4,100 ילדים בקייטנות העירוניות בנס ציונה

$(function(){setImageBanner('e6f1a89b-882d-49bd-b889-ca5f998a92d6','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בתום הודעות ממשלתיות סותרות... שהכניסו אלפי משפחות למתח ! 4,100 ילדים משתתפים בבית ספר של החופש הגדול וצהרוני העירייה בבתי הספר ובגני הילדים במעל 220 מסגרות בוקר וצהרונים, שנפתחו בנס ציונה כבר ב – 1 ליולי.

דוגמאות מהציוד שבערכת נקיון לימי הקורונה- בה צויידה כל מסגרת.

אין ספק כי השנה הזו לא דומה לשום דבר שהכרנו, ומכל המתווים והשינויים במערכת החינוך - נראה כי ההחלטה, שהתקבלה ב 19.6.2020, לסיים את שנת הלימודים במועדה, וכתוצאה מכך להתחיל את מפעלי הקיץ במקום ב 13.7 כבר ב1.7 - היתה השיא.

בסוף העמוד גלריית תמונות לכתבה בנושא קייטנות הקיץ בנס ציונה 

אין טעם לחזור על הסאגה של ההודעות הסותרות, כיפופי הידיים בין המורים וההסתדרות לממשלה וכל מה שמרט את עצביהם של אלפי משפחות בעיר, כמו עוד מאות אלפים במדינה כולה.

מפעלי הקיץ עליהם נספר כאן, כוללים את בית הספר של החופש הגדול (בשעות הבוקר) ואת צהרוני ניצנים בצהריים, אך השנה לראשונה, הוכנסו לתוכניות הללו לא רק כיתות א' –ג' אלא גם שכבת ד' וגני הילדים.
משרד החינוך שמסבסד חלק מהעלות של מפעלי הקיץ, צריך היה לגבש מתווים ואת התעריפים לתשלומי ההורים, אך הוציא את ההנחיות האלה רק 5 ימים לאחר מכן – ב23.6, ללא הנחיות אלה לא ניתן היה לפרסם מתווה או מחירים לרישום!

כך נותר לעירייה שבוע אחד בלבד – לקבל את המתווים, ללמוד אותם, לתמחר את המפעלים השונים לפתוח רישום לאלפי ילדים, לשבץ את הילדים ,לשבץ את הצוותים ובמקביל כמובן להכין את התוכנית המלאה ולנסות להרגיע את חששות ההורים הלחוצים.

המירוץ נגד השעון הצליח 2,100 נרשמים תוך שעות 

ימים (ולילות) מורטי עצבים עברו על אגף החינוך וההנהלה, אך בדיעבד מסתבר כי תוך פחות מ 24 שעות, נערכה העירייה עם המתווה, מחירים ואתר לרישום . 

וכך, תוך שעות ספורות, נרשמו כ 2,100 ילדים למפעלי הקיץ בבתי הספר, ועוד כ2,000 ילדים נרשמו למפעלי הקיץ בגני הילדים. זאת במסגרת תכנית 'כל ילד הוא אומן' של חברת 'ינוקא', החברה אשר נבחרה במיכרז להוביל את קייטנות גני הילדים.

הזמן הקצר, והמתווים החדשים העלו שאלות רבות אצל ההורים בין היתר בנוגע לרישום, למחירים לשיבוצים ועוד.
על כן, בנוסף למסמך 'שאלות-תשובות' ומאות שיחות שנענו תוך ימים ספורים, יזמה מנכ"לית העירייה עו"ד דפנה קירו-כהן פגישת זום פתוחה, עם מנהלות החינוך בעירייה ונציגי וועדי ההורים של הגנים העירוניים.
זו התקיימה במוצ"ש האחרון בנוכחות 70 נציגי הגנים, השאלות הועלו והתשובות ניתנו.

למרות זאת פנינו לעירייה עם שאלות שראינו שחזרו ועלו, גם בפניות אלינו וביקשנו התייחסות נוספת והרי הן לפניכם:

איך נקבעו מחירי הקייטנה ומדוע בערים אחרות משלמים פחות?

המחיר נקבע על פי קול קורא של משרד החינוך בהתאמה לאשכול הסוציו אקונומי של כל עיר. נס ציונה מוגדרת באשכול סוציו אקונומי 8, בעוד שהרשויות הסובבות אותנו, כמו ראשון לציון, רחובות, יבנה ובאר יעקב, במעמד סוציואקונומי נמוך יותר (7) ולכן מימון משרד החינוך גבוה יותר ותשלומי ההורים שם נמוכים מעט יותר מאלה של נס ציונה. בכל מקרה, המחיר של הקייטנה השנה הנו הזול ביותר שהיה בעיר, אפילו ביחס למחיר של שנה שעברה, שכבר אז היה נמוך מתעריף חוק הפיקוח של הקייטנות הציבוריות.

האם הנחיות הקורונה יישמרו לאורך תקופת הקייטנה?
בהחלט, בטיחות הילדים היא בראש ובראשונה. הילדים יביאו ארוחת בוקר מהבית (לפי הנחיות משרד החינוך) ולא יאכלו מכלים משותפים, העירייה ממשיכה לספק אמצעי מיגון והיגיינה, הורים לא ירשו להיכנס למסגרות החינוך והצהרת הבריאות עודנה בתוקף.

איך נבחרו צוותי הקייטנה?
אגף החינוך תמיד משתדל להשאיר צוותים מוכרים לילדים ככל האפשר, השנה נתנה גם אפשרות לגננות ולסייעות הגנים להמשיך לקייטנה בתשלום נוסף ומשמעותי. במידת הצורך יהיה גם איוש של אנשי צוות חדשים מקרב מערך החינוך ונוספים.

זו השנה הראשונה שחברה חיצונית נכנסת לקייטנות יולי. עד היום הקייטנה הופעלה על ידי מחלקת גני הילדים וצוות הצהרון. האם מדובר ביתרון או בחסרון?
ראשית, צוות מחלקת גני ילדים ממשיך לפקח ולהיות אחראי על הקייטנה, יחד עם הצוות הניהולי של חברת 'ינוקא' ורכזות האשכול שגם מפקחות. חברת 'ינוקא' שנבחרה להוביל השנה את הקייטנות הינה חברה חינוכית לילדים, שמטרתה להוביל תהליכים המעודדים תוכן חינוכי איכותי, המכבד את הילד ואת היכולות שלו. לגרום לתכנים מסוגים שונים – קשים כקלים – להגיע לילדים במסגרות שונות, דרך שילוב של פדגוגיה מגוונת ויצירתית. זוהי חברה מקצועית בתחומה שתדע לשפר ולטייב את תכני הקייטנה ולנהל אותה על הצד הטוב ביותר.

עד כאן התשובות וההבטחות, אליהן עוד נשוב בתום החופש . ובינתיים הבה נאחל לכל ההורים והילדים קטנים כגדולים, שייהנו בכל מסגרות החינוך בשנה מאתגרת זו והכי חשוב- הישמרו והקפידו על ההנחיות!

פעילות הקייטנה בנס ציונה תתקיים בין תאריכים 1.7-6.8 בין השעות 07:30-16:30. השנה לראשונה תתאפשר הרשמה לחצי יום, ובגני הילדים תתאפשר הרשמה לשבוע נוסף בקייטנה על אזורית בין 9.8 – 13.8, במחיר מסובסד אשר אליה כבר נרשמו 450 ילדים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה