שר החקלאות בא לנס ציונה להתרשם מהגינות הקהילתיות החדשות !

$(function(){setImageBanner('e681fb98-36b4-4dcf-b6f2-0e0c02331f6a','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

שר החקלאות אלון שוסטר ביקר אתמול בנס ציונה ובין היתר יצא בלוויית ראש העיר שמואל בוקסר וסגנו נאור ירושלמי, לראות איך פועלת הגינה הקהילתית בשכונת העמק.
זו הגינה הראשונה מבין שלוש שכבר קמו כאשר בסך הכל מתוכננת הקמת כ-10 גינות קהילתיות ברחבי העיר במהלך 5 שנים
השר קיבל עדכון גם על הגינה בגורדון בה מתוכננים חמישה דונם של יער מאכל עם כמאה עצי פרי ועוד דונם של ערוגות ופינות ישיבה !

יח"צ

על פרוייקט הגינות הקהילתיות כבר סיפרנו לכם ורק נזכיר כי בעקבות יוזמה של הועדה לאיכות הסביבה בעירייה, שאומצה ע"י ראש העיר פנתה העירייה לקבלת סיוע -במסגרת קול קורא של המשרד להגנת הסביבה- ובעקבות כך  מוקמות שלוש גינות קהילתיות – הראשונה שכבר פעילה מזה חודשים בגינה הקהילתית בשכונת העמק, ואליה הצטרפה  הגינה הקהילתית ׳גורדון׳, (מאחרי "קני סנטר")  אותה הקימה הקהילה האנתרופוסופית ׳דניאל׳ המהווה את גרעין העשייה, והיא פתוחה עם לב רחב למצטרפים נוספים מכל העיר.
בגינה הזו, מתוכננים חמישה דונם של יער מאכל עם כמאה עצי פרי ועוד דונם של ערוגות ופינות ישיבה וכך בפעם הראשונה יהיה לנו בעיר יער מאכל קהילתי.

 בסך הכל מתוכננת הקמת כ-10 גינות קהילתיות ברחבי העיר במהלך 5 שנים. לצורך כך, אותרו שטחים ציבוריים פתוחים השייכים לעיריה, שאינם מגוננים - ואין עליהם תכניות פיתוח אחרות בטווח הזמן הנראה לעין.

וכאמור כשביקר השר שוסטר אתמול בנס ציונה, הוזמן לבקר בגינה בשכונת העמק.

וכך כתבה על הביקור בדף הפייסבוק שלה, האדריכלית גלית אבינועם, מיוזמי הגינה

מכירים את זה, כשאתם ילדים ונגיד
זכיתם באיזו תחרות ומנהל בית הספר בא, ונושא דברים, ושואל שאלות התענינות רבה, ולוחץ ידיים, ובסוף גם מצטלם איתכם?
אז כזה היה לי היום.
אלון שוסטר שר החקלאות, שמואל בוקסר, ונאור ירושלמי, כולם,
באו לגינה הקהילתית שלנו.
ועכשיו ברצינות,
מיזם גינות קהילתיות הוא ערך חשוב שמקודם גם על ידי המשרד לאיכות הסביבה וגם על ידי משרד החקלאות, הגינות הופכות את המרחב האורבאני למגוון, מחזקות את הקהילה,ומאפשרות שיתוף פעולה בינדורי וחינוך ערכי לקיימות.
פרטי
יחצ
חברי מ. העיר ירושלמי וזיו עם פעילי ציבור בחגיגת הנטיעות בטו בשבט בגינה החדשה ברח' גורדון
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה