בהנחת קבלן.

בנוסף אנחנו מקדמים עוד 2 פרויקטים נוספים של פינוי בינוי, ביד אליעזר מרגולין והאצ"ל, שם אנחנו בשלבי סיכום התוכנית והכנה להגשה לועדות. תוכנית נוספת ברמת בן צבי, רח' הטייסים גם בשלבי גיבוש התוכנית לקראת הגשה לועדות.

תוכניות אלו יתנו פתרונות בהיקפים גדולים של מאות דירות אשר יענו על הביקושים וכמובן עם דגש לדירות קטנות של 3 חדשים, עבור זוגות צעירים שאנחנו רוצים שיישארו בעיר.

אלו עוד פרויקטים עתידיים מתוכננים בעיר?

פארק הספורט החדש, הוא אחד מפרויקטי הדגל אשר ישדרג את איכות חיי כלל תושבי העיר. הוא מיועד לשרת את כלל אוכלוסיות העיר- ילדים, נוער, משפחות וותיקי העיר. בהליך שיתוף הציבור שהתחלנו שמעתי את הצורך של התושבים במתחם עירוני עם מגוון מתקנים ושירותים אשר יאפשר לכל אוכלוסיות העיר להישאר בעיר ולא לנדוד לערים אחרות. אנחנו מתכננים את הפארק יחד עם התושבים ולכן התחלנו הליך שיתוף ציבור. אני רוצה לנצל את הבמה ולהזמין את התושבים להשתתף באירוע פייסבוק לייב אשר יתקיים ב 6/1/2021 ובו אני, מהנדס העיר ואדריכל הפרויקט נענה על כל השאלות ונשמע את תושבי העיר. ב 24/12 נפתח באתר בעירייה שאלון דיגיטלי למשך שבועיים בו תושבי העיר יוכלו לבחור את המתקנים שיהיו בפארק.

פרויקט שדרוג הכניסות לעיר ממערב ומצפון מתבצע גם הוא בימים אלו, כמו גם סיום הרחבת ביה"ס שיבולים ע"ש יצחק הרצוג וביה"ס פארק המדע ע"ש יצחק נבון כאשר ביה"ס שיבולים יעבור למבנה החדש, נוכל להחזיר לשכונה את ביה"ס הדר.

במושבה הותיקה שמתחדשת עומדים לבנות 2 גני ילדים חדשים.

תחבורה ציבורית – התוכנית אושרה והתהליך נעצר בשל חוסר תקצוב של הממשלה. ברגע נשיתנן האישור אנחנו מוכנים לצאת לדרך ומקווים מאוד שהדבר יקרה בהקדם.

ב 2021 – נתחיל לבנות מבנה חדש אשר יאכלס את אגף הרווחה ויאפשר גישה נגישה, מזמינה ונוחה למבקרים. למבנה זה יעבור גם אגף החינוך אשר יעבור גם הוא לנקודה מרכזית ונגישה ויתן שירות טוב יותר לאוכלוסיה.

מרכז שירות חדש לאזרח מתוכנן גם הוא ואליו יעברו אגף שפע, ביטחון ושיטור, מי ציונה, חברה כלכלית. אגף הגביה, כמו גם  נקודת מד"א , כיבוי אש ונקודת משטרה חדשה. מדובר בבשורה גדולה לתושבים כי אנחנו מביאים שרותים חיוניים לתוך העיר. המעבר של שירותים שהיו מפוזרים ברחבי העיר למבנה אחד חדיש ונגיש, ישחרר הרבה מבנים אותם ניתן יהיה להסב לחללים לשימוש הקהילה

בקרוב גם יתחיל פרויקט סלילת כביש  עוקף מערבי מדרך הנפת הדגל מערבה, וזאת כדי להשלים את הטבעת ההיקפית של נס ציונה ולצמצם את התנועה העוברת בתוך העיר.

עבודה רבה עוד לפנינו לפיתוח וחידוש פני העיר. הקורונה לא תעצור אותנו בעשייה למען התושבים.

ולנושא שהעסיק לא מעט את התושבים. נושא ההנצחה של קודמך, יוסי שבו ז"ל. האם אתה מאמין כי בהמשך הדרך תושג הבנה עם המשפחה ומה תעשה במידה ולא?

אמרתי בכל הזדמנות שהיתה לי, ואחזור שנית, יוסי שבו ז"ל היה ראש עיריית נס ציונה 25 שנה. הוא ראוי להנצחה משמעותית ומכובדת. הגענו להסכמות עם אלמנתו של שבו ז"ל ולבקשתה לא קידמנו את הצעת ההנצחה המכובדת של ועדת השמות. אני מאוד מקווה שנוכל להמשיך לנהל דיאלוג מכבד על מנת למצוא דרך ההנצחה ראויה אשר תהיה מקובלת על המשפחה. דלת לשכתי פתוחה בפניה בכל עת שתחפוץ.

עד כאן הראיון אותו סיימנו בתקווה משותפת לחזרה מהירה לחיים נורמליים..

משנת 2008 ועד שנת 2018 ניתנו היתרי בנייה על שטח של 70,000 מטר ומשנת 2019 ועד שנת 2020 ניתנו היתרים לבנייה על שטח של כ 300,000 מטר.

תקציב העיר מוגש לדיון ואישור בישיבת מליאת מועצת העיר ביום שלישי הקרוב. עשינו כל מאמץ כדי לשמור על תקציב מאוזן למרות משבר הקורונה.

אני רוצה להודות שוב לעובדי העירייה המסורים שעבדו לילות כימים לאחר אירוע הגשם הקיצוני ונרתמו לעשייה ולניהול המשבר באופן מקצועי ומסור.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה