170 ראשי עיריות כולל ראש העיר נס ציונה יצאו נגד ההסכמים הקואליציוניים לגבי החינוך החרדי.

$(function(){setImageBanner('f4ba8df2-9235-431c-b6fd-a398437a5918','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

יצאו במסר  אחיד החוצה קוי שיוך פוליטי ( כולל חברי ליכוד כמו המוביל חיים ביבס ממודיעין, ראשת העיר נתניה מרים פיינברג, ראש העיר נס ציונה בוקסר ועוד) לפיו "ההסכמים הקואליציוניים פוגעים באוטונומיה של הרשויות, מטילים נטל עצום על הרשויות, גורמים להעדפת החרדים ויביאו לבניית מוסדות חרדים על חשבון החינוך הממלכתי."

ויקיפדיה

170 ראשי עיריות כולל ראש העיר נס ציונה יצאו נגד ההסכמים הקואליציוניים לגבי החינוך החרדי.

170 ראשי רשויות מקומיות שלחו אתמול מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש, בו הם מאשימים שהסיכומים בהסכמים הקואליציוניים פוגעים באוטונומיה של הרשויות, מטילים נטל עצום על הרשויות, גורמים להעדפת החרדים ויביאו לבניית מוסדות חרדים על חשבון החינוך הממלכתי.

על המכתב חתומים, בין היתר, שורה של בכירים בליכוד ובימין, ביניהם: יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס; ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג; ראש פורום ערי הפיתוח וראש עיריית דימונה, בני ביטון; ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן; ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי; ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל; וראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו. עוד חתומים על המכתב ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם ועוד. עם זאת, שורה של ראשי עיריות בערים חרדיות ומעורבות, כמו משה לאון מירושלים ועליזה בלוך מבית שמש, לא חתמו.

"עקבנו בדאגה אחר ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו זה לא מכבר, כחלק מגיבוש קווי היסוד של המשלה ה-37, בכל הנוגע לנושאי החינוך", נכתב במכתב. "בהסכמים אלו ישנן דרישות הנוגעות לשלטון המקומי – חובות המימון המוטלות על הרשויות המקומיות ופגיעה באוטונומיה הניהולית שלהן – באופן אשר יביא לפגיעה בניהול, בפיקוח ובתקצוב שירותי חינוך לתושבינו, דבר לו איננו יכולים להסכים".

בין היתר, מרחיבים ההסכמים הקואליציוניים את תחולת חוק נהרי, המחייב מימון של הוצאות המנהלה של מוסדות החינוך, ממוסדות המוכר שאינו רשמי החרדיים גם למוסדות הפטור, הפטורים כמעט מכל פיקוח.

"אנו מתנגדים נחרצות להרחבת 'חוק נהרי', המחייב את הרשויות המקומיות לתקצב מוסדות חינוך שאינם מוסדות חינוך רשמיים בתחומיהן", נכתב במכתב. "חוק נהרי מלכתחילה סותר את עקרון היסוד של אי מעורבות השלטון המקומי בנושא חינוך במערכת החינוך הלא רשמית. הכרה במוסדות החינוך שאינם רשמיים ומוסדות פטור נעשית על ידי המדינה, ועל כן המדינה היא שצריכה לתקצב מוסדות אלו. לא נסכים להשתת נטל מימוני עצום זה על הרשויות המקומיות, הנדרשות לממן מתקציביהן השוטפים את שירותי החינוך הרשמיים בתחומיהן".

על פי ההסכם הקואליציוני, תקציבי עצמאות המנהלים (רפורמת גפ"ן) שהועברו עד כה לרשויות המקומיות, יועברו מעתה לרשתות החינוך המפלגתיות החרדיות. "אנו מתנגדים נחרצות להעברת תקציבי גפ"ן הרשותיים לכל גורם שהוא, זולת הרשות המקומית", כתבו ראשי העיריות והרשויות. "תקציב זה מיועד לאפשר לרשות המקומית ליישם את מדיניות החינוך העירונית לכלל תלמידי הרשות בפעילויות פורמליות ובלתי פורמליות. לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני אחרת, תוך עקיפת שיקולי הרשות המקומית".

עוד תוקפים ראשי העיריות בחריפות את ההסכמים לגבי מתן סמכויות לרשתות החינוך החרדיות בהקמת מבני חינוך: "אנו מתנגדים לקביעת חובות בינוי למוסדות חינוך שאינם רשמיים, ללא התניית הבינוי באישור הרשות המקומית". לדבריהם, "כבר היום קיים חסר עצום בכיתות לימוד של מוסדות החינוך הרשמיים, והרשויות המקומיות נדרשות לפתרונות יצירתיים על מנת לספק מבנים בהם יוכלו ללמוד תלמידי החינוך הרשמי".

עוד הם מציינים כי "כבר היום קיים חסר עצום בשטחים חומים לבינוי לצרכי ציבור, והרשויות המקומיות נאלצות לתעדף בינוי לפי הצרכים הדוחקים ביותר ברשות. לא נסכים ליצירת 'מסלול ירוק' עוקף רשות מקומית, לטובת הקמת מוסדות חינוך שאינם רשמיים, על חשבון מוסדות החינוך הרשמיים. לא ניתן למדינה, באמצעות הסכמים, כאלו ואחרים, להפקיע את הסמכות והאחריות של השלטון המקומי כלפי תושבינו".

 חדשות ועדכונים שוטפים באתר נס ציונה נט המקומון של העיר נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה