תעשו כבוד! נגה פרידמן מרחובות זכתה במדליית זהב באולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות

$(function(){})

גאווה ישראלית: הישגים מרשימים לתלמידות ישראל באולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות- מדלית זהב ומדלית כסף.
אולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות (EGMO) מתקיימת משנת 2012, ומדינת ישראל משתתפת בה זו השנה השישית (החל מ 2016). השנה הובילה את האולימפיאדה גיאורגיה. 

נגה פרידמן  קרדיט צילום: מרכז מדעני העתיד

נגה פרידמן מרחובות זכתה במדליית זהב יוקרתית באולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות

בשורה מעוררת גאווה ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל - תלמידות ישראל זכו במדליות זהב וכסף באולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות (EGMO - European Girls' Mathematical Olympiad), שהתקיימה השנה במתכונת מקוונת. בתחרות השתתפו 213 מתמודדות מ- 54 מדינות מרחבי העולם. זכיית התלמידות דירגה  את ישראל במקום התשיעי. 

משלחת התלמידות  שייצגה את ישראל כללה את :

  • נגה פרידמן - כיתה ט', מרחובות, חטיבת דה שליט- שזכתה מדלית זהב.
  • יערה שולמן- כיתה י', מהרצליה, תיכון הראשונים- שחזרה עם מדלית כסף. 
  • ניקול גרוסמן - כיתה י"ב, מפתח תקווה, תיכון אחד העם.
  • תמר פאר - כיתה י', מהרצליה, תיכון הראשונים. 

התחרות התקיימה השבוע בשני ימי בחינה, אשר בכל אחד מהם התלמידות נדרשו לפתור מבחן באורך 4.5 שעות, המורכב מ-3 שאלות ברמת קושי גבוהה בתחומי המתמטיקה האלמנטרית: אלגברה, קומבינטוריקה, גיאומטריה ותורת המספרים.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות במסגרת מיזם משותף. משלחת התלמידות שהשתתפה באולימפיאדה הוכשרה במכון וייצמן למדע בידי צוות מאמנים ובראשם יו״ר נבחרת המתמטיקה, פרופ' אברהם אייזנבוד, והמאמן הראשי, לב רדזיוילובסקי. את התלמידות ליוו ראש המשלחת, ד"ר דן כרמון וסגנית ראש המשלחת, ד"ר מרים פרבר. 

חדשות השפלה זירת הנדלן


שר החינוך, יואב גלנט: ״לקראת סיומו של יום העצמאות התבשרנו על הישג המהווה סיבה נוספת לשמוח בחג הלאומי. המדליות שהוענקו לנגה וליערה הן מקור גאווה גדולה לכל מדינת ישראל, ותוצאה של מאמץ, ליווי והכנה ממושכים שהניבו הישגים כבירים. ברכתי שלוחה גם לצוות המקצועי שליווה את המתמודדות והכשיר אותן באופן שראוי לכל הערכה. מערכת החינוך תמשיך לעמוד לצד המתמודדות ולצד טובים ומוכשרים שכמותן, על מנת להבטיח כי ישראל תמשיך ותעמוד בחזית הבינלאומית״.


מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי: ישראל חותמת היום הישג נוסף ומרשים בתחום המדעים. ההישג  באולימפיאדה של  המתמטיקה מצטרף לשורת ההישגים שרשמה ישראל  באולימפיאדות האחרונות בפיסיקה, במחשבים ובכימיה. ביום החגיגי של 73 שנות עצמאות לישראל,  ההישג של מערכת החינוך מקבל הוד והדר ומעורר התרגשות גדולה. התלמידות הזוכות מצטרפות לשורת המצטיינים שהמדינה מוקירה ומעלה על נס בטקסיה הממלכתיים. 
אני מבקש לברך אתכן, הזוכות, ולהביע את הערכתי העמוקה על ההישג. אני בטוח שהוא יצעיד אתכן בעתיד לעמדות מפתח בתחום המחקר האקדמי, המדעי והטכנולוגי, ויוביל את ישראל לעוד הישגים רבים וחשובים".


 מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: "בשבוע בו אנו חוגגים את יום העצמאות ה-73, אנו גאים להתברך בהישגים מעוררי התפעלות והשראה של התלמידות שלנו, שייצגו בכבוד רב את מדינת ישראל. ההישגים האישיים והלאומיים המרשימים מעניקים סיפוק רב ומדגישים את החשיבות של שיתוף הפעולה בין מרכז מדעני העתיד ומשרד החינוך. נמשיך בהשקעה המשותפת, שנועדה להעניק לתלמידות ולתלמידים את הכלים האיכותיים ביותר להגיע להישגים משמעותיים ופורצי דרך".


ד"ר דן כרמון, ראש המשלחת: "התחרות השנה הייתה קשה, אך התלמידות השקיעו את מלוא מרצן בהתמודדות עם השאלות במשך כל תשע שעות הבחינות. אני מברך אותן וגאה בהן מאוד על הישגיהן, ומאחל להן עוד הצלחות רבות בעתיד. לאחר שנה של אימונים וירטואליים, שמחנו מאוד שהייתה לנו ההזדמנות לערוך את התחרות פיזית במכון ויצמן, וגם לבלות זו בחברת זו, ואני מודה לכל המעורבים בארגון האירוע".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה