שר התקשורת היוצא יועז הנדל והמוקש שהותיר לנתניהו... אישר רגולציה מקיפה על הרשתות החברתיות.

$(function(){setImageBanner('1c96bfe9-0b4e-4533-a6d0-ae8de3638d4b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

המוקש שמותיר אחריו שר התקשורת יועז הנדל לממשלת הימין... לאחר שאימץ היום את המלצות הוועדה לאסדרת הרגולציה על רשתות חברתיות הפועלות בישראל, הכוללות: החלת אחריות משפטית על הפלטפורמות לטפל בתכנים בלתי חוקיים פוגעניים, הפעלת מוקד דיווח על תכנים לא חוקיים פוגעניים, חובת שקיפות מול המשתמשים ועוד.
ניחוש מושכל: שר התקשורת הבא ימסמס את ההמלצות הכה חיוניות.

יועז הנדל צילום מסך יוטיוב ערוץ כאן

אחרי האיחוד האירופי, גם מדינת ישראל מתכוונת להחיל רגולציה על הרשתות החברתיות

נזכיר לקוראינו כי במשך שנים רבות הצליחו ענקי המדיה החברתית לחמוק מאחריות לפשעי ההסתה, הגזענות ואפילו הסתה לרצח שבוצעו על גבי ה"פלטפורמות" שלהם, בטענה כי הם אינם אמצעי תקשורת עם מערכת וכו' אלא "לוח מודעות" שכל אחד שם בו מה שירצה..

עם השנים הלחץ הציבורי גבר והממשלות החלו להבין כי נדרשת רגולציה כלשהי.

עתה אמורה מדינת ישראל להצטרף למדינות האיחוד האירופי, אם אכן ימשיך שר התקשורת החדש בתהליך המבורך עליו בישר היום השר היוצא יועז הנדל, כפי שנפרט מיד:

----

הבוקר (ד׳) אימץ שר התקשורת, יועז הנדל את המלצות הוועדה לבחינת אסדרת הפלטפורמות החברתיות המקוונות. הוועדה הוקמה באוקטובר 2021 על-ידי השר במטרה להמליץ על אסדרת פעילות הפלטפורמות החברתיות המקוונות. בראש הוועדה עומדת לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, וחבריה הם ד"ר מיכה גודמן, מר אורי הרמן, פרופ' קרין נהון, עו"ד רויטל סויד, פרופ׳ שיזף רפאלי ומרים סלע מרכזת הוועדה.

המלצות הוועדה, עליהן סמך שר התקשורת ידיו, עסקו בהתמודדות עם תכנים פוגעניים, אסדרת יחסי הפלטפורמה והמשתמשים, חובות שקיפות בפני הרגולטור והציבור, ניהול סיכונים מטעם הפלטפורמה, אסדרת יחסי הפלטפורמה ומדינת ישראל והסמכת רגולטור שיפקח על יישום האסדרה. ההמלצות שאבו השראה מהחקיקה הבינלאומית בתחום זה, תוך התאמתן לזירה הישראלית.

עיקרי המלצות הוועדה שקיבל שר התקשורת:

• החלת רגולציה על פלטפורמות עם מעל 500,000 משתמשים פעילים בישראל (5% מאוכלוסיית ישראל)

• קביעת אחריות משפטית של מפעילי הפלטפורמות ביחס לתכנים בלתי חוקיים פוגעניים מובהקים המפורסמים על גבי הפלטפורמות. מרגע המודעות לתכנים אלו, יחויבו לפעול באופן מהיר וסביר להסירם או לצמצם את הגישה אליהם או החשיפה שלהם.

• חיוב הפלטפורמות לתפעל מוקד מקוון לדיווח על תכנים בלתי חוקיים ופוגעניים ולטפל בדיווחים אלה.

הסמכת "מדווחים אמינים" שיסייעו בהתמודדות עם תכנים בלתי חוקיים ופוגעניים

•הסמכת בתי משפט להוציא צווים להסרת תכנים בלתי חוקיים ופוגעניים

• חיוב הפלטפורמות ליידע ולנמק בפני משתמשים על הגבלות שהטילו על החשבונות שלהם או התכנים שהם מעלים

• חיוב הפלטפורמות לפעול מול המשתמשים בצורה אובייקטיבית סבירה מידתית והוגנת

• חיוב הפלטפורמות להקים מנגנון ערעור דו-שלבי למשתמשים בשל החלטה המגבילה את התכנים שהעלו או החשבונות שלהם

• הטלת חובות שקיפות ומסירת דיווחים על פעילות הפלטפורמות בישראל

• הקמת נציגות בישראל של כל פלטפורמה

• הסמכת רגולטור לפקח על הרגולציה עליה ממליצה הוועדה עם סמכויות פיקוח וסמכויות לדרוש מידע

שר התקשורת, יועז הנדל: "מהפכת המידע הביאה את האנושות לפסגות חדשות אך גם להיווצרות דילמות חדשות איתן ממשלות רבות מנסות להתמודד. לפני כשנה החלטנו להתמודד עם האתגר ומיניתי ועדה המורכבת מהמומחים המובילים בתחומם שתבחן אסדרה על רשתות חברתיות שפועלות בישראל. לראשונה, מדינת ישראל עוסקת בשאלות אתיות ורגולטוריות בנוגע לרשתות החברתיות. זהו מרחב מקוון שאין בו אסדרה, וצמחו בו תופעות חברתיות שליליות ומזיקות. צריך להחיל על הפלטפורמות הדיגיטליות אחריות משפטית ביחס להפצת תכנים מיניים בלתי חוקיים, הסתה לאלימות וטרור ועוד. זכותם של אזרחים לסביבה מקוונת מוגנת, זכותן של מדינות להגן על עצמן ולמנוע הסתה לטרור, קריאות לאלימות, ובוודאי זכותו של אדם בודד לקבל סעד מול תאגידי ענק המפעילים את הפלטפורמות הדיגיטליות. אני רוצה להודות לחברי הוועדה על עבודה מקצועית ומקיפה, ועל המחויבות שלהם למטרה. הצעד שאנחנו עושים היום מקרב אותנו למרחב מקוון מוגן ובטוח יותר תוך שמירה מקסימלית על חופש הביטוי".

יו"ר הוועדה, מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "היום הגשנו לשר התקשורת נייר מדיניות ראשון מסוגו המתייחס באופן קוהרנטי לשאלת הרגולציה על רשתות חברתיות. אחרי עבודת מטה מקיפה עם מומחים, שימועים לשחקנים בשוק הפלטפורמות החברתיות, ארגוני החברה האזרחית ופגישות עם נציגי האיחוד האירופי שהשלימו כעת את החקיקה, אנו סבורים שהגיעה העת לצעוד לתוך השדה. לצד הבשורה הגדולה של מהפכת המידע המאפשרת צמצום פערים, הפצת ידע חוצי גבולות, החלפת דעות ורעיונות ומאפשרת לבלתי נשמעים להביא את קולם לכיכר העיר, הגיעה העת להתמודד עם תופעות הלוואי – עם שיח פוגעני, קיצוני, מסית, אלים, גזעני – שיש בו כדי לסכן את בטחון הציבור ואת שלומו הנפשי והפיזי. לראשונה, נמליץ להכיר באחריותן של הפלטפורמות כמנהלות התוכן ולא כ-"לוח מודעות" וכן נתקן את חוסר האיזון ביחסי הכוחות בין מפעילי הפלטפורמות החברתיות לציבור המשתמשים, שמוביל לפגיעה בזכויותיהם. ניגשנו למשימה בחרדת קודש והגענו לתוצאה שלהערכתנו מתמרצת את הפלטפורמות לנקות את זיהום האוויר ממרחב השיח ככל הניתן, תוך שמירה על יתרונות הפלטפורמה וחופש הביטוי של המשתמשים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה