תכלה שנה וקללותיה, אך בנס ציונה תתחדשנה הפגנותיה..!

$(function(){setImageBanner('d1c31117-36e9-4c0a-b0d7-c5b94e0a2515','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

37 שבועות הם מפגינים מדי מוצ"ש ב"כיכר הדמוקרטיה" של נס ציונה. מחר, ראש השנה יש הפוגה.. אך ב23.9 חוזרים, במלוא המרץ.
מפגש וסיכום ביניים עם אחדים מצוות מובילי המחאה, לשיחה על שקרה, קורה ויקרה
ולא, לא צריך שמות ותמונות. "אנחנו לא הסיפור- אלא כל הקבוצה הנפלאה הזו"

ורד הדר- מחאת נס ציונה

צילום רחפן מהצעדה בה נפתחה ההפגנה. מחאת נס ציונה

מניפים את נס המחאה.

תושבי נס ציונה מפגינים נגד ההפיכה השלטונית מזה 37 שבועות. לעיתים רק מאות בודדות, ולעיתים אלפים, מוותרים על בילויי מוצ"ש ומפגינים בצומת הדמוקרטיה (בדקו במפות גוגל) - לשעבר צומת הקניותר.

תמצאו בהם חילונים ודתיים, אנשי ימין ואנשי שמאל, מצביעי מפלגות שונות, גברים, נשים, טף וזקנים. יש שנלהבים לפרוק את האנרגיה שצברו במשך כל השבוע בצפירת זמבורות, כריזה במגפון או לקול הלמות תופים. אחרים, המתקשים לעמוד, מגיעים בשקט עם כסא.מתקפל שהביאו מהבית.

לרי מסביר: "לא בכל נושא יש הסכמה מלאה בין המוחים. יש חילוקי דעות בנושאים כמו היחס לכיבוש, מקומן של הבחירות המקומיות במחאה, ענייני דת ומדינה ועוד. אבל כולם שותפים להתנגדות העיקשת להפיכה המשטרית שהממשלה מנסה לקדם."

גיוון נוסף בקהל המפגינים מתבטא בהשתתפותם של תושבי הערים השכנות, המושבים והקיבוצים - כולם נושאים ציונה נס ודגל.

הדס מבהירה: "ברור לנו שלא בכל הנושאים יש הסכמה בין המוחים, ולא לכולם אותם סדרי עדיפויות, אך כולם מאד סבלנים, מכירים בשוני ודבקים במאחד".

פרטי

מה אין במחאת נס ציונה?

צבי עונה "לא מצאנו חרדים בין המפגינים, וגם לא ערבים. אלה מיעוט קטן בעיר ואלה לא גרים בה כלל. וגם… לא מצאנו את תומכי נתניהו בהפגנות נגד המחאה".  זכורים העימותים הקשים וקמפיין "שמאלנים בוגדים" שחרך את העיר לקראת מערכות הבחירות האחרונות. אלא שבינתיים כל המפגינים תומכי נתניהו נאלמו ולא נראים בשטח,

קבוצה קטנה של פעילים, מטה "מחאת נס ציונה", מארגנת את ההפגנות. הם טורחים "לקשט" את הצומת ואת הבמה (מרפסת בנק הפועלים) בכרזות, ולהתקין את מערכת ההגברה שנקנתה באמצעות תרומות המפגינים. הם שדואגים להביא את הכרזות או ליצור אותן, ולהעמיד דגל לרשות כל מפגין.

עוד לפני כן דואג המטה להזמין דוברות ודוברים ולתאם את ההפגנות עם המשטרה. "כאן המקום לציין את יחסה האחראי והטוב של המשטרה" מציין צבי "למעלה מ-100,000 מפגינים בכלל ההפגנות שעברו ללא אלימות וללא פגיעה באיש".

בנוסף להפגנות השבועיות אירגן המטה גם הפגנות לקראת הבחירות ללשכת עורכי הדין, וגייס מוחים ששימשו חברי ועדות קלפי ומשקיפים. בתיאום עם מטה המאבק הארצי ומוקדים שכנים ארגנה מחאת נס ציונה ימי שיבוש, השתתפות בהפגנת נתב"ג ופניות לראש העיר בעניין גזל הארנונה.

לעתים מלוות ההפגנות בפעילויות שונות. "אנחנו עורכים צעדות במטרה לעורר את אותם תושבי העיר שנשארו בביתם." מוסיפה אתי. "לשמירת המורל במצב כה מסובך אנו מתבלים את ההפגנה במוזיקה, בהזמנת זמרות, ובריקודים עם חבורת בנות נען". מיצגים של ארגון "בונות אלטרנטיבה" שולבו בהפגנות שונות. בלב כל הפגנה מאזינים המפגינים לדוברים שהגיעו במיוחד לאירוע. לפי מני "הופיעו אצלנו השנה כ-140 דוברות ודוברים. הם פרטו את ההיבטים המשפטיים של ההפיכה המשטרית, ואת הנזקים בתחום הכלכלה, הבריאות, הביטחון והחינוך. הדרת אוכלוסיות שונות, ובפרט הדרת נשים נדונה בהרחבה. בין הדוברים גם ערביות וערבים ודרוזים, קצינים בכירים בדימוס ושרים לשעבר, בכירי היי-טק, ומומחי כלכלה ומשפט"..

לבסוף, יש עוד פעולות של מוחי נס ציונה שאינה באה לביטוי בהפגנות. "אנחנו מפרסמים את ההפגנות המתקיימות בסביבה הקרובה ובכל הארץ, ומעודדים את תושבי העיר לקחת בהם חלק, גם אם בכך תקטן ההשתתפות בהפגנה בצומת הדמוקרטיה", מסבירה הדס, "ולכן אנו שותפים בארגון ההסעות להפגנות בת"א ובירושלים."  קיימנו מפגש עם פורום המשפחות השכולות, ופעלנו לחידוש הפעלתה של תוכנית  "שבת ישראלית" בבית ראשונים.

עד מתי תפגינו?

דורית, שאולי וישראל, שמפגינים כבר למעלה משש שנים, עונים: "ההפגנות אינן תחביב שלנו, ובשמחה נוותר עליהן ונחזור לעיסוקינו. ואולם לא נפסיק אפילו יום אחד לפני שנבטיח את עתידה של ישראל כדמוקרטית ויהודית. אין לנו ולשותפינו בכל הארץ שום כוונה לוותר."

פרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה