תלמידי נס ציונה חוזרים ללימודים

$(function(){setImageBanner('3523b8bf-c07d-4bca-99f2-70dffb01d6c1','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בחגיגיות המזכירה את האחד בספטמבר, נפתחו כיתות א'-ג' בקבוצות קטנות, הצטרפו אליהם כיתות י"א-י"ב וכמעט שבוע לאחר מכן, נפתחו גני הילדים.

חוזרים ללימודים- צילום עצמי

ניתן לומר שהזוכה בתואר- המילה הפופולארית של השבועות האחרונים, ושניה רק למילה קורונה, היא ללא ספק המילה מתווה. 23 עדכוני מתווה התקבלו לקראת החזרה למסגרות החינוך. כל עדכון כלל שינויים בהיערכויות, בהגבלות ובהנחיות. העירייה הבינה במהרה שדינמיות תהיה שם המשחק וכפי שהיה צורך באדפטציה וגמישות במערך הלימוד מרחוק, גם בתקופה הקרובה, נכון יהיה להוביל את ההחלטות מתוך ראיית השטח ובשיח פתוח וזאת, בניגוד לדרך העבודה של משרד החינוך שהיתה לפרקים- מנותקות מהמציאות בשטח. לאורך הדרך אגף החינוך הוביל את מערך החזרה תוך היוועצות עם מנהלי בתי הספר ובמקרים בהן נדרשה החלטת מדיניות, גם עם נציגי ההורים.

וביום שני 4.5 בחגיגיות המזכירה את האחד בספטמבר, נפתחו כיתות א'-ג' בקבוצות קטנות, הצטרפו אליהם כיתות י"א-י"ב וכמעט שבוע לאחר מכן, נפתחו גני הילדים.הערכות היתה מודגמת ובעיריית נס ציונה החליטו להגביר את אמצעי המיגון וסיפקו לגנים ולבתי הספר ציוד מעבר לנדרש. שילוט מתאים נתלה בכל פינה והילדים חזרו שמחים למסגרות.

השבוע כבר הועלה ההילוך ונכון לכתיבת שורות אלו, כל מסגרות החינוך חזרו למתכונת מלאה -כולל צהרונים. אפשר לומר שבאגף החינוך נושמעים היום לרווחה, אך הדרך כללה לא מעט דרמות.

גני הילדים התחילו ברוטציה ללא צהרונים, חצאי גנים בימים שונים, חזרה שאינה מאפשרת להורים פתרון אמיתי ואפשרות לחזור לשגרה התעסוקתית. כיתות א'-ג' גם הם התחלקו לקבוצות ופוזרו בין הכיתות, שאר הכיתות למדו ברחוק- ללא מענה אמיתי להורים והרבה מאד מגבלות לילדים הצעירים. 

ואחרי יומיים בלבד של לימודים, יום חופש לחג ! מינוס החג עצמו – ל"ג בעומר, גם כאן הרשות לקחה על עצמה את הפעלתם של גני הילדים במתכונת צהרון, ולו רק למען שמירת הרצף היחסי עבור הילדים.

משבר ארצי נרשם שבוע שעבר כשראשי הרשויות וביניהם ראש העיר, שמואל בוקסר, התאחדו והחליטו כי לא יפתחו לימודים לשכבות נוספות עד לשינוי המתווה שמשרד החינוך קבע. להזכירכם, דובר על חזרתם של כיתות ד'-י' ליום וחצי בשבוע. כולם הבינו כי עדיף להשאיר את הכיתות הנמוכות ללמוד שבוע מלא במקום לטרטר את הילדים כולם.

הלחץ הצליח והוכרזה פתיחה מלאה של מערכת החינוך, גם הפעם, בהודעה שהתקבלה בצהרי שישי, בלי אפשרות להערכות מתאימה. 

העירייה לקחה לעצמה יומיים של הערכות וביום שלישי בתי הספר עמדו מוכנים לחזרה ללימודים. אך גם חזרה זו לא עברה בשקט. השרב הקיצוני שפקד את ארצנו וההנחיות על עטיית מסכה לאורך כל היום, גרמו לחלק מהרשויות לדחות שוב את החזרה למערכת החינוך. 

ראש העיר החליט כי הוא אינו דוחה את הלימודים. במקום, הוא צייד את בתי הספר בבקבוקי מים ומיהר לשלוח בקשה דחופה למנכ"ל משרד הבריאות להסיר לאלתר את ההנחיות הבלתי ישימות. ואכן ביום שלישי בבוקר, בעקבות לחצי ההורים וראשי הרשויות, הוסרה ההנחייה. כשפנו הורים לרה"ע בבקשה לדחות את החזרה ללימודים, ענה להם כי השבתה של מערכת החינוך הינה החלטה שצריכה להעשות במידתיות ובזהירות וכי הוא מאפשר לכל הורה את חופש הבחירה והחלטה באם לשלוח את ילדו. מסתבר שהרוב העדיפו לבלות בבתי הספר גם בשרב, עם נוכחות של 73% במסגרות היסודי !!

ומה לגבי הצהרונים? 

צהרוני בתי הספר נפתחו במתכונת 'ניצנים קורונה', אך לא אפשרות לאחד קבוצות קטנות עם מתחת למינימום נרשמים.את צהרוני גני הילדים תיכננה העירייה לפתוח ביום שלישי, בהנחה שמתווה הצהרונים שהמדינה התחייבה לו, תשלח בזמן- כמו גם שינוי באיסור האפשרות לאחד קבוצות. 

בפועל, ערב יום שני – לא התקבל כל מתווה מהמדינה ונראה היה שהיא חוזרת בה מהתחייבותיה. העירייה ניצבה בפני החלטה קשה שמשמעותה, פתיחת צהרונים באופן כזה שלא ייתן מענה לחלק ניכר מילדי העיר ובראשם- ילדי החינוך המיוחד. ראש העיר החליט שהוא עוצר את פתיחת הצהרונים ומפעיל לחצים כבדים על מקבלי ההחלטות. הלחץ עבד ועוד באותו הערב, בשעה 21:30 התקבל האישור. אישור המאפשר גם איחוד קבוצות קטנות בצהרוני בתי הספר.

השיבוצים החדשים, הן של כח האדם והן של גני הילדים, נעשו תוך שעות ספורות ובדחייה של יום אחד בלבד – כל ילדי נס ציונה, באופן שיוויוני, קיבלו את האפשרות לצהרון.

מה לא עבד בחזרת מערכת החינוך? ברמה הארצית היה ניכר חוסר השיטתיות, חוסר החלטיות ובעיקר העדר חשיבה מערכתית ארוכת טווח. היה נכון אילו מקבלי ההחלטות במשרדים הגבוהים היו מנהלים את המערכה בשיתוף ובשיח עם אנשי ההוראה, המנהלים ומקשיבים לצרכי ראשי הרשויות או בקיצור – יורדים לשטח!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה