תושב יבנה שנדבק בקורונה הוכר כנפגע עבודה ועשוי לקבל גמלה מצטברת בסך מיליוני שקלים

$(function(){})

תושב יבנה, קונדיטור במקצועו, שנדבק בקורונה ומאושפז במוסד שיקומי, הוכר כנפגע עבודה ועשוי לקבל גמלה מצטברת בסך מיליוני שקלים.

עורכי הדין גיל קראוס צילום יעל אורבך ושירי אלון  צילום אלעד ניסים

תושב יבנה שנדבק בקורונה הוכר כנפגע עבודה ועשוי לקבל גמלה מצטברת בסך מיליוני שקלים

קונדיטור, שנדבק בקורונה ומאושפז במוסד שיקומי, הוכר כנפגע עבודה ועשוי לקבל גמלה מצטברת בסך מיליוני שקלים

עד כמה יכולה להיות מחלת הקורונה מסוכנת יעיד המקרה הבא. קונדיטור מוכשר, חרוץ ונמרץ, תושב יבנה, שנדבק בנגיף מעובד אחר בקונדיטוריה, הפך באחת לחולה סיעודי שיזדקק כל חייו לעזרת הזולת.

בתביעה, שהוגשה למוסד לביטוח לאומי (מל"ל) על ידי עורכי הדין גיל קראוס ושירי אלון, נטען כי הקונדיטור נחשף לחולה קורונה מאומת במהלך עבודתו לפני כ-10 חודשים, נדבק בנגיף, ומחלתו החמירה עד מאד. בתחילה הוא הורדם והונשם, ובהמשך החזירו אותו הרופאים להכרה, אך גם כיום, הוא עדיין מונשם וסובל מפגיעה רב מערכתית.

נפגעי העבודה זכאים גם להחזרים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמות או שייגרמו להם בעתיד, כתוצאה מנכותם

לדברי עוה"ד קראוס ואלון, בשל מצבו הקשה, הועבר הקונדיטור למרכז שיקומי ומצב הבריאותי אינו משתפר. כתוצאה מההידרדרות הקשה במצבו והיותו במצב סיעודי, נאלצה אשתו להפסיק לעבוד, והחלה לסעוד אותו.

המל"ל, שקיבל את תביעתם של עוה"ד קראוס ואלון, הכיר במקרה כפגיעה בעבודה, וועדה רפואית שבדקה אותו, קבעה את נכותו הצמיתה על 100% במסגרת פגיעה בעבודה.

מה הפיצוי שקיבל העובד? 

בשל מצבו ומגבלותיו הקשות, זכה הקונדיטור לתשלום חד פעמי גבוה, ובנוסף, תועבר לו מהמוסד לביטוח לאומי גמלה חודשית קבועה בסך 13,500 שקלים, לשארית חייו – סכום שיכול להצטבר למיליוני שקלים.

עוה"ד קראוס ואלון מסבירים, כי מי שנדבק בקורונה כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת במקום עבודתו, עשוי להיות מוכר על ידי המל"ל כנפגע עבודה, וזאת בתנאי שהצליח להוכיח את הקשר הסיבתי בין ההידבקות בנגיף לבין מקום העבודה – וזאת ברמת סבירות גבוהה.

לדבריהם, כאשר מדובר בעובדים שלא נמצאים בקו החזית הראשון מול הנגיף (עובדי בריאות, רשות שדות התעופה וכדו'), כמו במקרה שלפנינו, המצב עלול להיות סבוך יותר, שכן יהיה קשה יותר להוכיח כי הם נחשפו לחולה קורונה דווקא במהלך עבודתם. חרף כך, במקרים רבים אכן ניתן להוכיח מגע קרוב כזה עם חולה מאומת - כפי שמקרה זה מוכיח.

השיח היומיומי בנושא הקורונה נסוב בעיקר סביב מספר החולים הקשים, המחוסנים במנה הראשונה והשנייה, תפוסת בתי החולים ושיעור התמותה.

"פחות מדברים על החולים הרבים שכביכול כבר החלימו, אבל בפועל נותרו נכים וסובלים מתסמיני פוסט קורונה קשים ביותר", אומרים עוה"ד קראוס ואלון.

לדבריהם, להכרה של המל"ל בחולים אלה כנפגעי עבודה יש משמעויות מרחיקות לכת, שכן מעבר לנכות ולתשלומים הזמניים, עשוי המוסד לביטוח לאומי לקבוע להם בהמשך, כמו במקרה זה, נכות קבועה שתזכה אותם במקרים לא מעטים בגמלה חודשית קבועה או במענק חד פעמי לא קטן.

כמו כן, מסבירים עוה"ד קראוס ואלון, כי חוק הביטוח הלאומי קובע, כי מי שהוכר על ידי המל"ל כנפגע עבודה ומצבו הרפואי מתדרדר סביב אותה נכות שנגרמה לו בעבודה, יוכל להגיש בכל עת תביעה להחמרת מצב על מנת שאחוזי הנכות שלו יגדלו, ובהתאם גם יגדלו הזכויות להן יהיה זכאי.

עוד מדגישים עוה"ד קראוס ואלון, כי נפגעי העבודה זכאים גם להחזרים כספיים עבור ההוצאות הרפואיות שנגרמות או שייגרמו להם בעתיד, כתוצאה מנכותם – כמו למשל מימון טיפולים משקמים או החזרים מלאים להוצאות בגין משככי כאבים או קנאביס רפואי.

קרדיט צילום שירי אלון: אלעד ניסים

קרדיט צילום גיל קראוס: יעל אורבך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה