מה מעדיפים תלמידי נ"צ: תוכניתנים, מפתחי מוצר או אנשי דיגיטל לעתיד?

$(function(){setImageBanner('9c2d29fe-0adb-423b-8f07-557bb9215560','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

חניכי קורס תכנות ממ. קהילתי יד אליעזר יצאו לסיור בחברת פייסבוק

צילום עצמי

כחלק מהפעילויות שיזמה השנה המחלקה לנוער קהילה וצעירים - נפתח קורס חדש לילדים - קורס תכנות.

לקורס המתקיים מידי יום חמישי במרכז הקהילתי ביד אליעזר מגיעים ילדים מגיעים ילדים מרחבי השכונה והעיר להתנסות, להקשיב ולהעשיר את הידע שלהם על עולם התכנות, המחשבים והטכנולוגיה. הילדים לומדים באמצעות תכנת Code Monkey, שמעבר לכך שהיא מלמדת את שפת התכנות, היא גם מעשירה את אוצר המילים של הילדים ומאפשרת להם להתנסות בכתיבה וקריאה בשפה האנגלית.

את הקורס מובילה מתנדבת המרכז, אלה מנדלסון, שפיתחה את רעיון הקורס ובנוסף ללימוד התכנה, העבירה גם הרצאות העשרה לילדים. אליה התלוותה מתנדבת נוספת, לוסי נצר, שעזרה לאורך הקורס לילדים ולאלה.

לכבוד סיום המחזור הראשון ופתיחת המחזור השני, יצאו שתי הקבוצות לסיור במטה פייסבוק ישראל. הילדים, שהיו נרגשים מאוד, ראו לראשונה כיצד חברה עולמית עובדת, שמעו על פעילויות פייסבוק בישראל ובעולם וכן על החידושים הטכנולוגיים עליהם שוקדת החברה בימים אלה. במסגרת הסיור במשרדי החברה נחשפו הילדים לעולם ההיי-טק, פגשו את העובדים ואף זכו למפגש קצר עם מנכ"לית פייסבוק ישראל.

מנהלת המרכז הקהילתי נוי ארד מוסיפה: "כחלק מהמענה הרחב שאנו נותנים לתושבי השכונה והקהילה, אנו מקיימים חשיבה מה רלוונטי לילדים כיום ואיך ניתן להעשיר אותו ולדבר איתם בשפה שמעניינת אותם. מתוך כך, יחד עם המתנדבת שלנו עלה הרעיון לפתוח קורס תכנות. המטרה הייתה להעשיר את הילדים ולתת להם להתנסות כבר בגיל צעיר בשפת התכנות. הסיור במשרדי החברה נעשה כדי להראות לילדים שהשמיים הם הגבול, וחשוב לשאוף ולכוון גבוה. מרגש היה לראות את הילדים מסתובבים במשרדי החברה, לומדים על עולם ההיי-טק, שואלים שאלות ומביעים עניין. אין ספק שזהו הייתה חוויה שהם לא ישכחו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה