תוצאות הבגרות: התבלבלתם מהכותרות המטעות? קבלו עדכון.. לנס ציונה התוצאות הטובות ביותר בשפלה !

$(function(){setImageBanner('704f20a7-9d95-47b5-b259-76ae591c9db5','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

השנה שברו חלק מאמצעי התקשורת שיא חדש בחפיפיות בה דיווחו על הנתונים שסיפק מ. החינוך על הישגי התלמידים בבחינות הבגרות.
ולכן היו רבים שתהו, לדוגמה, הייתכן ובקרית עקרון יש תוצאות טובות יותר מבנס ציונה? (מבלי לפגוע בכבודה של ק. עקרון כמובן..)
אז זהו, שהאינסטינקט שלכם היה נכון והכותרות ממש לא. וקרית עקרון ממש לא במקום השני האמיתי ואילו לנס ציונה התוצאות הטובות ביותר בכל ערי השפלה- חד משמעית !
אבי בן דוד עושה לכם סדר:

מ. החינוך

כבר עשרות שנים שאני מדווח על תוצאות הבגרות ומעולם לא נתקלתי ב"חפיפיות" של הסיקור, כמו הפעם.

כולנו בכל אמצעי התקשורת מקבלים באותה העת הודעה ממ. החינוך וקישור לאתר בו יש טבלאות אקסל מפורטות מאוד וגם אתם יכולים לראותן ולנתחן. אין בעיה של שקיפות. (ראו כתובת בסוף הכתבה) אך יש בעיה של הבנת הנקרא שגרמה לפירסומים טפשיים וכותרות מעוותות מציאות, כמו זו שלפניכם ב"מעריב" ולא רק בו...

מעריב.

ומעט רקע: 

הטבלה שלמעלה מתבססת על נתון אחד בלבד, בטור הראשון של הטבלה ולכן בקובץ האקסל נוצר ה"דירוג" האמור. ולו היו מחליפים את סדר הטורים, היה "דירוג" אחר ואף הוא חסר משמעות כוללת.

כי הפירסום כולל כמה עמודות ובהן גם נתונים על תלמידים בפילוח גאווגרפי של מקום המגורים וגם בפילוח של מקום הלימודים, שלא אחת אינם זהים. בפרט ביישובים קטנים שלא אחת כלל אין בהם בית ספר תיכון.  וכן גם נתונים של תלמידי מערכת החינוך הרגיל ללא החינוך המיוחד וגם המערכת כולה כולל החינוך המיוחד. 

נראה לי שאת מרביתנו מעניינים בעיקר הישגי מערכת החינוך בכלל ובתי הספר בפרט- בעיר בה אנו גרים ובה ילדינו מתחנכים. אמנם גם הנתונים על כלל התלמידים בשכבת הגיל הרלבנטית, כולל אלו שלומדים בערים אחרות, או לא לומדים/ לומדים בישיבות תורניות,  מעניינים, בהיבט היישובי ומבחינת תהליכים באוכלוסיה, כמו התחרדות המביאה לגידול במספר הלא ניגשים כלל לבגרות. אך זה מעסיק אותנו הרבה פחות מאשר מה ממוצע הבגרות במערכת העירונית, נקודה. 

וכן ברור לכולנו שהתוצאות בחינוך המיוחד חשובות ומעודדות, אך אינן צריכות להיכלל בנתונים המוצפים לדיון ציבורי. גם בשל השונות של התלמידים וגם בשל המשקל הלא דומה של תלמידי חינוך מיוחד בין כלל התלמידים בעיר נתונה. כאשר בנס ציונה לדוגמה יש בית ספר לחינוך מיוחד  "התומר" המגדיל את משקלם בקרב כלל התלמידים, כאשר מרבית תלמידיו כלל אינם תושבי העיר.

קליק 1 ואתם מעודכנים רק במה שחשוב ==> קבוצת וואטסאפ נס ציונה נט

ועתה נשוב לקרית עקרון כדוגמה לשטחיות הדיווח העיתונאי...

בקרית עקרון אין בית ספר תיכון ובני המקום לומדים ברחובות בעיקר. ומצד שני שוכנת בה אולפנה דתית לאומית נחשבת (עם מיונים קפדניים בטרם קבלה ושכר לימוד גבוה). ולכן, בטור הראשון (משום מה) בטבלה- וכאשר בביה"ס היחיד בקרית עקרון היו 100% זכאיות לבגרות, הרי שהיא במקום השני בטבלה... ואילו מקרב בני העיר הגרים בה (ראו בטבלה שהכנתי מתוך כלל הטבלה הארצית) - הרי שאחוז הזכאים מכובד, עם 86.7%  אך רחוק מהמקום הראשון.. ומספר הזכאים לבגרות מצטיינת נמוך למדי, עם 6.3% בלבד.

ואילו בנס ציונה, כאן הנתונים פשוטים וברורים: 

מתוך 2268 תלמידים בעירנו, (ביניהם אין כלל תלמידים מערים אחרות)  היו 93.5% זכאים ו22.2% זכאים לבגרות מצטיינת.

ואילו בין כלל בני העיר בקבוצת הגיל הרלבנטית, היו 91.2% זכאים ו21.4% זכאים לבגרות מצטיינת. 

ושיהיה ברור- ראו בטבלה שלנס ציונה ההישגים הכי טובים בשפלה כולה !

אגב, אם אתם רוצים לדעת איך נראית עיר מצטיינת ממש- העיפו מבט בטבלה על גבעתיים. שם יש מתאם מלא בין תלמידים הגרים בעיר לאלו הלומדים בה והתוצאה מדהימה, עם כמעט 99% זכאות וכ33% בגרות מצטיינת !

ובעיה נוספת. יש ערים בהן מערכת החינוך סלקטיבית ויש הנשרה מכוונת ויש ערים פלורליסטיות בגישתן, כמו נס ציונה שבהן אחוז הנשירה נמוך מאוד עד אפסי. פועל יוצא מכך הינה ששכרן על המלחמה על כל תלמיד- יוצא בהפסדן בדירוג... 

ועל כך- בכתבה אחרת.

ראו טבלה מצומצמת של נתוני הבגרות בחמשת "המובילות" מהתקשורת וכן ערים נוספות בשפלה בעיק וכמובן נס ציונה.

הטבלה נערכה על בסיס הטבלה הארצית, תוך השמטת נתונים על הזכאים בחינוך המיוחד ועוד עמודות נוספות העוסקות בתוצאות לפי מקצועות ועוד ותוכלו לראות זאת בקישור הבאף

ה הקישור לאתר "שקיפות בחינוך" ==> הקישור לאתר "שקיפות בחינוך":

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה