שמורת טבע חדשה ברחובות- שר הפנים הכריז על הביצה כשמורת טבע

$(function(){})

לאחרונה חתם שר הפנים אריה דרעי על כ20 תארים שיוכרזו כשמורת טבע או גן לאומי. אחד האתרים הבולטים הוא אזור הביצה ברחובות שיזכה כעת להגנה רשמית ואולי אף לשחזור הנוף הבראשיתי שאפיין אותו עד לפני כ40 שנה. הורחב גם שטחו של הגן הלאומי נבי רובין בפלמחים.

לאחר שנים של מאבקים ציבוריים ומספר פעולות של ניסיון לקבוע עובדות בשטח, אפשר לנשום לרווחה. אזור ה"באסה" הביצה של רחובות הממוקמת בפאתי מושב ישרש נצלה באופן רשמי. החותמת הרשמית נתנה על ידי שר הפנים אריה דרעי ערב פסח. 

מדובר באחד השרידים הטבעיים לנופי הטבע של אזור רחובות. בעונת החורף הביצה הופכת לשלולית חורף בה היו החיילים הבריטים צדים עופות באמצעות כלבי ציד. אנשי רמלה הסמוכה נוהגים לכנות את המקום "ג'ורת אל רמלה". 

עיקר התיעוד על אזור ה"באסה", הביצה של רחובות הקיים כיום, נאסף ותועד על ידי פעילת הסביבה הרחובותית, הגברת ישראלה קומפטון (ז"ל) שכללה מאמרים אודות הביצה בשני ספרים שהוציאה : "רחובות אתרים ומסלולים" ו- "רחובות עיר ההדר והמדע", כמו כן הייתה שותפה בחיבור חוברת לימוד להכרת העיר שיועדה לכתות ד'.

מסלולי טיול לכיוון הביצה הרחובותית יוצאים מאזור בית העלמין של רחובות בשבילים בהם ניתן להנות משרידי הפרדסים והנוף במקום, או בהליכה קלילה מאזור גבעת הזיתים. 

מסלולי טיול ברחובות - גבעת הזיתים 

באותה החלטה של משרד הפנים נחתמה גם הרחבת הגן הלאומי נחל רובין הנמצא לאורך שפך נחל סורק. 
צפו בווידאו שלולית החורף. רחובוטיוי. המרכז לתקשורת רחובות. במזרחה של רחובות נמצאת שלולית חוף המכילה ערכי טבע יחודיים ובעלי חיים הנמצאים בהכחדה. כעת נותר רק לקוות כי פעולות השימור וההצלה יקבלו תנופה מחודשת והמקום יישמר למען הדורות הבאים וערכי הטבע של האזור. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה