תם יום הזיכרון לחללי צה"ל. סיכום הארועים במהלכו בנס ציונה.

$(function(){})

נס ציונה זכרה והזכירה את בניה ובנותיה אשר מסרו נפשם למען תקומת מדינת ישראל, במסע ההנצחה המסורתי למן עצרת הזיכרון המסורתית "געגועים", אל הארועים בבתי הספר, בבית "יד לבנים" ליד האנדרטות בגן המגינים וגן ה73 וכמובן בחלקה הצבאית בבית העלמין.

דוברות

לאחר הישמע הצפירה אתמול בערב, החלה עצרת מרגישת ומכובדת ברחבת אשכול פיס- "געגועים". בהשתתפות המשפחות השכולות, תנועות הנוער, תושבים רבים, ראש העיר שמואל בוקסר, רב העיר אברהם צוריאל שליט"א, יו"ר יד לבנים נס ציונה, נסי נחמן, חברי מועצת העיר ומכובדים.

במהלך העצרת הוקראו מכתבים שכתבו משפחות הנופלים ליקיריהם. שמות ותמונות הנופלים, תושבי העיר נס ציונה הוצגו על המסך הגדול. חברי תנועות הנוער הדליקו אבוקות זיכרון לזכר הנופלים.

לאחר הקראת יזכור, קדיש ואל מלא רחמים עלה ההרכב הווקלי מבית הקונסרבטוריון עם השיר החול יזכור. את שירי הערב ליוותה תזמורת חיה הכוללת נגנים נס ציונים, בניצוחו של תושב העיר רותם ניר. הזמרת אליאנה תדהר שרה במהלך הטקס את השירים: מקום לדאגה, געגוע וטוליק, אריק דוידוב, וירטואוז בינלאומי עלה לקטעי נגינה מרגשים בחצוצרה ובשופר.

1

בתום האירוע אשר התקיים בהפקת החברה לתרבות ופנאי ובימוי וכתיבה של ליאור וידושינסקי, נפרסו נציגי תנועות הנוער ברחבה כשהם נושאים את דגלי מדינת ישראל ודגלי העיר נס ציונה- לשירת התקווה.

ראש העיר שמואל בוקסר אמר בעצרת: בימים אלו של בין גבורה לתקומה אנו מבינים כמה חשוב להילחם על עתידנו המשותף. במותם, ציוו לנו הנופלים לאהוב את הארץ הזו, להילחם על קיומה, ליצור חברה השואפת לשלום, רעות אהבה ונתינה.

נסי נחמן יו"ר סניף נס ציונה, יד לבנים: בזכות בנינו ובנותינו, מדינתנו קמה, פורחת ומשגשגת. נזכור כולנו כי כל רצונם היה להגן על גבולותיה של מדינת ישראל. הם יצאו לקרב זה לצד זה וכך הם קבורים בבית העלמין. כולי תקווה שנהיה ראויים להם. שנדע להתאחד, למצוא את המשותף ולא את המפלג.

בתום הטקס התקיימו ערבי שירה: שרים לזכרם – בהיכל התרבות וערב שירי לוחמים לנוער.

הבוקר התקיימו ברחבי העיר טקסים בבתי הספר, בבית יד לבנים, הודלקו נרות זיכרון על ידי ראש העיר שמואל בוקסר ורעייתו חגית וסגנית ראש העיר סמדר אהרוני, הטקסים המסורתיים התקיימו גם בגן ה 73, בהופעת ילדי ביה"ס בינתחומי הדר ובגן הגיבורים, על ידי ילדי ביה"ס שקד.

דוברות

בחלקה הצבאית בבית העלמין, התקיימה העצרת המרכזית בנוכחות המשפחות השכולות, נציגת הממשלה, שרת האנרגיה, קארין אלהרר, נציג צה"ל, תא"ל פרופ' אלון גלזברג, קצין הרפואה הראשי, נציג המשטרה סגן ניצב חגי כהן, ראש ענף לוחמה בטרור, ראש העיר שמואל בוקסר ונכבדים.

דוברות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה