12 שנה אנס הסב את נכדותיו ועתה ירצה 17 שנה בכלא !

$(function(){setImageBanner('135120d8-589a-48e1-9382-86d6d3909269','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

הרכב בית המשפט המחוזי מרכז-לוד גזר היום עונש של 17 שנות מאסר על סב שהורשע בכך שלאורך תקופה ארוכה ביותר ביצע עבירות מין חמורות בארבע מנכדותיו הקטינות.

1

12 שנה אנס הסב את נכדותיו ועתה ירצה 17 שנה בכלא !

כתב האישום בו הורשע הנאשם כולל 20 אישומים בעבירות של אינוס במשפחה, מעשה מגונה במשפחה ומעשה סדום במשפחה. על פי המפורט בו, פגע הנאשם מינית במתלוננת העיקרית משנת 2009 ועד שנת 2021, במספר רב של הזדמנויות, מרביתן בין השנים 2009-2015. בנפגעת זו ביצע הנאשם מעשי אינוס על דרך של החדרת אצבעותיו לאיבר מינה, מעשה סדום ומעשים מגונים. החל משנת 2014 ביצע הנאשם מעשים מגונים בנכדה נוספת, ובשני אירועים ממוקדים ביצע מעשים מגונים בשתי נכדות נוספות.

בפתח גזר הדין עמד בית המשפט על החומרה הרבה הכרוכה בביצוע עבירות מין בקטינים ועל החומרה המיוחדת הטמונה במעשים מעין אלה, "כאשר הם מבוצעים בגדר התא המשפחתי, מידיו של אדם בוגר, אשר בו נותן הקטין את אמונו ומצפה, מדרך הטבע, ליד מכוונת, אוהבת ובטוחה. הפרת האמון הבוטה, השיבוש היסודי במהותם של יחסי משפחה והפגיעה בתחושת המוגנות לה זכאי כל קטין בחיק ביתו-משפחתו-מבצרו, כל אלה מערערים את יסודות הגוף והנפש של קרבן העבירה, ומותירים בו חותם עמוק וצלקות למשך כל ימי חייו".

בנוגע לנפגעת העיקרית הובהר כי את מעשיו של הנאשם יש לדרג בחלקו העליון של מדרג החומרה בעבירות המין, שכן "הנאשם פגע בנכדתו לאורך תקופה ארוכה מאד, החל משנת 2009 ועד לשנת 2021, ולמעשה פעל כך לאורך כל שנות ילדותה והתבגרותה, מאז הייתה כבת 6 בלבד ועד שמלאו לה 18 שנים לערך. את השנים המעצבות של חייה, השנים בהן התפתחו דפוסי אישיותה וגובשה זהותה העצמית, חיה הקטינה תחת צילם הכבד של מעשיו הפוגעניים של הנאשם, אשר הותירו בה חותם עמוק וכואב בכל תחומי החיים". עוד הוזכר הנזק החמור שנגרם לה, וצוין כי תסקיר הקורבן שהוגש בעניינה מעיד על מכלול רחב של פגיעות קשות וארוכות טווח.

גם ביחס לפגיעות בנכדות הנוספות הובהר כי אין מדובר באירועים קלי ערך כלל ועיקר. לגבי הנפגעת השנייה צוין כי לאורך כשנתיים תמימות שב הנאשם ופגע פעם אחר פעם בנכדתו הצעירה, בהיותה בפתחו של גיל ההתבגרות, כאשר בחלק ניכר מהמקרים הייתה הפגיעה כרוכה במגע מתמשך באזורים אינטימיים בגופה, בניגוד לרצונה, ותוך התעלמות ממחאותיה והתנגדותה. בנוסף, נלוו לעיתים למעשים המיניים אלמנטים נוספים של ניצול והשפלה, וכל אלו הובילו לפגיעה קשה בקורבן העבירות כמפורט בתסקיר שהוגש בעניינה.

בית המשפט התייחס גם לנתוניו האישיים של הנאשם, אשר אינו עוד אדם צעיר, ושמצבו הרפואי אינו שפיר, אך הדגיש כי כאשר מדובר בעבירות מין חמורות, ובמיוחד באלו המבוצעות לאורך שנים על ידי בן משפחה קרוב, נסוגות הנסיבות האישיות מפני שיקולי הענישה האחרים. לפיכך, על העונש לבטא את מידת החומרה הגבוהה ועצמת הפגיעה הקשה שבמעשיו של הנאשם, כאשר למיתון מסוים של העונש תביא רק העובדה שהנאשם הודה, נטל אחריות מלאה, וחסך מנכדותיו את הצורך במתן עדות בבית המשפט.

לגבי נושא אחרון זה נכתב בגזר הדין כי: "הודאה ונטילת אחריות מלאה בהליכים מעין אלה, כאשר מדובר בעבירות מין חמורות בתוך המשפחה, אינה שכיחה ואינה קלה, ועל כן ראוי לייחס לה, במקרים המתאימים, משקל ממשי לקולא. באותם מקרים בהם כרוכה ההודאה לא רק בחיסכון של זמן שיפוטי-ציבורי, אלא גם בייתור הצורך בשמיעת עדותן של נפגעות העבירה עצמן, על כל אי הנעימות הכרוכה דרך כלל בכך, לנוכח החשיפה המחודשת לפגיעות שחוו מידי הנאשם, ראוי משקל זה להיות משמעותי אף יותר מהרגיל." 

לפיכך, ולאחר סקירה מקיפה של העונשים שניתנו במקרים דומים לאורך השנים, הטיל בית המשפט על הנאשם עונש מאסר ממושך בן 17 שנים, לצד מאסר מותנה ופיצוי לנפגעות העבירה בסך כולל של 225,000 ₪.  

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה